728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۴۵هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۴۵هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

وزارت بهداشت تعداد فوتیها را ۴۱۱ بالاترین رقم در سه ماه، بیماران وخیم را ۵۶۰۷ بالاترین رقم در ۷ماه و مبتلایان جدید را ۳۷۱۸۹ اعلام کرد که رکورد جدیدی در ۱۸ماه گذشته است

  • وزارت بهداشت رژیم: هفته گذشته شاهد افزایش ۳۲درصدی بستریها و ۳۸درصدی فوت شده نسبت به هفته قبل‌تر بودیم. مازندران، ایلام، گلستان و سمنان دارای بیشترین بستری و بیشترین مرگ و میر در البرز، هرمزگان، یزد و بوشهر بود
  • حریرچی: در یک ماه و نیم آینده، مرگ‌های کرونایی روزانه به ۶۰۰ و شاید به ۸۰۰نفر در روز برسد.
  • دانشگاه پزشکی مشهد: تعداد بستریهای استان هفته اول تیرماه ۶۸۵نفر بود و اکنون سه برابر شده و به ۱۹۵۷نفر رسیده است
  • دانشگاههای پزشکی مازندران و بابل: ۳۲۶۲بیمار کرونایی در مازندران بستری هستند و ۲۴ساعت گذشته ۲۴نفر جان‌باخته‌اند
  • خانم مریم رجوی: در اثر سیاست‌های جنایتکارانه و چپاولگرانه رژیم ابعاد جان‌باختگان نسبت به جمعیت بسا بیشتر از بقیه کشورها است. خامنه‌ای می‌خواست با کلان‌تلفات انسانی در مقابل قیامهای بنیان‌کن سد ببندد، اما خیزش خوزستان و سایر استانها نشان داد این ترفند دیگر اثر ندارد. رهایی از بیماری و اختناق تنها با سرنگونی رژیم و استقرار دمکراسی و حاکمیت مردم محقق می‌شود

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۱۱مرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۴۵هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی ۱۳۵۱۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۲۵۷۳نفر، در اردبیل به ۴۱۴۵نفر، در البرز به ۱۰۰۵۳نفر، در اصفهان به ۲۳۳۸۵نفر، در تهران به ۸۰۷۵۶نفر، در خراسان جنوبی به ۳۱۸۱نفر، در خراسان رضوی به ۲۰۹۵۵نفر، در خوزستان به ۲۱۹۱۶نفر، در زنجان به ۳۶۵۵نفر، در سمنان به ۵۴۵۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۹۸۸۰نفر، در فارس به ۱۱۸۰۷نفر، در قزوین به ۳۹۰۴نفر، در قم به ۱۰۲۸۵نفر، در کرمان به ۸۵۵۳نفر، در کرمانشاه به ۶۴۱۸نفر، در گلستان به ۸۱۳۵نفر، در گیلان به ۱۱۱۴۶نفر، در مازندران به ۱۳۳۸۰نفر، در مرکزی به ۶۹۸۸نفر، در هرمزگان به ۵۸۸۵نفر و در یزد به ۶۰۰۷نفر رسیده است.

وزارت بهداشت رژیم آمار جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته را ۴۱۱نفر (بالاترین رقم در سه ماه) و بیماران ICU را ۵۶۰۷نفر (بالاترین رقم در ۷ماه) و مبتلایان جدید را ۳۷۱۸۹نفر اعلام کرد که رکورد جدیدی از زمان شروع پاندمی است. ۲۸۵شهرستان قرمز، ۱۱۰شهرستان نارنجی، و ۵۳شهرستان زرد هستند و شهرستان آبی نداریم (ایرنا ۱۱مرداد۱۴۰۰).

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد: شاهد افزایش ۳۲درصدی بستریها و ۳۸درصدی فوت شده‌ها نسبت به هفته قبل‌تر بودیم. مازندران، ایلام، گلستان و سمنان در هفته گذشته بیشترین بستری و البرز، هرمزگان، یزد و بوشهر بیشترین فوتی را داشته‌اند (خبرگزاری نیروی قدس ۱۱مرداد۱۴۰۰).

حریرچی، معاون وزارت بهداشت رژیم گفت: «ممکن است آمار رسمی مبتلایان و فوتی‌های با آمار واقعی کمی متفاوت باشد. روند ابتلاء به کرونا افزایشی است و این روند حداقل تا ۱۰روز آینده ادامه خواهد داشت. در مدت اخیر، معمولاً جزو ۱۰ تا ۱۲کشور نخست از نظر میزان بستری و فوت بوده‌ایم. معمولاً ۸ تا ۱۰درصد و در زمانهای اوج، بیش از ۱۰درصد بستری شدگان فوت می‌کنند. پیش‌بینی‌های دانشگاه واشنگتن نشان می‌دهد که در یک ماه و نیم آینده، مرگ‌های کرونایی ما روزانه به حدود ۶۰۰نفر افزایش یابد و شاید به ۸۰۰نفر برسد. وی با بیان این‌که میزان فوت شده‌ها در مازندران، گلستان، گیلان و اردبیل، روند افزایشی دارد گفت: روند بستری و فوت در خراسان رضوی، اصفهان، فارس، تهران، البرز، قم، ایلام، کرمان، هرمزگان و بوشهر نیز افزایشی است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۱مرداد۱۴۰۰).

در تهران، توکلی معاون ستاد کرونا گفت: «در شانزده ماه گذشته چنین تجربه‌ای نداشته ایم. ادامه روند نگران‌کننده است چون ارزیابی دقیقی نداریم که این افزایش شیوع تا کجا ادامه خواهد داشت... کرونای دلتا تهران را محاصره کرده و ما هنوز به آرامشی نرسیده‌ایم تا بتوانیم وضعیت را پیش‌بینی کنیم. وضعیت در تهران بسیار بحرانی است... . بستریهای کرونا در تهران با عبور از ۱۰هزار رکورد جدیدی را ثبت کرده است. حداکثر ظرفیت بستری کرونایی در ۱۰۵۰۰بیمار است که بخش عمده آن پر شده است» (همشهری ۱۱مرداد۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، معاون دانشگاه پزشکی مشهد گفت: خراسان رضوی به‌صورت میانگین روزانه نزدیک به ۷۰۰۰بیمار کرونایی دارد و به‌سرعت در حال افزایش است. بیماران بستری در استان هفته اول تیرماه ۶۸۵نفر بود و اکنون به ۱۹۵۷نفر رسیده است» (ایسنا ۱۱مرداد۱۴۰۰).

در اصفهان، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «بیمارستانهای استان وارد شرایط بحرانی شده و ۲هزار و ۵۸۰بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۱مرداد۱۴۰۰).

در مازندران، دانشگاههای پزشکی مازندران و بابل اعلام کردند: «هم‌اکنون ۳۲۶۲بیمار مبتلابه کرونا ویروس در مراکز درمانی مازندران بستری هستند و در ۲۴ساعت گذشته ۲۴نفر جان خود را از دست داده‌اند» (ایلنا ۱۱مرداد۱۴۰۰).

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۵۳بیمار بدحال جدید بستری و ۲۴بیمار جان خود را از دست داده‌اند» (ایسنا ۱۱مرداد۱۴۰۰).

در اردبیل معاون دانشگاه پزشکی گفت: «تعداد مراجعین کرونایی در دو هفته اخیر بیش از ۱۰برابر افزایش یافته است» (ایسنا ۱۱مرداد۱۴۰۰).

خانم مریم رجوی با تسلیت به میلیونها مردم داغداری که همه روزه عزیزانشان قربانی کرونا می‌شوند گفت در اثر سیاست‌های جنایتکارانه و چپاولگرانه رژیم آخوندی ابعاد جان‌باختگان نسبت به جمعیت بسا بیشتر از بقیه کشورها است. خامنه‌ای می‌خواست با کلان‌تلفات انسانی در مقابل قیامهای بنیان‌کن سد ببندد، اما خیزش خوزستان و سایر استانها نشان داد این ترفند جنایتکارانه دیگر اثر ندارد. رهایی از فقر و بیکاری و بیماری و از اختناق و سرکوب تنها با سرنگونی این رژیم و استقرار دمکراسی و حاکمیت مردم محقق می‌شود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۱مرداد۱۴۰۰ (۲ اوت۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63f6654b-84af-4d7f-80d7-e97251547d19"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات