728 x 90

اسراییل جنوب لبنان را بمباران کرد و از خنثی‌سازی توطئه ترور تحت حمایت رژیم ایران خبر داد

جنگنده اسراییلی
جنگنده اسراییلی

اسراییل روز پنجشنبه ۲۹شهریور جنوب لبنان را مورد حملات هوایی و توپخانه‌یی قرار داد و اعلام کرد که یک توطئه ترور تحت حمایت رژیم ایران را خنثی کرده است. این حملات به تجهیزات ارتباطی حزب‌الله لبنان، گروه مسلح مورد حمایت ایران، آسیب رساند و باعث آشفتگی در جنوب لبنان شد. منابع امنیتی اسراییل اعلام کردند که یک شهروند اسراییلی ماه گذشته به ظن دست داشتن در این توطئه ترور بازداشت شده است.

خبرگزاری رویترز نوشت: بر اساس بیانیه ارتش اسراییل، اهداف این حملات شامل چندین نقطه در جنوب لبنان از جمله چیهین، طیبه، بلیدا، میس‌الجبل، عیتارون و کفارکله و هم‌چنین تأسیسات ذخیره سلاح حزب‌الله در منطقه خیام بودند. به‌گفته رسانه‌های اسراییلی، برخی غیرنظامیان اسراییلی بر اثر شلیک موشک‌های ضدتانک از لبنان زخمی شده‌اند، اما تأیید رسمی از سوی اسراییل وجود ندارد.

وزیر دفاع اسراییل، یوآو گالانت، روز چهارشنبه اعلام کرد که جنگ با حزب‌الله وارد مرحله جدیدی شده و نیروهای بیشتری از جمله لشکر ۹۸، شامل کماندوها و چتربازها، به مرز شمالی منتقل شده‌اند. حزب‌الله نیز حدود ۲۰پرتابه به سمت اسراییل شلیک کرد که به‌گفته ارتش اسراییل بیشتر آنها توسط سامانه‌های پدافندی رهگیری شدند و خسارت جدی وارد نکردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/02e340e6-432f-4aa0-b1bf-d16c7d14ca2f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات