728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۴هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۴هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

  • دانشگاه پزشکی زاهدان: تمامی مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع انگلیسی هستند و این استان در وضعیت فراتر از قرار گرفته، تختهای بستری در زاهدان در حال تکمیل شدن است، نگران پذیرش بیمار جدید هستیم.
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: امروز ۱۹۵مبتلای جدید در استان بستری شدند که بالاترین شمار روزانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بود.
  • دانشکده پزشکی بهبهان: با توجه به جلسات انتخابات، پیش‌بینی می‌شود یک هفته تا ۱۰روز آینده پیک دیگری از بیماری رخ دهد.
  • یک روزنامه حکومتی: هفته گذشته میانگین مبتلایان روزانه ۹۶۱۶نفر بود در حالی‌که هفته قبل از آن میانگین ۸۲۸۷نفر بود.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۲۹خرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۱۴هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۲۸۶۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۱۷۹۸نفر، در اردبیل به ۳۸۸۵نفر، در البرز به ۸۹۶۳نفر، در اصفهان به ۲۱۱۴۰نفر، در تهران به ۷۳۶۹۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۹۱۱۵نفر، در خوزستان به ۱۹۸۱۱نفر، در سمنان به ۵۲۸۵نفر، در کردستان به ۵۳۶۷نفر، در کرمان به ۷۰۶۸نفر، در گیلان به ۱۰۴۸۶نفر، در مازندران به ۱۲۴۱۰نفر، در مرکزی به ۶۴۹۸نفر، در هرمزگان به ۴۳۶۰نفر، در همدان به ۶۸۳۳نفر و در یزد به ۵۲۳۷نفر رسیده است.

در حالی‌که در نتیجه سیاست‌های ضدانسانی رژیم درصد بسیار کمی از مردم واکسینه شده‌اند، امروز روحانی در یک ادعای مسخره گفت: «حداقل ما ۵واکسن در داخل خواهیم داشت... ما هم شدیم جزو کشورهایی که سازنده واکسن هستیم... چند ماه دیگر شرایطی پیدا کنیم که حتی صادر هم بکنیم یعنی به اندازه نیاز داخلی‌مان استفاده بکنیم صادر هم بکنیم» وی هم‌چنین گفت: «عید امسال مشکل آن‌چنانی نداشتیم ویروس انگلیسی بود برای ما مشکل درست کرد... الآن هم مواجه با ویروس هندی هستیم ممکن است بعداً با یک ویروس دیگری مواجه بشویم».

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «اکنون۲۲شهر قرمز، ۱۷۵شهر نارنجی و ۲۵۱شهر زرد داریم. شهرهای قرمز عمدتاً در استانهای بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان هستند» (ایسنا ۲۹خرداد۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی آرمان نوشت: «در یک هفته اخیر میانگین مبتلایان روزانه ۹۶۱۶نفر بودند در حالی که هفته گذشته ۸۲۸۷نفر بود. تعداد شهرهای قرمز نیز به‌صورت خزنده و غیرقابل محسوس در حال افزایش است» (آرمان ۲۹خرداد۱۴۰۰).

در سیستان و بلوچستان، معاون دانشگاه پزشکی زاهدان گفت: «تمامی مبتلایان از نوع انگلیسی هستند و استان اینک در وضعیت فراتر از هشدار قرار گرفته است. نگران پذیرش بیمار جدید هستیم. بیشترین تعداد مبتلایان روزانه در موج قبلی حدود ۳۰۰نفر بود اما در موج فعلی به بالای ۷۰۰نفر رسیده، در یک تا ۲روز آینده تمامی تختهای بستری تکمیل می‌شود» (ایرنا ۲۹خرداد۱۴۰۰).

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «امروز ۱۹۵ مبتلای جدید بستری شده‌اند که بالاترین شمار از ابتدای شیوع کرونا است. در حال حاضر بیماران بستری ۶۶۹نفر و ۱۰۰۳۴بیمار در مراقبت خانگی می‌باشند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۹خرداد۱۴۰۰).

در خوزستان، رئیس دانشکده پزشکی بهبهان گفت: «با توجه به جلسات انتخابات، پیش‌بینی می‌شود یک هفته تا ۱۰روز بعد از انتخابات پیک دیگری از بیماری رخ دهد» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲۹خرداد۱۴۰۰).

در کرمان، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «وضعیت مناطق جنوب و شرق استان هم‌چنان شکننده هستند. سه شهرستان در وضع قرمز و ۱۱شهرستان در وضع نارنجی قرار دارند. بستریها از ۷۲۰ به ۸۰۰ افزایش یافته است» (ایسنا ۲۹خرداد۱۴۰۰).

در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «طی شبانه روز گذشته ۱۰۲بیمار بستری شدند. هم‌اکنون ۳۰۷بیمار در استان بستری هستند» (ایسنا ۲۹خرداد۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹خرداد۱۴۰۰ (۱۹ژوئن۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c8287f56-e83f-4ff2-8806-cfd98e5ef7f9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات