728 x 90

بمباران و انهدام مرکز تحقیقات توسعه موشکی اسد و رژیم آخوندی در سوریه

بمباران و انهدام مواضع پاسداران اعزامی رژیم آخوندی در سوریه
بمباران و انهدام مواضع پاسداران اعزامی رژیم آخوندی در سوریه

بنا به گزارشات رسیده شامگاه دوشنبه ۱۵اردیبهشت مرکز تحقیقات موشکی سپاه پاسداران در شهر حلب سوریه مورد اصابت ۱۲ فروند موشک قرار گرفت.

دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن اعلام کرد حملات موشکی، نیروهای سپاه پاسداران و نیروهای بشار اسد در کارخانه‌های وزارت دفاع در شهر حلب را هدف قرار داد و انبارهای سلاح آنها را منهدم کرد. این مرکز تحقیقات در گذشته بخشی از تأسیسات تولید سلاحهای شیمیایی و سوخت جامد موشکها بوده است.

العربیه نیز در گزارشی نوشت: «مرکز تحقیقات علمی وابسته به رژیم سوریه که گمان می‌رود حاوی برنامه توسعه موشکی سوریه با همکاری رژیم ایران باشد با شلیک ۱۲ موشک به‌طور کامل منهدم شد.

از سویی دیگر دیدبان حقوق‌بشر سوریه نیز با تأیید این حمله تأکید کرد که «انفجارهایی مواضع نیروهای رژیم سوریه و شبه‌نظامیان ایرانی را در کارگاههای دفاع در شرق حلب هدف قرار داده است. در این حملات هوایی «شعبه ۲۴۷ و کارگاههای دفاع در السفیره»واقع در شرق حلب هدف قرار گرفتند که طی این حملات زاغه‌های مهمات منهدم شدند».

خاطر نشان می‌شود که بر اساس اطلاعات منتشر شده در رسانه‌ها؛ این مرکز تحقیقات در گذشته بخشی از تأسیسات تولید سلاحهای شیمیایی و سوخت جامد موشکها بوده که اکنون به مرکز تحقیقاتی برای ساخت ابزار‌های دقیق برای بالا بردن دقت موشکها با استفاده از فناوریهای رژیم ایران تبدیل شده است.

خبرگزاری رویترز روز ۱۶اردیبهشت نوشت: ارتش سوریه می‌گوید که جتهای اسراییلی به پستهای نظامی در نزدیکی حلب حمله کردند. رویترز به‌نقل از خبرگزاری رسمی رژیم اسد نوشت: روز دوشنبه اعلام کرد، پدافندهای هوایی سوریه حمله موشکی اسراییل به یک مرکز تحقیقاتی و یک پایگاه نظامی در استان شمالی استان حلب را خنثی کرد، این پنجمین حمله از این نوع طی دو هفته علیه اهداف مشکوک ایرانی بود.

ارتش اسد در بیانیه‌یی اعلام کرد اسراییل به پادگانهای نظامی در الصفیره در حومه شرقی حلب حمله کرد. پیش از آن، تلویزیون دولتی اسد گفته بود یک مرکز تحقیقاتی مورد هدف قرار گرفته است.

رویترز افزود: مرکز مطالعات و تحقیقات علمی یکی از چندین تأسیساتی است که اطلاعات غربی و منابع مخالفان این شک و گمان را دارند که سوریه به کمک محققان ایرانی در زمینه ساخت سلاح های شیمیایی که سوریه را متهم به استفاده علیه غیرنظامیان در مناطق تحت کنترل شورشی می‌کنند، می‌باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6102bd56-3afd-4440-b94b-22ae0a940ab7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات