728 x 90

ليبي,قيام هاي خاورميانه,

پیامدهای قطعنامه شورای امنیت

-

شادی مردم بنغازی بعد از تصویب قطعنامه 1973
شادی مردم بنغازی بعد از تصویب قطعنامه 1973
امروز رهبران کشورهای مختلف جهان در اجلاس پاریس برای اجرای قطعنامه ۱۹۷۳ شورای امنیت علیه لیبی آمادگی خود را اعلام کردند. به گفته کارشناسان حملات هوایی و استفاده از موشکهای کروز برای زدن نیروهای هوایی و زمینی قذافی در دستور کار این کشورها قرار گرفته است. این تصمیم اپوزیسیون لیبی و مردم این کشور ا تا حدودی امیدوار کرده است:

گزارشی از سی.ان.ان:
تمامی‌نگرانیها، ترس و بی‌اعتمادی نسبت به جامعه جهانی که آنها را رها کرده، دیگر در میان مردم بنغازی نیست. اپوزیسیون به شادی پرداخت. با شنیدن خبر تصویب قطعنامه، شلیک هوایی و هورا کشیدنها فضای میدان شهر را پر کرد. دعای آنها مستجاب شده بود. این شادی کسانی است که می‌بینند فعلاً از یک مرگ حتمی به دست قذافی و حامیانش جسته‌اند.

یک شهروند بنغازی گفت: نمی‌توانم احساساتم را بیان کنم. این لحظه‌یی است که مدتها در انتظار آن بودیم. خدا را شکر».

آنها تا همینجا هم بهای سنگینی در مبارزه با رژیم قذافی پرداخته‌اند. آنها شعار می‌دهند «خون شهدا به هدر نرفته است».

سی.ان.ان گفت تا قبل از رأی‌گیری شورای امنیت، هراس و نگرانی در چهره‌های مردم پیدا بود و احساس می‌کردند که قذافی سرانجام می‌رسد و آنها را قتل‌عام می‌کند. اما اکنون این نگرانی جای خود را با آسودگی خیال و شادی عوض کرده است. مردم دوباره امیدوار شدند که می‌توانند تغییری که همیشه آرزوی آن را داشتند، حاصل کنند. آزادی و دموکراسی و پایان زندگی در دولت بی‌رحم قذافی.

یک مرد می‌گوید: همه مردم لیبی امروز خوشحالند.
دیگران هم با اشکهای خود احساساتشان را بیان کردند. مردم هنوز نمی‌دانند که قطعنامه کی و چگونه اعمال می‌شود، و قذافی هم تأکید کرده است که هیچ ترحمی نشان ندهد‌. با تصویب قطعنامه شورای امنیت مردم حداقل می‌دانند که در این نبرد تنها نیستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb230141-2634-4689-b3da-4c4d4c3a0cdc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات