728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۴۰هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۴۰هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

 

  • زالی: برخلاف چهار هفته اخیر که الگوهای کاهشی بودند روز گذشته شاهد افزایش آمار بودیم که می‌تواند زنگ خطر باشد
  • دانشگاه پزشکی جندی شاپور اهواز: نگرانی ما از موج بعدی است که در آبان‌ماه رخ می‌دهد
  • دانشگاه پزشکی اردبیل: کرونا هم‌چنان خطرناک است و هر آن ممکن است دوباره شاهد خیز کرونا در سطح استان باشیم
  • در آذربایجان غربی، در شبانه روز گذشته، ۱۰۶۷تن به کرونا مبتلا که ۳۷۲تن از آنان بستری شدند و ۳۱بیمار جان باختند
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: ۲۱۰۵مبتلا به جز کاشان وآران وبیدگل بستری، ۳۵۶نفر درICU و۲۹ نفردر۲۴ساعت گذشته جان باختند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۵ مهر۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۴۰هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۵۶۰۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۵۷۳۸نفر، در اردبیل به ۵۵۴۵نفر، در البرز به ۱۲۸۹۳نفر، در اصفهان به ۲۹۳۸۰نفر، در تهران به ۱۰۳۴۵۶نفر، در خراسان جنوبی به ۳۸۵۱نفر، در خراسان رضوی به ۳۶۱۲۵نفر، در خراسان شمالی به ۵۶۸۴نفر، در خوزستان به ۲۷۰۲۱نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۲۵۵۰نفر، در فارس به ۱۵۸۰۹نفر، در کردستان به ۶۹۵۲نفر، در کرمانشاه به ۷۸۶۴نفر، در گیلان به ۱۵۴۲۰نفر، در لرستان به ۱۴۸۲۰نفر، در مرکزی به ۸۰۶۸نفر و در همدان به ۸۲۹۸نفر رسیده است.

 

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا با توجه به افزایش بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا گفت: «برخلاف چهار هفته اخیر که الگوهای آماری کرونا کاهشی بودند روز گذشته شاهد افزایش آمار بودیم این رشد در شاخص سرپایی و بستریها دیده شد که می‌تواند زنگ خطر در نظر گرفته شود و ضروری است که آمارها به‌دقت رصد شوند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۵ مهر۱۴۰۰).

 

در آذربایجان غربی، در شبانه روز گذشته، ۱۰۶۷تن به کرونا مبتلا و ۳۷۲تن از آنان بستری شدند. با بستری شدن این تعدادبیمار، کل بستری شدگان بیماران مبتلا به کرونا به ۱۹۲۸نفر رسید. در این مدت ۳۱بیمار مبتلا به کرونا جان باختند (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۵ مهر۱۴۰۰).

 

در خوزستان، معاون دانشگاه پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به پیش‌بینی وقوع پیک بعدی کرونا گفت: نگرانی ما از موج بعدی است که بر اساس نظر اکثر صاحب‌نظران، در آبان‌ماه رخ می‌دهد (ایسنا ۵ مهر۱۴۰۰).

در کرمانشاه، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در شبانه روز گذشته ۲۷۷نفر مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری شدند. در حال حاضر ۱۲۲۵نفر در بخش‌های کرونایی بستری که ۲۰۶نفر از این تعداد در بخش ICU بستری می‌باشند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۵ مهر۱۴۰۰).

 

در اصفهان، «سخنگوی دانشگاه پزشکی اصفهان با بیان این‌که در حال حاضر ۲۱۰۵بیمار مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند گفت: از این تعداد ۳۵۶بیمار در بخش ICU نگهداری می‌شوند. در ۲۴ساعت گذشته نیز ۲۹نفر بر اثر کرونا جان باختند» (ایمنا ۵ مهر ۱۴۰۰).

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز با توجه به افزایش بیماران بستری مبتلا به کرونا اعلام کرد: «۳۵۶ بیمار جدید طی ۲۴ساعت گذشته بستری شده‌اند. هم‌اکنون در مجموع ۲۱۲۱بیمار بستری هستند که از این تعداد، ۲۲۹بیمار به‌دلیل وخامت شرایط جسمی، در ICU هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۵ مهر۱۴۰۰).

در قم رئیس دانشگاه پزشکی قم گفت: «طی ۲۴ساعت گذشته ۹۸بیمار با علائم ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستانهای این استان پذیرش شدند. در حال حاضر ۵۳۹بیمار بستری هستند که ۲۰۴تن از ایشان در ICU قرار دارند و ۱۲بیمار کرونا مثبت در قم جان خود را از دست دادند» (ایسنا ۴ مهر۱۴۰۰).

در اردبیل، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «کرونا هم‌چنان خطرناک است و هر آن ممکن است دوباره شاهد خیز کرونا در سطح استان باشیم» (خبرگزاری نیروی قدس ۵ مهر۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵ مهر۱۴۰۰ (۲۷سپتامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d9c5eab5-e5ba-45f7-855c-3af05e960fce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات