728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۷۱هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۷۱هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

 

  • وزارت بهداشت: افزایش نگران‌کننده در‌سیستان و بلوچستان، قزوین، سمنان و یزد و نگرانی از بازگشایی مدارس در شهرهای قرمز.
  • ایسنا: روند بستری و مرگ و میر کرونا در هفته دوم آبان، در برخی استانها افزایشی شده و از متوسط کشور پیشی گرفته است.
  • رئیس آرامستانهای کرج: در مقایسه با سال۹۸، تعداد فوتی‌های بهشت سکینه بعد از شیوع کرونا ۶۰درصد بیشتر شده است.
  • دانشگاه پزشکی اردبیل: وضع بحرانی است، در۲۴ساعت گذشته تعدادبستریهای روزانه از بیماران ترخیص شده پیشی گرفته است.
  • دانشگاه پزشکی اهواز: در این هفته موارد بیماری در گتوند ۱۵۶درصد، هفتکل ۶۸درصد، ایذه ۵۹درصد، هندیجان ۴۷درصد، بهبهان ۴۲درصد، کارون ۳۶درصد و مسجدسلیمان ۳۴درصد افزایش یافته است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۱۶آبان۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۷۱هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۶۳۵۸نفر، در البرز به ۱۳۹۰۳نفر، در اصفهان به ۳۲۲۰۰نفر، در تهران به ۱۱۰۷۰۵نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۶۰۵نفر، در خراسان رضوی به ۳۸۵۷۰نفر، در خوزستان به ۲۸۸۶۰نفر، در کردستان به ۷۶۴۲نفر، در کرمانشاه به ۸۷۳۹نفر، در لرستان به ۱۵۶۶۰نفر و در همدان به ۸۷۸۳نفر رسیده است.

 

شریفی مدیریت آمار وزارت بهداشت گفت: «سیستان و بلوچستان، قزوین، سمنان و یزد در ٢هفته اخیر روند افزایشی نگران کننده‌ای دارند. اصلاً نمی‌توانم تصور کنم که در شهرهای قرمز مدارس باز شوند. الآن مجدداً به ۳۳شهر قرمز رسیدیم. در برخی نقاط افزایش کرونا را داریم و به همین دلیل تعداد شهرهای قرمز هم افزایشی شده است» (ایسنا ۱۶ آبان۱۴۰۰).

خبرگزاری حکومتی ایسنا امروز نوشت: «روند بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته دوم آبان ماه، مصادف با هفته ۸۹ اپیدمی، در برخی استانها افزایشی شده و حتی از متوسط کشور هم پیشی گرفته است؛ موضوعی که می‌تواند زنگ خطری برای ورود کشور به پیک ششم کرونا باشد».

در البرز، رئیس آرامستانهای شهرداری کرج گفت: «در مقایسه با سال۹۸، تعداد فوتی‌های دفن شده در آرامستان بهشت سکینه بعد از شیوع کرونا ۶۰درصد بیشتر شده است» (ایسنا ۱۶آبان۱۴۰۰).

در خوزستان، دانشگاه پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کرد: «در این هفته موارد بیماری کرونا در بهبهان ۴۲درصد، هندیجان ۴۷درصد، رامهرمز ۱۲درصد، ایذه ۵۹درصد، مسجدسلیمان ۳۴درصد، هفتکل ۶۸درصد، دشت آزادگان ۱۷درصد، کارون ۳۶درصد و گتوند ۱۵۶درصد افزایش یافته است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۶ آبان۱۴۰۰).

در اردبیل رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته تعداد بستریهای روزانه از بیماران بهبود یافته کرونایی بیمارستانها پیشی گرفته و وضعیت شیوع کرونا در اردبیل بحرانی است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۶آبان۱۴۰۰).

در یزد، موارد بستری برای دومین هفته متوالی افزایش داشته که در این هفته بارز بوده است. موارد فوت نیز افزایش داشته است. میزان بستری و مرگ و میر استان از حد متوسط کشور بالاتر رفته است» (ایسنا ۱۶آبان۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶آبان۱۴۰۰ (۷ نوامبر ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/98714552-4a7f-4c2d-83b8-d385d8a4d6fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات