728 x 90

خانواده مخالفان سياسي,تشدید سرکوب ,

شکنجه روحی خانواده‌های اعدام شدگان اهل سنت

-

محکومیت اعدام هموطنان اهل سنت تهران
محکومیت اعدام هموطنان اهل سنت تهران
پس از اعدام گروهی حداقل 20تن از زندانیان اهل سنت به‌رغم این‌که تعدادی از خانواده‌ها شاهد پیکرهای زندانیان خود بوده‌اند کارگزاران جنایتکار رژیم از انجام امور خدماتی قبرهای این زندانیان جلوگیری می‌کنند.

به گفته یکی از خانواده‌های این زندانیان ”خانواده‌ها برای پیگیری کارهای قبور به مسئولان بهشت زهرا مراجعه کرده‌ و شماره قبرها را داده‌اند اما به آن‌ها گفته شده این قبرها خالی هستند. کارمندان بهشت زهرا خیلی دلسوزانه کمک کرده بودند تا مسأله حل شود چون این خانواده‌ها شاهد دفن زندانیان اعدام شده‌شان در این قبرها بوده‌اند. نهایتاً به معاونت بهشت زهرا می‌روند و این فرد با چند تلفن به آن‌ها می‌گوید به وزارت اطلاعات یا زندان رجایی‌شهر مراجعه کنید.

خانواده‌ها روزبعد به زندان مراجعه کرده و فردی که آن‌ها را پذیرفته می‌گوید: ”این افراد فقط از اینجا منتقل شدند، نمردند که دنبال قبرشان می‌گردید“.

دژخیمان به این شکل با شکنجه روحی خانواده‌های اعدام شدگان آنان را از حداقل حقوق انسانی اشان که رسیدگی به مزار عزیزشان است محروم می‌کنند.

خاطر نشان می‌شود که از دهه 60 تا کنون هزاران خانواده از دانستن محل دفن عزیزانشان که توسط دژخیمان به‌شهادت رسیده‌اند محروم هستند، زیرا آنان را یا بصورت دسته‌جمعی و در گورهای جمعی دفن کرده‌اند و یا بصورت مخفیانه و هیچ نشانه‌یی هم به خانواده اعدام شدگان داده نشده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7e16ae20-e993-4054-a83a-bcbb6155be82"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات