728 x 90

اخبار عراق,جنگ ايران و عراق,

ائتلاف متحدون عراق خواستار محاکمه نادر قاضی‌پور عضو مجلس ارتجاع به جرم کشتار ۷۰۰ اسیر عراقی شد

-

اسامه نجیفی رئیس ائتلاف ملی متحدون عراق
اسامه نجیفی رئیس ائتلاف ملی متحدون عراق
در پی اعتراف نادر قاضی‌پور نماینده مجلس رژیم از باند خامنه‌ای به کشتار۷۰۰ اسیر عراقی ائتلاف متحدون به‌ریاست اسامه نجیفی با صدور بیانیه‌یی خواستار محاکمه این مهره جنایتکار حکومت آخوندی به جرم جنایت کشتار جمعی در محاکم بین‌المللی شد.

در این بیانیه آمده است: ائتلاف متحدون از این اعتراف دچار شوک بزرگی شده و از جامعه جهانی و دادگاههای بین‌المللی و سازمانهای حقوق‌بشری خواستار اقدامی جدی برای تحویل دادن قاضی‌پور به دادگاه به‌خاطر جنایت کشتار جمعی گسترده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: به‌راستی این جنایتکار در چه چیز با جنایتکاران داعش اختلاف دارد؟ آیا کارهای او شنیع تر از جنایتهای داعش نیست؟

شیخ عجیل الیاور دبیرکل جنبش عدالت و اصلاحات عراق؛ خواستار اقدامات دادگاه جنایی بین‌المللی درباره نادر قاضی‌پور نماینده مجلس رژیم آخوندی شد.

دبیرکل جنبش عدالت و اصلاحات عراق از دولت این کشور خواستار یک موضعگیری سیاسی و قانونی علیه این جنایت حکومت آخوندی گردید.

شبکه حقوق‌بشری احرار رافدین عراق، با استناد به اعتراف نادر قاضی‌پور به جنایت جنگی، از شورای حقوق‌بشر ملل‌متحد خواست تا پرونده نقض حقوق‌بشر رژیم ایران علیه مردم عراق در زمان جنگ ایران و عراق را به جریان بیاندازد.

این شبکه حقوق‌بشری تأکید کرد که اعتراف قاضی‌پور سند ارتکاب جنایت جنگی عمدی و سند محکومیت رژیم ایران است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b566a15e-4695-417b-a3f7-400f923fee78"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات