728 x 90

عملیات جدید ارتش آزادی سوریه علیه شبه‌نظامیان رژیم ایران در مرز عراق

رزمندگان سوری
رزمندگان سوری
ارتش آزادی سوریه عملیات «زمین از آن ماست» را در بادیه سوریه علیه رژیم اسد و شبه‌نظامیان رژیم ایران ادامه می‌دهد.

سعد الحاج از سخنگویان یکانهای ارتش آزادی سوریه درباره این عملیات به تلویزیون اورینت 13خرداد 96توضیح می‌دهد.
سعد الحاج از سخنگویان یکانهای ارتش آزادی سوریه:
اهمیت عملیات «زمین از آن ماست» که یکانهای ارتش آزادی سوریه شروع کرده‌اند، در این است که باندهای شبه‌نظامی فرقه‌گرا را از نقاطی که در بادیه سوریه اشغال کرده‌اند، بیرون میراند. همچنین هدف دوم پایان دادن به این حملات و هجمه‌ای است که از سوی رژیم ایران حمایت می‌شود تا به منطقه تنف و عمق بادیه برسند.

در ابتدای عملیات که صبح چهارشنبه در منطقه بادیه و منطقه ظاظا و مناطق دیگر شروع شد، رزمندگان مواضع شبه‌نظامیان را با 160موشک گراد در هم کوبیدند. ا ین موشکها مستقیماً به اهداف خوردند تلفاتی به نیروهای دشمن وارد کردند. نیروی هوایی روسیه از شبه‌نظامیان رژیم ایران و نظامیان اسد در این منطقه با 6هواپیما پشتیبانی کرد. آنها مواضع ارتش آزادی در نزدیکی پایگاه ظاظا و یک منطقه دیگر را بمباران کردند.

آنچه که مورد تأکید است، عقب‌نشینی شبه‌نظامیان رژیم ایران از تقاطع جلیزم و پایگاه ظاظا است. این نقطه‌ای است که ائتلاف بین‌المللی چند روز پیش با پخش اطلاعیه‌هایی به شبه‌نظامیان هشدار داد.

پیشروی شبه‌نظامیان رژیم ایران و نظامیان اسد در بادیه اکنون در منطقه جلیزم متوقف شده است که آخرین نقطه‌ای است که چند روز پیش اشغال کرده بودند. آنها شبانه زیر ضربات ارتش آزادی مجبور به عقب‌نشینی شدند.

اما در رابطه با پایگاه تنف، تسلیحات به ارتش تکاوران انقلاب به‌طور منظم می‌رسد. ارتش آزادی به‌طور کامل آمادگی دارد که با هر نیروی دشمن چه حشدالشعبی عراقی یا شبه‌نظامیان رژیم ایران در داخل مناطق مذکور باشند، مقابله کند. ارتش آزادی آنها را درصورتی‌که در مرزهای سوریه پیشروی کنند، یک هدف مشروع می‌داند.

در مورد عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی و انگلیس از تنف هم تاکنون اطلاعات تأیید شده‌ای وجود ندارد. هیچگونه عقب‌نشینی هم تاکنون نبوده است. در تماس با ارتش تکاوران انقلاب، آنها نیز همین موضوع را تأیید کردند. کاروان کمکهای لجستیکی و نظامی به معبر تنف ادامه دارد تا اگر شبه‌نظامیان قصد پیشروی به سمت معبر تنف و رسیدن به مرز عراق را داشتند، آنها را متوقف کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/881da3e8-0743-4280-9c2e-95cde79770e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات