728 x 90

نیوزویک: فرد متهم به سوءقصد علیه ترامپ، او را به‌خاطر خروج از توافق هسته‌یی با رژیم ایران سرزنش کرد

اف.بی.آی
اف.بی.آی

نیوزویک در گزارشی درباره فرد سوءقصد کننده به ترامپ کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا نوشت: در حالی که تحقیقات درباره اقدام به ترور ترامپ ادامه دارد، دلیل این حادثه هنوز اعلام نشده است. با این حال، جزئیات بیشتری درباره وسلی روت، که روز دوشنبه با دست‌بند و در لباس زندان در دادگاه فدرال حضور یافت، منتشر شده است.

دیدگاهها و نوشته‌های سیاسی روت نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. در کتابش در سال ۲۰۲۳، به نام جنگ بدون پیروزی اوکراین، او ترامپ را "احمق"و"دلقک" نامید وی او را به‌خاطر شورشهای کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ و خروج ایالات متحده از توافق هسته‌یی با ایران سرزنش کرد.

نیوزویک افزود: جزئیات بیشتر درباره تیراندازی منتشر شده است. اطلاعات منتشر شده توسط دادگاه نشان دادند که روت نزدیک به ۱۲ ساعت بیرون چادر زده بود تا این‌که یک عامل سرویس مخفی حمله احتمالی را ناکام گذاشت و به سمت او شلیک کرد.

طبق یک بیانیه اف.بی.آی که به داده‌های موبایل استناد می‌کند، یک سطح از برنامه‌ریزی در این کار وجود داشته است، زیرا گفته می‌شود روت از حدود ساعت ۱:۵۹ بامداد تا ۱:۳۱ بعدازظهر روز یکشنبه در مسیر درختان زمین گلف حضور داشته است. دوربین دیجیتال، یک تفنگ AK-۴۷ با خشاب پر و یک کیسه پلاستیکی حاوی غذا از محلی که روت ایستاده بود، بازیابی شد.(نیوزویک ۲۶شهریور)

آسوشیتدپرس نیز در ۲۷ شهریور نوشت:
رایان وسلی روت در فضای مجازی خود را به‌عنوان فردی معرفی کرد که برای افراد بی‌خانمان در هاوایی مسکن ساخته و سعی کرد جنگجویان را برای اوکراین استخدام کند. او هم‌چنین روند حمایت و سپس نفرت خود را از دونالد ترامپ توضیح داد و حتی از ایران خواست او را بکشد.
آسوشیتدپرس افزود: رایان وسلی روت که قصد ترور ترامپ در زمین گلف را داشت در کتابی با عنوان «جنگ بدون پیروزی اوکراین» در سال ۲۰۲۳ منتشر کرده، رئیس جمهور پیشین را به‌دلیل شورش کنگره در سال ۲۰۲۱ و "اشتباه بزرگ" در خروج از توافق هسته‌یی با ایران، یک احمق و یک «دلقک» توصیف می‌کند و در مورد ایران می‌نویسد: «شما آزادید که ترامپ را ترور کنید».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8d6eb41-2648-4ac9-b1a7-d3d2b3f41ddc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات