728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۳۲هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۳۲هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

 

  • خبرگزاری نیروی قدس: رشد۲۴.۳۴درصدی ابتلا و ۱۰درصدی فوتی روزهای اخیر می‌تواند منجر به جهش دوباره با شیب تند باشد.
  • دانشگاه پزشکی مشهد: وضعیت شکننده است. ۱۵۰۰بستری داریم. روزانه ۲۸۵نفر بستری می‌شوند. ۴۲۰نفر در ICU هستند.
  • دانشگاه پزشکی کرمانشاه: برای دومین روز پیاپی ۱۸نفر دیگر در استان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.
  • در آذربایجان غربی شبانه روز گذشته ۲۵نفرفوت کردند و با بستری شدن ۳۸۰نفر بستریها به ۲۱۱۹ رسید. ۳۱۱نفر در ICU هستند.
  • دانشگاه پزشکی قم: در ۲۴ساعت گذشته ۱۰۷نفر بستری و ۱۸نفر جان باختند. ۷۱۰نفر بستری هستند حال ۲۲۲نفر وخیم است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۹شهریور۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۳۲هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۵۳۰۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۵۳۰۸نفر، در اردبیل به ۵۴۶۵نفر، در البرز به ۱۲۶۶۸نفر، در اصفهان به ۲۸۶۵۰نفر، در تهران به ۱۰۱۴۹۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۲۸۵نفر، در خراسان رضوی به ۳۵۱۷۵نفر، در خوزستان به ۲۶۴۷۶نفر، در زنجان به ۴۲۰۰نفر، در سمنان به ۶۰۰۵نفر، در فارس به ۱۵۵۱۴نفر، در قم به ۱۱۹۱۰نفر، در کرمان به ۱۱۴۰۲نفر، در کرمانشاه به ۷۶۲۴نفر، در گلستان به ۹۸۶۵نفر، در گیلان به ۱۵۰۴۵نفر، در مازندران به ۱۶۳۴۵نفر، در مرکزی به ۷۹۲۸نفر، در هرمزگان به ۷۴۰۵نفر و در یزد به ۷۲۱۸نفر رسیده است.

 

خبرگزاری نیروی قدس امروز نوشت: «همان‌طور که قبلاً پیش‌بینی شده بود روند نزولی کرونا شکننده است و هنوز "دلتا" از نفس نیافتاده. آمارهای روز گذشته نشان می‌دهد رشد۲۴.۳۴ درصدی نرخ ابتلا و ۱۰درصدی موارد فوتی می‌تواند نهایتاً منجر به جهش دوباره آمارها با شیب تند باشد. شعله‌های پراکنده و کوچک در گوشه و کنار ایران می‌تواند زمینه شعله‌ور شدن آتش زیر خاکستر دلتا در کشور و البته ایجاد موج ششم باشد، آن هم در شرایطی که فصل پاییز نزدیک بوده و سرمای هوا می‌تواند مشکلات بیشتری را در سراسر ایران به همراه داشته باشد».

مصطفی اقلیما رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی با اشاره به آسیب‌های پسا کرونا گفت: «آماری که اخیراً سازمان بهزیستی در خصوص یتیمی کودکان ناشی از کرونا اعلام کرده، اشتباه است، چرا که آمار فوتی‌های کرونا دقیق نیست. بنابراین آمار دقیق یتیم شدن کودکان ناشی از کرونا بسیار بیشتر از آن چیزی است که بیان می‌شود. آسیب‌های پساکرونا بیش از آن چیزی است که ما هشدار دادیم، با این تفاسیر هنوز هم خبری از پیگیری مسئولان نیست» (جهان صنعت ۲۹شهریور۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، «با بستری شدن ۳۸۰نفر در شبانه روز گذشته، تعداد کل بیماران مبتلا به کرونا به ۲۱۱۹نفر رسید. ۳۱۱نفر از بستری شدگان در ICU هستند و ۶۳نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند. در این مدت ۲۵بیمار جان باختند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲۹شهریور۱۴۰۰).

در کرمانشاه سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «روز گذشته ۳۰۶بیمار جدید بستری شدند و برای دومین روز پیاپی ۱۸نفر دیگر فوت کردند. در حال حاضر ۱۳۸۵نفر بستری که ۲۲۹نفر از آنها در ICU بستری هستند» (ایسنا ۲۹شهریور۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد: وضعیت شکننده است. روزانه ۲۸۵مبتلا بستری می‌شوند. هم‌اکنون ۱۵۰۰بیمار کرونایی در استان بستری هستند که ۴۲۰نفر ار آنها در بخش‌های ICU می‌باشند (ایرنا ۲۹شهریور۱۴۰۰).

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۰۷نفر بستری شده و ۱۸نفر بر اثر کرونا جان باختند. در حال حاضر ۷۱۰نفر بستری که حال ۲۲۲نفر از آنها وخیم است» (ایرنا ۲۹شهریور۱۴۰۰).

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «طی یک روز گذشته ۱۸بیمار جان خود را از دست دادند، ۱۱۳بیمار بدحال با علائم کرونا بستری شدند. در حال حاضر ۹۸۱بیمار بستری هستند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۹شهریور۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹شهریور۱۴۰۰ (۲۰سپتامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6490242b-6c1e-4801-aa8a-227e251a7dc8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات