728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۵۲هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۵۲هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

 

  • دبیر کمیته علمی کرونا: ما هنوز به آن مرحله‌ ایمنی جمعی نرسیده‌ایم و باید به ۷۵درصد جمعیت واکسن بزنیم و هنوز با آن فاصله وجود دارد
  • معاون وزارت بهداشت گفت: «از ۲۳۰نمونه ۳۴عدد، سویه‌های دلتا با جهش‌های اضافه پیدا شده که این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و نشان‌دهنده این است که ایران ما کماکان می‌تواند مستعد پیدا شدن سویه‌های جدید باشد
  • ایسنا: بنا بر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، ایران در رتبه هشتم در بین ۱۰کشور دارای بیشترین آمار کرونا می باشد
  • ستاد کرونا در قزوین: در شبانه روز گذشته بیماران زیر دستگاه کمک‌تنفسی (ونتیلاتور) در بخش ICU ۱۷درصد و موارد مرگ و میر کرونایی ۱۰۰درصد افزایش داشته است
  • دانشگاه پزشکی گیلان: روند شیوع کرونا در گیلان هم‌چنان شکننده و ویروس کرونا فعال است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۱۷مهر۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۵۲هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۵۸۷۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۶۳۶۳نفر، در البرز به ۱۳۲۹۳نفر، در اصفهان به ۳۰۵۴۵نفر، در ایلام به ۴۲۹۸نفر، در بوشهر به ۵۰۹۹نفر، در تهران به ۱۰۵۹۰۶نفر، در خراسان رضوی به ۳۷۲۲۵نفر، در خوزستان به ۲۷۷۲۵نفر، در فارس به ۱۶۳۲۰نفر، در قزوین به ۵۰۷۹نفر، در کردستان به ۷۲۰۲نفر، در کرمان به ۱۲۰۰۲نفر در گلستان به ۱۰۰۹۰نفر، در گیلان به ۱۵۸۳۰نفر، در مازندران به ۱۶۷۸۰نفر و در مرکزی به ۸۲۴۳نفر رسیده است.

 

در شرایطی که نگرانی‌های گسترده‌ای در میان مردم و پزشکان در مورد استفاده از واکسن برکت وجود دارد رئیسی جلاد ۶۷ امروز در جلسه ستاد کرونا گفت: «رسانه‌های جمعی به‌ویژه صدا و سیما به اطلاع‌رسانی دقیق و اقناعی درباره ضرورت واکسیناسیون ادامه دهند و از بزرگان صاحب نفوذ و صاحب تریبون در جوامع محلی و استانهای مختلف کشور خواست مردم را به واکسیناسیون تشویق و ترغیب کنند»

 

حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کرونا با بیان این‌که چرا هنوز برخی از شهرها قرمز است، گفت: «همان طور که می‌دانیم ما هنوز به آن مرحله‌ ایمنی جمعی نرسیده‌ایم و باید به ۷۵درصد جمعیت واکسن بزنیم تا به آن حد ایمنی برسیم و هنوز با آن فاصله وجود دارد و این فاصله باعث شده که مشکلات باقی بماند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۷مهر۱۴۰۰).

نجفی معاون وزارت بهداشت گفت: «از ۲۳۰نمونه استانهای تهران، سمنان، سیستان و بلوچستان، البرز و مرکزی در ۳۴عدد از این نمونه‌ها، سویه‌های دلتا با جهش‌های اضافه پیدا شده که این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و نشان‌دهنده این است که ایران ما کماکان می‌تواند مستعد پیدا شدن سویه‌های جدید باشد که این سویه‌ها با سرایت پذیری بالاتر هم می‌توانند باشند» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۷مهر۱۴۰۰).

خبرگزاری حکومتی ایسنا امروز نوشت: «بنا بر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، ایران در رتبه هشتم در بین ۱۰کشور دارای بیشترین آمار کرونا می‌باشد»

در قزوین، ستاد کرونا در استان اعلام کرد: «در شبانه روز گذشته بیماران بدحال کرونایی زیر دستگاه کمک‌تنفسی (ونتیلاتور) در بخش ICU بیمارستانهای استان قزوین ۱۷درصد و موارد مرگ و میر کرونایی ۱۰۰درصد افزایش داشته است که این آمار نسبت به روز پیش ۲برابر شده است» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۷مهر۱۴۰۰).

 

در گیلان، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: روند شیوع کرونا در گیلان هم‌چنان شکننده و ویروس کرونا فعال است. این امر موجی از نگرانی را در بین کادر درمان و مردمان گیلان بابت شیوع موج بعدی کرونا ایجاد کرده است. تعداد بیماران کرونایی شناسایی شده نیز هم‌چنان دو رقمی است (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۷مهر۱۴۰۰).

در اصفهان، دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کردند: در ۲۴ساعت گذشته ۳۰۱بیمار جدید مبتلا به کرونا بستری شدند. در حال حاضر ۲۲۲۶بیماربستری، که از این تعداد ۳۴۱نفر در ICU نگهداری می‌شوند. هم‌چنین در شبانه روز گذشته ۲۶بیمار مبتلا به کرونا جان باختند (ایمنا ۱۵مهر۱۴۰۰).

 

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در شبانه روز گذشته ۲۰نفر دیگر به‌خاطر ویروس منحوس کرونا جان باختند. در حال حاضر ۱۶۷۵نفر بر اثر ابتلا به کرونا بستری شده و ۵۵نفر نیز به ونتیلاتور وصل شدند. هم‌چنین ۲۹۹نفر در بخش ICU بیمارستانهای استان بستری شدند» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۷مهر۱۴۰۰).

در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی، از افزایش آمار بستریهای مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: «در شبانه روز گذشته، ۸۴بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانها پذیرش شدند. در حال حاضر، در مجموع ۴۱۴بیمار بستری هستند که از این تعداد، ۸۶نفر به‌دلیل وخامت حالشان در بخش ICU حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۷مهر۱۴۰۰).

در فارس، آمار ورودی بیماران کرونا به بیمارستانها هم‌چنان بالا است. معاون دانشگاه پزشکی با بیان این‌که ۲۴۳بیمار جدید طی ۲۴ساعت گذشته در بیمارستانهای استان بستری شده‌اند گفت: هم‌اکنون ۲۰۵۴بیمار بستری هستند از این تعداد ۲۱۱بیمار به‌دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبتهای ویژه دریافت می‌کنند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۷مهر۱۴۰۰).

در ایلام: رئیس دانشگاه پزشکی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۳۱مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۷مهر۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی اعتماد امروز نوشت: «در نظرسنجی از مردم پرسیده شده که آیا واکسن زده‌اید؟ که ۱۴.۲درصد گفته‌اند تمایلی به زدن واکسن ندارند. ولی این همه ماجرا نیست، زیرا مردم بر اساس واکسنهای موجود در ایران نظر داده‌اند. لذا در پرسش بعدی از همه‌ پرسیده شده که «اگر قرار بود از میان واکسنهای موجود در دنیا خودتان انتخاب کنید، کدام را انتخاب می‌کردید؟» در اینجا کسانی که گفته‌اند به هیچ‌وجه واکسن نمی‌زنند، فقط ۴.۴درصد است و حدود ۳۰درصد از مردم نیز نام واکسن‌هایی را برده‌اند که به‌طور رسمی در ایران توزیع و استفاده نمی‌شود»

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۷مهر۱۴۰۰ (۹ اکتبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f867e33-1a67-49f2-9920-835e8c1bbfc8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات