728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۳۵شهر از ۲۵۱هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۳۵شهر از ۲۵۱هزار نفر بیشتر است

بیمارستانها در بسیاری از استانها از جمله تهران، اصفهان، فارس و خوزستان اشباع شده است

 

  • سخنگوی وزارت بهداشت در یک رکورد بی‌سابقه شمار مبتلایان جدید۲۴ساعت گذشته را ۲۴۷۶۰نفر و شمار بیماران بستری در ICU را ۴۴۸۱نفر اعلام کرد که بالاترین رقم در ۳ماه گذشته است.
  • بیمارستان شریعتی تهران: ما مرتب داریم بخش هایمان را خالی و بخش جدید کرونا باز می‌کنیم و ۱۵-۱۶ ساعت بعد بخش پر میشه.
  • محرز: وضعیت مراکز درمانی افتضاح است.بدتر از این نمی‌شود، طوری‌که اصلاً جایی وجود ندارد که بیمار بستری شود
  • استاندار خوزستان: تاکنون بیش از ۵۰۰۰ فوتی قطعی کرونا و ۱۷۰۰ فوتی محتمل کرونا داشته‌ایم. در ۲۴ساعت گذشته ۴۲نفر جان باختند.
  • دانشگاه پزشکی تبریز: ۱۲۵۰بیمار کرونایی در استان بستری داریم که ۲۵۰نفرشان در ICU هستند و با دستگاه مکانیکی تنفس می‌کنند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۲۴فروردین۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۳۵شهر از ۲۵۱هزار نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۰۲۱۳نفر، در آذربایجان غربی به ۹۴۳۳نفر، در البرز به ۶۲۸۳نفر، در اردبیل به ۳۱۲۷نفر، در اصفهان به ۱۶۳۸۵نفر، در ایلام به ۲۵۷۶نفر، در تهران به ۵۷۴۲۱نفر، در چهارمحال و بختیاری ۲۰۳۵نفر، در خراسان جنوبی به ۲۴۵۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۶۱۳۰نفر، در خراسان شمالی به ۳۷۸۳نفر، در خوزستان به ۱۵۰۸۹نفر، در زنجان به ۲۷۳۵نفر، در سیستان و بلوچستان ۵۷۲۱نفر، در فارس به ۷۳۹۷نفر، در کردستان به ۴۳۳۲نفر، در کرمان به ۵۵۹۴نفر، در کرمانشاه به ۵۰۰۹نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۹۵۴نفر، در گلستان به ۶۴۵۰نفر، در گیلان به ۸۷۹۱نفر، در لرستان به ۱۰۵۹۸نفر و در مازندران به ۱۰۶۷۰نفر رسیده است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت در آمار مهندسی شده امروز، شمار جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشت را ۲۹۱نفر و شمار مبتلایان را ۲۴۷۶۰نفر و شمار بیماران بستری در ICU را ۴۴۸۱نفر اعلام کرد که بالاترین رقم در ۳ماه گذشته است» (ایرنا ۲۳فروردین۱۴۰۰).

 

محرز عضو علمی ستاد کرونا گفت: «ما هفته گذشته در کمیته علمی نامه نوشتیم که حداقل ۵ الی ۷روز تهران را لاک‌دان (اعمال محدودیت‌های سختگیرانه) کنند، اما کسی گوش نمی‌دهد. مراکز درمانی در برابر سیل بیماران تخت خالی ندارند. وضعیت مراکز درمانی بیماران کرونایی افتضاح است. بدتر از این نمی‌شود، طوری‌که اصلاً جایی وجود ندارد که بیمار بستری شود» (همدلی ۲۴فروردین۱۴۰۰).

در تهران، محسنی استاندار گفت: «شیوع ویروس کرونا در استان بسیار پرشتاب است. ظرفیت بیماران کرونایی در بیمارستانهای استان ۶۶۹۱نفر است که پر شده است. چاره‌ای نداریم که با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی استان تهران این ظرفیت را ارتقا دهیم. این آمار نسبت به اسفندماه بسیار نگران‌کننده است» (ایرنا ۲۳فروردین۱۴۰۰).

رئیس بیمارستان شریعتی تهران گفت: «ما با یک روند صعودی بسیار زیادی مواجه هستیم الآن یک‌سوم بیمارستان بیماران کرونایی بستری هستند. ما مرتب داریم بخش هایمان را خالی می‌کنیم و بخش جدید باز می‌کنیم و باور بفرمایید که ما بخش را باز می‌کنیم در عرض ۱۵-۱۶ ساعت بخش پر میشه» (تلویزیون رژیم ۲۴فروردین۱۴۰۰).

در خوزستان استاندار گفت: «تاکنون در خوزستان بیش از ۵۰۰۰نفر به‌صورت قطعی بر اثر کرونا فوت شده‌اند و ۱۷۰۰ فوتی محتمل کرونا نیز داشته‌ایم که این فاجعه است. خوزستان ۵درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اما تعداد فوتی‌های کرونا حدود ۹درصد کشور است. در ۲۴ساعت گذشته ۱۴هزار مورد مشکوک به کرونا داشته‌ایم که ۲۷۷۷نفر مثبت قطعی بوده‌اند. ۳۴مورد مرگ قطعی بر اثر کرونا و ۸ مرگ محتمل به کرونا رخ داده است» (ایسنا ۲۴فروردین۱۴۰۰).

فرماندار ویژه دزفول گفت: «دزفول در یک حالت اضطراری است. ظرفیت تختهای بیمارستانی کاملاً تکمیل شده است. طبق بازدید از بیمارستان بزرگ دزفول در راهروهای اورژانس نیز تخت گذاشته شده و مملو از بیماران است به‌گونه‌یی که آرایش نظامی به خود گرفته است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۴فروردین۱۴۰۰).

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۶بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان‌باختگان استان به ۳۰۶۴نفر رسیده است» (ایسنا ۲۴فروردین۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «هم اکنون ۱۲۵۰بیمار کرونایی در استان بستری هستند که ۲۵۰نفرشان در بخش ICU هستند و با دستگاه مکانیکی تنفس می‌کنند. این روند در روزهای آینده افزایش می‌یابد» (ایرنا ۲۴فروردین۱۴۰۰).

در اصفهان، رئیس پلیس راهور گفت: «ظرفیت اکثریت بیمارستانها به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است. رانندگان دقت کنند بیمارستانها ظرفیت پذیرش مصدومان تصادفات را ندارند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۴فروردین۱۴۰۰).

در فارس، جانشین استاندار شرایط استان را بحرانی ارزیابی کرد و گفت: «روزانه نیمی از تستها مثبت می‌شود. تعداد مراجعه روزانه به حدود ٤هزار نفر رسیده و تقریباً همه بیمارستانها اشباع و پر شده است» (ایسنا ۲۴فروردین۱۴۰۰).

در کرمانشاه، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «تعداد موارد بستری نسبت به قبل از نوروز۴ برابر شده و ظرفیت پذیرش در بیمارستانهای گلستان و فارابی تکمیل شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر۲۴فروردین۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۴فروردین۱۴۰۰ (۱۳ آوریل ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/919d4853-3ec5-4234-ac3c-c6f8c37d8651"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات