728 x 90

آمار جانگداز قربانیان در ۵۳۵شهر از ۲۴۸هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان در ۵۳۵شهر از ۲۴۸هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

کمیته علمی کرونا: علاوه بر ویروس انگلیسی ویروس برزیلی و دیگر ویروسهای جهش‌یافته پخش شده و آمار مرگ خیلی بیشتر می‌شود

 

  • روحانی: ویروس انگلیسی از عراق وارد خوزستان و ایلام شد و مردم با سفرهای نوروزی به همه کشور گسترش دادند.
  • رئیس کمیسیون بهداشت: روحانی با مخالفت با لغو پروازهای ترکیه و اروپا و ۳۰ پرواز روزانه از خوزستان به نقاط مختلف باعث گسترش ویروس انگلیسی شد.
  • رئیسی: در ۱۲استان شیب بسیار بسیار تندی کرونا و در ۱۱استان دیگر هم شیب تند داریم هفته‌ها و روزهای سختی در پیش است.
  • دانشگاه پزشکی تبریز: تعداد بستریهای کرونایی در استان از دو هفته پیش از ۴۰۰نفر به ۱۰۵۰بیمار رسیده است.
  • فرمانداری بروجرد: از وضعیت قرمز عبور کرده و وضعیت سیاه و بحرانی داریم. اگر مردم رعایت نکنند روزهای آتی فاجعه انسانی داریم.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۲۱فروردین۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۳۵شهر از ۲۴۸هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۰۰۴۳نفر، در البرز به ۶۱۸۳نفر، در اصفهان به ۱۶۲۰۵نفر، در بوشهر به ۲۵۰۹نفر، در تهران به ۵۶۸۴۱نفر، در خراسان جنوبی به ۲۴۱۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۵۹۹۰نفر، در خوزستان به ۱۴۸۵۹نفر، در سمنان به ۴۳۹۰نفر، در فارس به ۷۳۰۲نفر، در قزوین به ۲۸۲۹نفر، در قم به ۸۸۱۰نفر، در کرمان به ۵۴۹۹نفر، در کرمانشاه به ۴۹۳۹نفر، در گیلان به ۸۶۸۱نفر، در لرستان به ۱۰۴۶۸نفر، در مازندران به ۱۰۵۸۰نفر، در هرمزگان به ۲۸۰۰نفر و در همدان به ۵۶۳۸نفر رسیده است.

 

روحانی که تا روزهای اخیر از کنترل بر روند کرونا صحبت می‌کرد امروز ضمن اذعان به موج چهارم و ”روزها و هفته‌های سخت پیش رو“ گفت ویروس انگلیسی از عراق وارد خوزستان و ایلام شده و به‌خاطر سفرهای نوروزی و عدم رعایت پروتکلها توسط مردم به همه کشور سرایت کرده است. وی که از فاش شدن ابعاد واقعی فاجعه عصبانی بود گفت: «در موضوع کووید۱۹ همه باید یک صدا باشیم، چند جور نباید حرف بزنیم، اگر بنا باشد هر کسی برود در تلویزیون هر بیانی می‌خواهد به کار بگیرد نمی‌شود، بهانه می‌دهیم به دست ضد انقلاب و ضدایران و اگر خدای ناکرده یک کسی به ناروا بگوید آقا این مصوبه بود فلان نهاد توجه نکرد اجرا نکرد خوب کادر درمان ما را خسته می‌کند».

 

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع روحانی را به سوءمدیریت متهم کرد و از ارسال نامه این کمیسیون به رئیس قضاییه برای برخورد قضایی با روحانی خبر داد و گفت: «بارها به ایشان توصیه شد روزی ۳۰پرواز از خوزستان به نقاط مختلف کشور را لغو کنند، اما کاری نکردند. چرا هیچ اشاره‌یی به نامه اخیر وزیر بهداشت برای لغو پروازهای ترکیه و مخالفت خودش با این درخواست نکرد؟! ۲.۵ماه قبل به ایشان نامه نوشتم و هشدار دادم که تمام پروازهای کشورهای اروپایی را که کرونای انگلیسی در آنها شایع است، لغو کنید؛ کدامیک را لغو کردند؟! بارها وزیر بهداشت و بقیه گفتند سفرها کنسل شود، اما آقای روحانی روز هفتم فروردین گفت پیک کرونا تمام شده است» (خبرگزاری پاسداران ۲۱فروردین).

 

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا اعلام کرد: «با جرأت می‌شود گفت سوش قالب در کشور سوش انگلیسی هست. در ۱۲استان، اردبیل، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، آذربایجان شرقی، فارس، کرمان، لرستان، همدان، مرکزی و قم شیب بسیار تند است. در ۱۱استان شیب تند هست منتها شاید هنوز به تندی آن ۱۲ تا نباشد» (تلویزیون رژیم ۲۱فروردین۱۴۰۰).

 

حمید عمادی عضو کمیته علمی کرونا گفت: «کسی نمی‌تواند بگوید غافلگیر شدیم، اکنون بی‌توجهی‌ها، آثار خود را نشان می‌دهد. فقط ویروس انگلیسی نیست که پخش شده، ویروس های برزیلی و ویروس های جهش‌یافته دیگر هم در کشور منتشر شده است. آمار مبتلایان به‌شدت بالا رفته و یکی دو هفته آینده همگان مشاهده می‌کنند که آمار مرگ و میر چقدر بیشتر می‌شود» (ایرنا ۲۱فروردین۱۴۰۰).

مردانی، عضو کمیته علمی کرونا گفت: «تخت‌های بیمارستانی و بخش‌های ICU کاملاً مملو و پر هستند، یکی از موضوعاتی که پرسنل بیمارستانی را کلافه کرده نداشتن جای کافی برای بستری است. ما پیش‌بینی می‌کنیم آمار مرگ و میر از این هم خیلی بیشتر شود» (ایسنا ۲۰فروردین۱۴۰۰).

در لرستان، معاون فرمانداری بروجرد گفت: «بروجرد از وضعیت قرمز عبور کرده و وضعیت سیاه یا بحرانی پیدا کرده است. اگر مردم رعایت نکنند در هفته آینده و روزهای آتی یک فاجعه انسانی به‌وجود می‌آید» (ایسنا ۲۱فروردین۱۴۰۰).

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی از فوت ۱۶بیمار کرونایی در ۲۴ساعت گذشته خبر داد (ایرنا ۲۱فروردین۱۴۰۰).

در قم، رئیس کمیته اپیدمیولوژی گفت: «منحنی آمار به وضعیت فاجعه‌بار رسیده که نشانه‌های آن را در بیمارستانها مشاهده می‌کنیم. سنگر اول مقابله با کرونا در قم شکسته شده است و به سنگر دوم رسیده‌ایم» (ایرنا ۲۱فروردین۱۴۰۰).

در بوشهر معاون دانشگاه پزشکی گفت: «میزان مرگ از هفته اول فروردین‌ماه افزایش دوبرابری داشته است» (ایسنا ۲۰فروردین۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «تعداد بستریهای کرونایی به ۱۰۵۰بیمار رسیده در حالی‌که دو هفته قبل ۴۰۰نفر بود. فوتیها در دو هفته قبل روزانه دو تا چهار نفر بود اما اکنون به هشت تا ۱۱نفر رسیده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۱فروردین۱۴۰۰).

در ایلام، «روند افزایشی بستری بیماران کرونا در ایلام باعث شده ایلام دارای رتبه اول شتاب ابتلا به ویروس کرونا در کشور باشد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۱فروردین۱۴۰۰).

در خراسان جنوبی، متخصص بیماریهای عفونی در خراسان جنوبی گفت: «با موج چهارم اپیدمی کرونا مواجهیم که باعث افزایش بستریهای بیمارستان شده است. با این افزایش موارد در طی هفته آینده ظرفیت بیمارستان کامل خواهد شد و بیمارستانهای ما گنجایش نخواهند داشت» (ایسنا ۲۱فروردین۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۱فروردین۱۴۰۰ (۱۰ آوریل۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bb47b693-15b0-4191-ad12-10fab142b182"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات