728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۳مهر ۱۳۹۳

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
در صفحات اول روزنامه‌های حکومتی 5 شنبه سوم مهر، به جز معدودی، سایرین تناقض گوییهای ولی‌فقیه ارتجاع در مورد جنگ ضدمیهنی در جمع سرکرده‌های نظامی رژیم را جدی نگرفته‌اند، در عنوانهای ریز و درشتی که به گفته‌های وی اختصاص داده شده، تلاش شکست خورده برای کتمان زهرخوران خمینی، و کره گرفتن از شکست در جنگ ضدمیهنی با ادعاهای «آبروی ملت» و «دستاوردهای عظیم» به چشم می‌خورد. همچنین روزنامه‌های حکومتی در یک هم‌صدایی در کنار بزرگنمایی خبرهای مربوط به سفر روحانی، نتوانسته‌اند وحشت خود از سقوط خاکریزهای عمق استراتژیک نظام را کتمان کنند:

سیاست روز: واشینگتن تروریستها را از مرزها به دمشق هدایت می‌کند

حمایت: حمله نظامی با چاشنی دروغهای آمریکایی

رسالت: نقشهٴ آمریکا برای حضور بلندمدت در خاورمیانه

جمهوری اسلامی: سرمقاله: حملات آمریکا به مواضع داعش در سوریه در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از تحلیل‌گران و مردم جهان به این عملیات و قصد آمریکا به دیده تردید می‌نگرند

کیهان: یادداشت روز: انتشار این سه فیلم کوتاه و پرابهام، تحولات منطقه را وارد مرحله جدیدی کرد. در حالی که پیش از این تروریستها جنایتهای بی‌شماری را در سوریه و عراق مرتکب شده بودند و آب هم از آب تکان نخورده بود، خون این سه تن (که هنوز معلوم نیست واقعاً کشته شده باشند) بهانه‌یی شد تا مرکب ائتلاف نمایشی علیه داعش باشد. آمریکا مدعی است با تشکیل ائتلافی از 40 کشور دنیا به‌دنبال سرکوب و نابودی داعش است و به موازات آن می‌خواهد پنج هزار جنگجوی میانه‌رو را آموزش داده و تجهیز کند. نمایندگان آمریکا با این طرح دولت اوباما موافقت کرده و پانصد میلیون دلار به آن اختصاص داده‌اند و ریاض هم برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده است. اصطلاح میانه‌رو برای شورشیان مسلح در سوریه، بیش از حد مضحک است.

بازتاب مذاکرات هسته‌یی و سفر روحانی در روزنامه‌های باندی، وجوه مختلفی از نیاز نظام به زهر خوران از یک سو، عمق شک و شکاف باندها نسبت به یکدیگر را از سوی دیگر بارز کرده است:

سیاست روز: ظریف گیت: ظریف در شورای روابط خارجی آمریکا
گفت مذاکرات هسته‌یی تاثیر مستقیم بر مسائل داخلی ایران خواهد داشت و در صورت شکست مذاکرات، دوستان او انتخابات مجلس آینده را به جریان غرب‌ستیز واگذار خواهند کرد.
این اقدام آقای ظریف نه‌تنها یک فاجعه بلکه یک رسوایی دیپلوماتیک است...
آنچه آقای ظریف در مذاکرات هسته‌یی در پیش گرفته است، خوشبختانه یا متأسفانه وابستگی یک جریان سیاسی به تصمیم‌گیریهای آمریکا، حداقل در برهه فعلی را «علنی» کرده است و این موضوع قطعاً هزینه‌های هنگفتی را به دولت تحمیل خواهد کرد. اقدام آقای ظریف قطعاً یک رسوایی سیاسی است. حداقل جریان حامی دولت با توجه به سابقه عملکرد سیاسی خود، نمی‌تواند منکر این رسوایی شود. اکنون با توجه به آشکار شدن این واقعیات تلخ، می‌توان پرسید چه کسانی به بهانه مذاکرات در حال «دور زدن مردم» هستند؟ «کاسبان مذاکرات» چه کسانی هستند؟

روزنامه‌های باند دلواپسان آنچه را که روزنامه‌های باند رفسنجانی به‌عنوان دستاوردهای سفر روحانی بزرگنمایی کرده‌اند؛ به چالش کشیده‌اند:

سیاست روز: رایزنی وزرای خارجه ایران و عربستان در حاشیه نشست نیویورک در حالی روز یکشنبه انجام شد که هم‌چنان مواضع عربستان در قبال تحولات منطقه از رویکرد و سناریوهای غرب نشات می‌گیرد.
آیا نیویورک نقطه آغاز فرآیند به بایگانی سپرده شدن پرونده‌های محل اختلاف دو کشور در منطقه و آن‌گونه که فیصل گفته: «اجتناب از اشتباهات گذشته» است یا این‌که تنها لبخندی دیپلوماتیک با حفظ سابقه واگرایی راهبردی است که قادر به آب کردن یخ بی‌اعتمادی دو طرف نیست؟

کیهان: ایدئولوژی داعش در آستین دوستان آمریکاست
اوباما اگر در ادعای مبارزه با ایدئولوژی داعش صادق است باید سراغ دولتهایی نظیر عربستان سعودی برود.

تأکید بر زهر خوران به‌رغم تقلا برای گرفتن پز اقتدار و تلاش واضح برای روحیه دادن به ریزشیهای نظام در روزنامه‌های حکومتی؛ وحشت همه‌جانبه نظام از بحرانها را بیش از پیش بارز کرده است:


اعتماد: علی لاریجانی با تأکید بر این‌که ما در چالشهای جلوی رویمان باید همواره مقاومت داشته باشیم، افزود: در مسأله هسته‌یی باید شرایط‌مان از نظر ایستادگی در داخل را قوی کنیم والا آنان ایران را دنبال می‌کنند
ما باید توجه کنیم حفظ و صیانت از عزت ملی کشور احتیاج به استقامت دارد. ما نباید بترسیم.

آرمان امروز: سرمقاله: اهمیت این دیدارها بدان جهت است که پرونده هسته‌یی کشورمان وارد مراحل حساس خود شده است
افراد مطلع در امور سیاسی تعجب می‌کنند از کسانی که اصالت را در گفت‌ و گوها به طرف خارجی می‌دهند و بر این باورند که ما در مذاکرات با دستان بسته، شرکت می‌کنیم
لازم است منتقدان سیاست خارجی دولت یازدهم، واقع‌بین باشند.
باید دانست نفس گفت‌ و گوها مورد تأیید همگان است.
و این تصور اشتباه است که ما در مذاکرات انجام‌نشده؛ از پیش بازنده هستیم.

ابتکار: سرمقاله: تمایل ایران و غرب برای نزدیکی به هم یا لاقل در اندازه رفع سوءتفاهم ها، بی‌گمان نمایان تر شدن این تمایل، محصول کنش‌های منطقی و مدبرانه دولتی است که... بر خلاف نگرانی دلواپسان مذاکره با جهان، این روزها سخت حرفهایش خریدار دارد. چرا که این منش و روش، راه برون‌رفت کشور از تنگنای تحریمها و فشارهای بی‌رحمانه است، نه گفتمانهای هیجانی و بی‌تدبیرهایی که کشور را در کشاکش زور و سلطه به زیر فرو می‌برد و فشار و تحریم را بر کشور تحمیل می‌کرد.

در برخی از دیگر عنوانهای روزنامه‌های پنجشبه به سایر بحرانهای گریبانگیر نظام در برخی از دیگر عنوانهای روزنامه‌های پنجشبه اذعان شده است:

شهروند: سوخت نیروگاه مشکل ساز شده؛ زندگی مردم نکا و میانکاله زیر سایه دود قهوه‌ای

اسرار: ناطق نوری: زمانه‌ای شده که با بزرگان برخورد بدی می‌کنند

ابتکار: سونامی سرطان در ایران کتمان می‌شود

حمایت: لاف گزاف رئیس‌جمهور آمریکا؛ اوباما خطاب به ایران: اجازه ندهید فرصت توافق از دست برود!

آفرینش: هاشمی: اگر به منطق انقلاب ایمان داریم، چرا باید پیشاپیش از مذاکره با دیگران بترسیم

رسالت: آقا محمدی: اعتماد به قول اوباما ساده‌لوحی است

رسالت: رئیس مجلس: مشکل کشور مدیریت اقتصادی است

رسالت: وزیر اقتصاد: مشکلات مسدود بودن منابع ایران در خارج حل نشده است

حمایت: حسن عباسی: الحاد هالیوودی ایمان را هدف قرار داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa8f4bbd-6a3e-4ac6-bef6-52d9f3c0e161"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات