728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۳۶هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۳۶هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شرایط فوق‌العاده وخیم تهران با بیش از ۸۰۰۰بستری و۲۰هزار مراجعه سرپایی

  • توکلی: در شانزده ماه گذشته چنین تجربه‌ای در تهران نداشته ایم. ارزیابی دقیقی نداریم که این افزایش تا کجا ادامه خواهد داشت، ۶۰درصد از تخت‌های بستری در اختیار بیماران کرونایی است و هنوز به آرامشی نرسیده‌ایم.
  • معاون بیمارستان خمینی: تبعات پیک پنجم لحظه به لحظه سخت‌تر می‌شود، مراجعات سرپایی به طرز عجیبی افزایش‌یافته و رکورد آمار بستری طی هفده ماه گذشته را داشتیم.
  • دانشگاه پزشکی گلستان: در بسیاری از شهرستانها شاخص بستری بیماران از شرایط قرمز نیز عبور کرده است.
  • دانشگاه پزشکی شیراز: در ۲۴ساعت گذشته ۳۶۳بیمار جدید بستری شدند و بستریهای استان به ۲۵۰۲نفر رسید.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۲مرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۳۶هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. در البرز به ۹۶۸۳نفر، در اصفهان به ۲۲۸۲۵نفر، در ایلام به ۳۵۰۱نفر، در بوشهر به ۳۸۰۴نفر، در تهران به ۷۸۵۲۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۷۳۵نفر، در خراسان جنوبی به ۳۱۰۱نفر، در خراسان رضوی به ۲۰۴۲۵نفر، در خوزستان به ۲۱۴۲۶نفر، در سمنان به ۵۳۹۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۹۲۷۶نفر، در فارس به ۱۱۴۱۷نفر، در کرمان به ۸۱۸۳نفر، در گلستان به ۷۸۸۵نفر، در مازندران به ۱۳۰۲۵نفر، در مرکزی به ۶۸۷۸نفر، در هرمزگان به ۵۵۸۰نفر و در یزد به ۵۷۷۲نفر رسیده است.

وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی شده خود جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته را ۲۵۹نفر (بالاترین رقم در ۶۷روز گذشته) و بیماران بستری در ICU را ۴۷۸۴نفر (بالاترین رقم در ۶۲روز گذشته) اعلام کرد (ایرنا ۲مرداد۱۴۰۰).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «شرایط تهران آن‌قدر وخیم است که همین آمارها هم خود نشان‌دهنده‌ٔ وخامت اوضاع است و حتی نیاز به جنبه افراط و تفریط در اطلاع‌رسانی ندارد، ما الآن در تهران بیش از ۸۰۰۰بیمار بستری داریم که این خودش می‌تواند مهم‌ترین و تلخ‌ترین خبر باشد و بیش از ۲۰هزار مراجعه سرپایی داریم که این نشان‌دهنده وخامت جدی و مستمر است. تهران شهری است که در حال حاضر به‌شدت قرمز است و متأسفانه شاخص‌ها رو به افزایش است» (همشهری ۲مرداد۱۴۰۰).

توکلی معاون ستاد کرونا گفت: «شدت ابتلا در تهران بسیار بالا است و در شانزده ماه گذشته چنین تجربه‌ای نداشته ایم. ادامه روند نگران‌کننده است، چون ارزیابی دقیقی نداریم که این افزایش تا کجا ادامه خواهد داشت، ولی آنچه مسلم است تعداد بی‌سابقه مراجعان و مبتلایان است. مراجعات به بیش از ۲۰هزار رسیده است فشار زیادی بر روی کادر درمان است و ۶۰درصد از تخت‌های بستری در اختیار بیماران کرونایی است و ما هنوز به آرامشی نرسیده‌ایم تا بتوانیم وضعیت را پیش‌بینی کنیم. از هر ۲۰هزار مراجعه کننده ۱۵۰۰نفر بستری می‌شوند. هر روز به تعداد بیماران افزوده می‌شود و رکورد تعداد بیماران شکسته می‌شود. نمی‌دانیم این روند تا چه زمانی صعودی خواهد بود» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲مرداد۱۴۰۰).

دهقان، معاون بیمارستان خمینی گفت: «تبعات پیک پنجم لحظه به لحظه سخت‌تر می‌شود، مراجعات سرپایی به‌طرز عجیبی افزایش‌یافته و در روز‌های اخیر رکورد آمار بستری طی هفده ماه گذشته را داشتیم» (آریا ۲مرداد۱۴۰۰).

در گلستان، رئیس دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «از هفته گذشته روزانه به‌صورت میانگین ۲۲۳بیمار بستری می‌شوند که این سیل فزاینده بیماران بسیار نگران‌کننده است. کنترل کرونا در استان به یک کلاف سردرگمی تبدیل شره که شرایط فاجعه‌باری را برای استان در پی دارد» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲مرداد۱۴۰۰).

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی نیز گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۳۶۳بیمار جدید مبتلا به کرونا بستری شدند و هم‌اکنون ۲۵۰۲نفر بستری هستند که از این تعداد ۲۸۰نفر در ICU هستند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲مرداد۱۴۰۰).

در کرمان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در حال حاضر ۱۴۲۵بیمار کرونایی بستری داریم، ۲۲۰نفر در آی.سی.یو و ۷۰نفر تحت ونتیلاتور هستند. در همه بیمارستانها بیمار کرونایی بستری است» (ایسنا ۲مرداد۱۴۰۰).

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در یک هفته گذشته افزایش ۲۸درصدی موارد مثبت قطعی کرونا و ۷درصد افزایش موارد فوت و بستری را به همراه داشته‌ایم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲مرداد۱۴۰۰).

در سمنان، مراجعان کرونا نسبت به سال گذشته همین موقع هفت برابر شده و اقدام قابل توجهی از سوی مسئولان دولتی برای مقابله انجام نمی‌شود (خبرگزاری حکومتی مهر ۲مرداد۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲مرداد۱۴۰۰ (۲۴ژوئیه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9100de14-8149-4857-aaab-c92a4ce083fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات