728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۳هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۳هزار نفر بیشتر است

 

  • در حالیکه امیکرن همه کشور را فراگرفته، وزارت بهداشت به‌نحو مضحکی اعلام کرد تاکنون ۳۴مورد امیکرون شناسایی شده است
  • دانشگاه پزشکی تربت حیدریه: خطر شیوع امیکرون یک هشدار جدی است امکان دارد شاهد اتفاقات ناگواری باشیم
  • البرز ستاد کرونا: یک مورد قطعی از ابتلای به امیکرون دیده شده است. احتمال این‌که موارد بیشتری در البرز کشف شود وجود دارد
  • آذربایجان غربی ستاد کرونا: به‌دلیل نبود کیت تشخیص امیکرون، نمونه آزمایش اولین بیمارپس از ارسال به تهران تأیید شد
  • دانشگاه پزشکی خراسان شمالی: ۱۰تا ۲۰درصد اطفال بستری به کرونا مبتلا هستند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر سه‌شنبه ۷ دی۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۹۳هزار بیشتر است. در اصفهان به ۳۴۰۵۵نفر، در تهران به ۱۱۵۳۱۰نفر، در خراسان رضوی به ۳۹۸۲۰نفر، در خوزستان به ۲۹۸۱۵نفر، در کرمان به ۱۳۲۷۷نفر، در کرمانشاه به ۹۲۰۹نفر، در مازندران به ۱۷۹۱۵نفر، و در همدان به ۹۱۳۸نفر رسیده است.

 

در حالیکه سویه امیکرن سراسر کشور را فراگرفته، وزارت بهداشت رژیم به‌نحو مضحکی تلاش کرد ابعاد اپیدمی را محدود نشان دهد و اعلام کرد: «تاکنون ۳۴مورد ابتلا به سویه جدید اُمیکرون در کشور شناسایی شده و ۸مورد مشکوک نیز در حال آزمایش و تست‌های تشخیصی است. تاکنون ۱۵مورد ابتلا به اُمیکرون در تهران، ۵مورد در مشهد، ۵مورد در هرمزگان، ۲مورد در بوشهر، ۲مورد در شیراز و در هر یک از شهرهای بابل، اصفهان، ارومیه، کرج و اراک، یک مورد شناسایی شده است» (ایسنا ۷ دی۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، رئیس دانشگاه پزشکی تربت حیدریه گفت: «خطر امیکرون یک هشدار جدی است و با توجه به شکننده بودن وضعیت، اگر به موقع، جدی و اصولی اقدامات لازم صورت نگیرد، شاهد اتفاقات ناگواری خواهیم بود» (خبرگزاری موج ۷ دی۱۴۰۰).

در البرز، سخنگوی ستاد کرونا گفت: «یک مورد قطعی امیکرون در این استان دیده شده است. اما با توجه به سویه امیکرون وضعیت شکننده است و احتمال این‌که موارد بیشتری از سویه امیکرون در البرز کشف شود وجود دارد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۷ دی۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «نمونه آزمایش اولین بیمار مبتلا به امیکرون پس از ارسال به تهران به‌دلیل نبود کیت تشخیص در استان تأیید شد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۷ دی۱۴۰۰).

در خراسان شمالی، دانشگاه پزشکی از افزایش بیماری ویروسی در کودکان استان خبر داد و اعلام کرد: «بیشتر بستریهای بخش اطفال، کودکان سه ماهه تا سه ساله هستند. این بیماران با علایم تنفسی مراجعه کرده و بستری شده‌اند که ۱۰تا ۲۰درصد آنها نیز به کرونا مبتلا هستند» (ایسنا۷ دی۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷ دی۱۴۰۰ (۲۸دسامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7126a03-82e0-486c-a732-bbf206a378f7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات