728 x 90

-

پیام تسلیت رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی به‌مناسبت درگذشت ماموستا شیخ عزالدین حسینی

-

مریم رجوی رئيس جمهور برگزیده مقاومت ایران
مریم رجوی رئيس جمهور برگزیده مقاومت ایران

با کمال تآسف و تآثر مطلع شدیم که ماموستا شیخ عزالدین حسینی از برجسته‌ترین رهبران جنبش کردستان ایران پس از عمری مبارزه با استبداد و ستم و دفاع از آزادی و حقوق هموطنان کردمان، در سن 89سالگی دربیمارستانی در شهر اوپسالای سوئد، دعوت حق را لبیک گفت و به رحمت ایزدی پیوست.

ماموستا شیخ عزالدین حسینی که در انقلاب مردم ایران علیه دیکتاتوری سلطنتی به‌عنوان یک شخصیت سیاسی و مذهبی درکردستان فعالانه شرکت داشت، پس از غصب انقلاب مردم توسط خمینی دجال، یکی از برجسته‌ترین رهبران سازش‌ناپذیر جنبش کردستان در مقابله با ستم رژیم ولایت‌فقیه بود.

شیخ عزالدین حسینی در افشای دجالگریهای استبداد دینی و در برانگیختن مردم به ایستادگی در برابر ستم آخوندی نقشی بسزا داشت و به‌رغم تمام تلاشهای رژیم وایادیش در کردستان، در مرزبندی با دیکتاتوری نامشروع آخوندها قاطع بود و هرگز از مبارزه و مخالفت با این رژیم پلید ضدانسانی دست بر نداشت.

ماموستا شیخ عزالدین حسینی در پیونددادن جنبش کردستان با جنبش سراسری و مبارزات آزادی‌خواهانه و ضدارتجاعی مردم ایران، که با کاندیداتوری مسعود رجوی در اولین انتخابات ریاست‌جمهوری در تمام کشور اوج گرفته و به یکی از نقاط عطف خود بالغ گردیده بود، از کاندیداتوری مسعود رجوی حمایت کرد.

شیخ عزالدین حسینی در موضع‌گیری خود، که همزمان با حمایت یک پارچه کردستان از کاندیداتوری مسعود رجوی، یک ضربه کاری به نقشه‌های شوم خمینی برای منزوی کردن و سرکوب هموطنان کردمان وارد آورد، بر مواد برنامه دموکراتیک مسعود رجوی در دفاع از آزادیهای عمومی و خواستهای خلق کرد، تأکید کرد و مردم کردستان را به حمایت از این برنامه فراخواند.

ماموستا شیخ عزالدین حسینی در یکی از آخرین مصاحبه‌های خود درمرداد ۱۳۸۹درباره رژیم سفاک ولایت‌فقیه گفت: «ما حداقل حقوق خودمان یعنی خودمختاری در چارچوب ایران را از رژیم می‌خواستیم» ولی آنها حاضر نبودند هیچ حقی بدهند... رژیم ولایت‌فقیه نه تنها هیچ آزادی و حقی را نمی‌پذیرفت بلکه آزادیهای فردی را نیز محدود می‌کرد». ماموستا شیخ عزالدین هم‌چنین بر ضرورت سرنگونی دیکتاتوری آخوندی و برقراری یک حکومت دموکراتیک در ایران تأکید کرد.

شادروان شیخ عزالدین حسینی در دیدار با هیأتی از شورای ملی مقاومت ایران درمرداد ماه 89 در پیگیری آخرین وضعیت اشرف و تحولات آن گفت «رژیم ایران بسیار پول هزینه کرد و تلاش نمود که اشرف را از بین ببرد اما موفق نشد زیرا کارهای مجاهدین در روال درستی پیش می‌رود»

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، خانم مریم رجوی، درگذشت ماموستا شیخ عزالدین حسینی را به مردم کردستان ایران و خانواده محترم ایشان، به‌ویژه برادرزاده محترم ایشان، کاک بابا شیخ حسینی، دبیرکل سازمان خه‌بات کردستان ایران، تسلیت گفت و ماموستا شیخ عزالدین حسینی را از رهبران برجسته و بزرگوار جنبش کردستان ایران و از مظاهر آشتی ناپذیری این جنبش در برابر رژیم ولایت‌فقیه و از مدافعان ثابت قدم حقوق مردم کردستان وعموم مردم ایران توصیف کرد.

خانم رجوی با درود بر روح پرفتوح ماموستا شیخ عزالدین حسینی، برای آن فقید سعید علو درجات، و برای بازماندگان و ادامه دهندگان راهش، سلامتی، پایداری و پیروزی آروز کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6aa8606-3db6-40b5-8b3a-eeab37be6526"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات