728 x 90

سوريه ,

ارسال پرونده اتمی سوریه به شورای امنیت توسط آژانس اتمی ملل متحد

-

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی - آرشیو
شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی - آرشیو
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس -۱۹ خرداد، وین- ناظر اتمی ملل‌متحد روز پنجشنبه رأی داد که سوریه برای نقض قانون ضمانتی‌اش باید به شورای امنیت ملل‌متحد گزارش شود، سوریه برای ساختن یک رآکتور اتمی پنهان شده و ناشناخته و سرپیچی کردن از دادن اطلاعات ارجاع داده می‌شود. این حرکت توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درمیان تظاهراتهای سیاسی در سوریه صورت می‌گیرد، ولی واشنگتن و متحدانش اصرار دارند که همزمانی این پیشنهاد هیچ ربطی به سختگیری درباره تظاهرات هواداران دموکراسی ندارد و از تلاشی که ملتهای اروپایی برای گرفتن محکومیت شورای امنیت ملل‌متحد علیه رژیم بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه از هم جدا می‌باشد.
گلین دویس رئیس فرستاده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از رأی‌گیری به خبرنگاران گفت ”این قطعنامه یک ضرورت و یک قدم مناسب در... بر اثر پیدا شدن مشکلاتی از جمله سرپیچی سوریه برای سه سال گذشته برای همکاری با تحقیقات در آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌باشد، .
وزرای ۳۵ کشور عضو حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روز دوشنبه برای گفتگو درباره یک پیش‌نویس درباره موضوعات مختلف از فاجعه مجمتع انرژی اتمی دای-ایچی فوکوشیمای ژاپن تا فقدان همکاری کافی از طرف دولتهای عضو از جمله سوریه و ایران نشست داشته‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6966e88-9d23-406d-b597-f92ce19ef80b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات