728 x 90

بحرانهاى اجتماعى,

افزایش سربازان فراری به‌رغم بگیر و به‌بندها!

-

سربازان فراری
سربازان فراری
در میان کشورهای جهان 42 کشور خدمت وظیفه عمومی ندارند، 86 کشور فاقد خدمت اجباری، 18 کشور هم فاقد نیروی دفاعی هستند. تنها 26 کشور در جهان هستند که خدمت وظیفه عمومی در آنها اجباری است و یکی از این کشورها ایران تحت حاکمیت آخوندها است.

 علاوه بر خدمت اجباری سربازی، در نظام ولایت‌فقیه فشار و سرکوب در حین خدمت سربازی به حدی است، که هرساله نسبت به سال قبل، فرار از خدمت یا غیبت از خدمت، در میان سربازان و مشمولین خدمت بیشتر می‌شود، طوری که هر از چند گاهی ستاد کل نیروهای مسلح رژیم به سربازان غایب و فراری اخطار می‌دهد.

دراین زمینه خبرگزاری تسنیم (نیروی تروریستی قدس) 28خرداد 95 تحت عنوان ”اولتیماتوم ستاد کل نیرویهای مسلح به سربازان غایب“ از تشدید دستگیری آنان و جزئیاتی از طرح پرداخت جریمه غیبت توسط آنها خبر داد.

پاسدار کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح رژیم، به سربازان غایب و فراری در سال 95 هشدار داده است که در صورت دستگیری، جرایم آنها تشدید می‌شود و از بسیاری از حقوق اجتماعی نیز محروم می‌شوند.

سایت حکومتی عصر ایران31شهریور95 نیز با عنوان ”آغاز برخوردهای شدید با سربازان فراری و غایب“ از قول جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی سرکوبگر انتظامی نوشت، طرح تشدید برخورد با سربازان فراری و مشمولان غایب اجرا می‌شود.

این رسانه حکومتی از قول پاسدار ابراهیم کریمی نوشت: ”از حدود دو ماه قبل برای بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن از مشمولان غایب پیامک ارسال شده و از آنان خواستیم تا با مراجعه به دفاتر پلیس به‌علاوه ۱۰ وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند“.

اعمال سرکوب و اجبار صرفاً مربوط به سربازان غایب وفراری نیست، بلکه سرکوب و اجبار بر سایر پرسنل نیروهای مسلح نیز اعمال می‌شود.

در بسیاری از موارد، پرسنل نیروهای مسلح، به مقررات آخوند ساخته، از جمله شرکت در سرکوب مردم در داخل کشور و آدم کشی در کشورهایی نظیر عراق و سوریه تن نمی‌دهند. این بزرگترین جرم آنان از نظر فرماندهان مزدور و آخوندهای مأمور در نیروهای مسلح است.

تلویزیون شبکه یک رژیم 13دی 95 در برنامه‌ای با عنوان ”قانون و قضا“ جلسله‌ای را با حضور برخی سرکردکان نیروهای مسلح رژیم و آخوندهای مأمور در سرکوب پرسنل این نیروها پخش کرد.

در این جلسه آخوند فراتی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران اذعان کرد در هیچ سازمانی در نظام آخوندی این همه همایش برای پیشگیری از وقوع جرم در میان پرسنل وجود ندارد، و در نیروهای مسلح رژیم بیشترین جلسه در زمینه پیشگیری از وقوع جرم تشکیل می‌شود.

پاسدار اشتری فرمانده نیروی انتظامی رژیم با تأکید بر ضرورت کنترل فرماندهان بر رفتار پرسنل برای پیشگیری از وقوع جرم! شکوه و شکایت کرد که فرماندهان بر رده‌های تحت فرماندهی خود نظارت کافی برای جلوگیری از وقوع جرم ندارند. سرکرده انتظامی رژیم یکی از وظایف فرماندهان را جلوگیری از فرار ازخدمت سربازان دانست.

آخوند بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح رژیم نیز از این‌که پیشگیری از جرم در میان نیروهای مسلح آن‌چنان که باید و شاید پیگیری نمی‌شود ابراز تأسف کرد. وی همچنین تأکید کرد که باید عواقب فرار از خدمت و ارتکاب جرایم دیگر به سربازان و سایر پرسنل گوشزد شود.

یک مزدور رژیم به نام قاضی کشاورز بر تعیین مجازات متناسب با جرم تأکید کرد، تا افرادی که از نیروهای مسلح بالفعل جرمی مرتکب می‌شوند و یا کسانی که بالقوه استعداد ارتکاب جرم را دارند، نسبت به‌شدت مجازاتی که در انتظار آنها است آگاه شوند و از ارتکاب جرم از جمله فرار ازخدمت خودداری کنند!.

سوال این است که این همه تأکید بر روی تنبیه و جریمه سربازان غایب و فراری و این همه تأکید بر روی پیشگیری از وقوع جرم و یا مجازات افراد مجرم در میان پرسنل نیروهای مسلح رژیم برای چیست؟ چرا بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن سرباز غایب وجود دارد و...؟.

این واقعیات از آنجا ناشی می‌شود که جز مزدوران خلص رژیم در سپاه و بسیج و ارتش، کسی حاضر نیست که با رغبت و اختیار خود سرباز و در خدمت این نظام باشد.

بی‌تردید این امر بیانگر نفرت اجتماعی و به‌ویژه جوانان از رفتن زیر پرچم این رژیم است، به حدی که کسانی نیز به دلایل وضعیت معیشتی و یا سایر مشکلات زندگی ناگزیر می‌شوند در نیروهای مسلح رژیم وارد شوند، وضعیت را بر نمی‌تابند و از نظر دستگاه سرکوب نظامی رژیم مرتکب جرم می‌شوند!

مگر غیر از این است که شایع‌ترین جرم در میان نیروهای مسلح تمرد از دستورات فرماندهان است؟

بنابر این همه خط و نشان کشیدن برای سربازان غایب و فراری، و این همه روضه‌خوانی در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم در میان پرسنل نیرویهای مسلح، به‌روشنی بیانگر واقعیت افزایش تمرد در میان پرسنل نظامی این رژیم سرکوبگر است.

آری، جز اندک مزدوران رژیم که آن هم در ازای پول و موقعیت، حاضر به سرکوب مردم در داخل کشور، وآدم کشی در کشورهایی نظیر سوریه و عراق می‌شوند، هیچ ایرانی شرافتمندی حاضر به شرکت در جنایات رژیم آخوندی نخواهد بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/796f5826-942f-4da7-8e5a-019bf6c09a51"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات