728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۴۸هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۴۸هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

 

  • اپیدمیولوژیست: وقوع پیک‌های دیگر مانند موج ششم دور از انتظار نیست. ویروس کرونا در کشور هم‌چنان در گردش است.
  • خبرگزاری نیروی قدس: ۱۴روز آینده احتمالاً شاهد آغاز پیک ششم در کشور خواهیم بود.
  • مدیر اداره پرستاری خراسان شمالی: با شیوع پیک پنجم کرونا در استان آمار پرستاران مبتلا به کرونا افزایش یافت.
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: در۲۴ساعت گذشته۳۷۷نفر در استان بجز کاشان بستری شدند۱۹۶۲نفر بستری و ۳۳۵نفر در ICU هستند.
  • دانشگاه پزشکی کرمانشاه؛ در شبانه روز گذشته، ۲۰۸بیمار جدید بستری شدند. ۹۹۰نفر بستری و۲۰۲نفر در ICU هستند.
  • دانشگاه پزشکی شیراز: بیش از ۲۰۰۰تخت بیمارستانی استان فارس هم‌چنان در اشغال بیماران مبتلا به کرونا است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۱۳مهر۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۴۸هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۶۱۵۸نفر، در اردبیل به ۵۶۳۵نفر، در البرز به ۱۳۱۷۸نفر، در اصفهان به ۳۰۲۳۰نفر، در بوشهر به ۵۰۶۹نفر، در تهران به ۱۰۵۱۹۶نفر، در خراسان رضوی به ۳۶۸۶۵نفر، در خوزستان به ۲۷۵۰۵نفر، در فارس به ۱۶۱۴۵نفر، در قم به ۱۲۳۱۵نفر، در کردستان به ۷۱۲۲نفر، در کرمان به ۱۱۹۲۲نفر، در کرمانشاه به ۸۰۸۹نفر، در گیلان به ۱۵۷۲۰نفر، در مازندران به ۱۶۷۰۵نفر، در مرکزی به ۸۱۹۸نفر، در هرمزگان به ۷۶۰۵نفر و در همدان به ۸۴۱۸نفر رسیده است.


در حالی‌که خشم و انزجار عمومی از سیاست‌های چپاولگرانه و جنایتکارانه نظام ولایت فقیه در مورد کرونا هر روز بالاتر می‌گیرد، سرکردگان حکومتی در وحشت از اعتراضات مردمی، کارگزاران قبلی حکومتی را مقصر معرفی می‌کنند. عین‌اللهی وزیر بهداشت گفت: «در کشور به حوزه بهداشت بی‌توجهی شده است. در ۱۴ سفر‌ی که در این مدت کوتاه به استانها داشتم به خانه‌های بهداشت مراجعه کردم؛ تقریباً اکثر خانه‌های بهداشت از شبکه خارج شده‌اند» (خبرگزاری دانشجو ۱۳مهر۱۴۰۰). علیرضا مرندی پزشک خامنه‌ای و رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: «اگر گذشتگان بیش از این در حوزه بهداشت فعالیت می‌کردند شاید امروز شاهد این تعداد مرگ و میر مبتلایان به کرونا نبودیم» (خبرگزاری دانشجو ۱۳مهر۱۴۰۰).

مصطفوی اپیدمیولوژیست گفت: «با وجود دخالت‌های پیشگیرانه مانند واکسیناسیون، مراقبت‌های دیگری باید در دستور کار وجود داشته باشد چون در غیراین صورت وقوع پیک‌های دیگر مانند موج ششم دور از انتظار نیست. ویروس کرونا در کشور هم‌چنان در گردش است» (ایرنا ۱۳مهر۱۴۰۰).

خبرگزاری نیروی قدس امروز نوشت: «رشد ۴۴درصدی مبتلایان نسبت به اولین روز هفته زنگ هشداری را به صدا درآورده است. هر دقیقه ۱۰نفر مبتلا می‌شوند. ۱۴روز آینده احتمالاً شاهد آغاز پیک ششم در کشور خواهیم بود».

در خراسان شمالی، مدیر اداره پرستاری دانشگاه پزشکی گفت: «با شیوع پیک پنجم کرونا در استان آمار پرستاران مبتلا به کرونا افزایش یافت. عوارض ابتلا به کرونا برای پرستاران و خانواده‌های آنها مشکلاتی ایجاد کرده است. دیماه سال گذشته مبلغی به‌عنوان حق کرونا به پرستاران پرداخت شد، اما پس از آن دستورالعملی از وزارت‌خانه دریافت نشده است و همکاران در واحد کرونا انتظار دارند بتوانند سختی کار در بخشهای کرونا را دریافت کنند» (ایسنا ۱۳مهر۱۴۰۰).

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «بیش از ۲۰۰۰تخت بیمارستانی فارس در اشغال بیماران مبتلا به کرونا است. ۱۸۶نفر بیمار در بخشهای ICU مراقبتهای ویژه دریافت می‌کنند» (ایسنا ۱۳مهر۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در ۲۴ساعت گذشته ۳۷۷نفر در استان بجز کاشان و آدان و بیدگل بستری شدند. در حال حاضر ۱۹۶۲نفر بستری که از این تعداد ۳۳۵نفر در بخش ICU بستری هستند» (ایمنا ۱۳مهر۱۴۰۰).

در کرمانشاه دانشگاه پزشکی اعلام کرد؛ «در شبانه روز گذشته، ۲۰۸بیمار جدید بستری شدند. هم‌اکنون ۹۹۰نفر بستری هستند که از این تعداد ۲۰۲نفر در ICU و ۵۱نفر حالشان وخیم است» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۳مهر۱۴۰۰).

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی با اشاره به پذیرش ۸۳بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ساعت گذشته در اورژانس قم گفت: «۷۷نفر از آنها بستری شدند. در حال حاضر ۴۴۵نفر بستری هستند که حال ۱۰۸نفر از آنها وخیم است» (ایسنا ۱۳مهر۱۴۰۰).

در کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه پزشکی یاسوج گفت: «احتمال روند صعودی در استان وجود دارد که نتیجه آن مرگ و میر عده‌یی خواهد بود. هم‌اکنون ۲۲۷بیمار در بیمارستانهای استان بستری می‌باشند» (ایسنا ۱۳مهر۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳مهر۱۴۰۰ (۵ اکتبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e971a9d-589f-437d-a5b6-d7a28fa2e820"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات