728 x 90

فیس‌بوک ۸۲حساب‌ جعلی مرتبط با رژیم ایران را حذف کرد

فیس بوک
فیس بوک

شبکه اجتماعی فیس‌بوک تعداد بیشتری از صفحاتی که مشغول به نشر اخبار جعلی و مرتبط با رژیم ایران بوده‌اند را شناسایی و فعالیت آنها را متوقف کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز فیس‌بوک گفته است مدیران این حسابها خودشان را به‌عنوان شهروندان آمریکا و در برخی موارد شهروندان انگلستان جا زده بودند و محتوای مورد منازعه سیاسی هم‌چون روابط نژادی و مخالفت با دونالد ترامپ و مهاجرت را تبلیغ می‌کردند.

یو اس ای تو دی نیز نوشت: فیس‌بوک دروغپردازی رژیم ایران را افشا کرد.

 

آسوشیتدپرس: فیس‌بوک حسابهایی مرتبط با رژیم ایران را حذف می‌کند

ناتانیل گلیچر Nathaniel Gleicher رئیس امنیت سایبری فیس‌بوک در گزارشی درباره مسدود کردن ۸۲صفحه حسابها و گروهای مرتبط با رژیم ایران گفت:‌ در این مورد، اتاق جنگ شروع به ردیابی الگوهایی از « رفتارهای غیرمعتبر» در میان انبوهی از صفحات و حسابها و گروه‌هایی کرد که خدمات خود را به‌تازگی شروع کرده بودند. تمامی آنها به رژیم ایران مرتبط بودند. وی افزود:‌ « ما در کشف و پایین کشیدن «حساب‌هایی که در رفتار بد شرکت دارند» ارتقاء پیدا می‌کنیم».

 

شرکت آتلانتیک کانسیل تحقیقاتی گفته برخلاف آن دسته از کاربران مرتبط با رژیم ایران که در ماه اوت گذشته شناسایی شدند و فیس‌بوک فعالیت آنها را متوقف کرد این کاربران بروی موضوعات متنوعی متمرکز شده بودند.

 

فیس‌بوک گفته ۸۲صفحه و گروه را در دو شبکه اجتماعی خود یعنی اینستاگرام و فیس‌بوک پیدا کرده که قواعد فیس‌بوک را نقض کرده‌اند و به‌علت خاطی شناخته شدن فعالیت آنها متوقف شده است.

فیس‌بوک اعلام کرد فعالیت این صفحات و گروهها در اواخر بهار سال ۲۰۱۶ آغاز شده اما عمده فعالیت آنها طی سال گذشته روی داده است.

شرکت آتلانتیک کانسیل که بررسی محتوای این صفحات را برعهده داشته می‌گوید این کاربران بیشتر تلاش داشته‌اند خود را آمریکایی‌های لیبرال معرفی کنند.

 

شرکت آتلانتیک کانسیل گفته رفتارهای این کاربران "نسبت به اشاعه مستقیم پروپاگاندای حامی دولت ایران، تکامل‌یافته‌تر به‌نظر می‌رسد و گویی آنها از برخوردهای قبلی تجربه آموخته‌اند".

 

به گفته فیس‌بوک، کاربران این صفحات با هزینه‌ای کمتر از صد دلار برای تبلیغ در اینستاگرام و فیس‌بوک، پست‌های خود را به مخاطبان بیشتری ارائه می‌دادند.

 

حدود دو ماه قبل نیز فیس‌بوک، توییتر و شرکت آلفابت صدها حساب مرتبط با دستگاه تبلیغاتی رژیم ایران را مسدود کردند. اما ناتانیل گلیچر می‌گوید که عملیات اخیر از برخی جهات پیچیده‌تر بوده و شناسایی این حساب‌ها نیز دشوارتر انجام شده است.

اگر چه بسیاری از این حسابهای کاربری و صفحات در فیس‌بوک تنها چند ماه قبل راه افتاده‌اند، اما به نسبت حسابهای کاربری که تابستان مسدود شد، توانسته‌اند مخاطبان بیشتری را جذب کنند. حسابهای کاربری را در که تابستان مسدود شدند حدود ۹۸۳هزار نفر دنبال می‌کردند.

 

بیشتر بخوانید:

رویترز: ‌افشای ۷۷۰حساب جعلی و میلیونها توئیت رژیم ایران توسط توئیتر

خبرگزاری رویتر گزارش داد: ‌توییتر ۷۷۰حساب توییتری کشف کرده که به رژیم ایران مرتبط بوده‌اند. توییتر روز چهارشنبه ۲۵مهر۹۷طی اطلاعیه‌یی گفت قبل از بسته شدن این حسابها، کل این حسابها که افشا‌ شده‌اند به بیش از ۱۰میلیون توییت می‌رسد. توئیتر افزود عملیات رژیم ایران در این رابطه ناهنجار و پیچدار بوده است و تلاش رژیم این بوده که از این رسانه اجتماعی استفاده کند تا مردم را به سایتهای پیام‌رسان رژیم سمت و سو بدهد.

 

واشنگتن پست در رابطه با افشای حسابهای جعلی رژیم ایران در توئیتر نوشت: بنا‌ به یک تحقیق جدید که روز چهارشنبه منتشر شد، حسابهای توییتری که مبدأ آنها ایران بوده و تحت پوش خبرنگار خارجی و شهروندان نگران آمریکایی کار می‌کردند پیامهای سیاسی را روی این رسانه اجتماعی می‌آوردند تا زمانی که دیگر این حسابها در اوایل سال جاری بحال تعلیق درآمدند.

این تجزیه و تحلیل که توسط آزمایشگاه تحقیق دیجیتال شورای آتلانتیک انجام شده تلاش برخی را در ایران منعکس می‌کند که می‌خواستند پیام‌رسانی رژیم ایران را از طریق کانالهای پوشیده تبلیغ کنند.

 

توییتر اعلام کرد که میلیونها توییت و ۲میلیون تصویر و کلیپ و سایر موارد که توسط حسابهای ایرانی ایجاد شده را افشا می‌کند...

توییتر گفته است به مقابله با تلاشهای بدخواهانه برای تضعیف استقلال و تمامیت توییتر ادامه می‌دهد...

 

تایمز لندن:‌ در فیس‌بوک گروه‌های پوششی رژیم ایران برای تبلیغ یک پست ۱۰هزار دلار پرداخت می‌کردند

روزنامه تایمز لندن پیرامون شبکه گسترده رژیم با اسامی جعلی که به‌نوشته این رسانه «رفتارهای همآهنگ و غیرمعتبر» را در شبکه بین‌المللی پیش می‌بردند اطلاعات مهمی را منتشر کرده است. این گزارش بیانگر هزینه‌های گزافی است که رژیم آخوندی از جیب مردم ایران برای اهداف سیاسی خودش خرج می‌کند.

 

بستن۲۸۴حساب مرتبط با رژیم ایران در توئیتر

به‌دنبال افشاگری بزرگ شرکت فیس‌بوک، پیرامون کشف ۶۵۲صفحه، گروه و حساب که با منشأء رژیم آخوندی رفتاری همآهنگ و غیرمعتبر را در این شبکه بین‌المللی پیش می‌بردند، جزئیات جدیدی از پوششهای مورد استفاده حکومت آخوندی برملا می‌شود.

تایمز لندن روز چهارشنبه ۳۱مرداد نوشت: رژیم ایران یک شبکه گسترده حسابهای فیس‌بوک و توئیتر حامی کوربین و ضداسراییلی را تحت عنوان رسانه و فعالان چپ ایجاد کرد. فیس‌بوک گفت که ۶۵۲صفحه، گروه و حساب را به‌خاطر «رفتار همآهنگ ‌شده غیرمعتبر که منشأء آن ایران بود»... بسته است.

گروه‌های پوششی ایرانی تقریباًً ۱۰هزار دلار برای تبلیغ پستهایی از حساب‌ها برای کاربران پرداخت کرده‌اند. هم‌زمان، توئیتر ۲۸۴حساب مرتبط به رژیم ایران را... بست. (یکی از این حسابهای جعلی در فیس‌بوک) مدعی بود که یک سازمان غیردولتی به‌نام جبهه وطن‌پرست فلسطین را نمایندگی می‌کند...

 

بسته شدن حسابهای جعلی فیس‌بوک مرتبط با رژیم ایران

تلگراف چاپ انگلستان نیز در همان روز نوشت: فیس‌بوک حسابهای جعلی طرفدار کوربین و ضد برکزیت، مرتبط با ایران را می‌بندد. حساب‌های جعلی به نام «چپ انگلیس» و «اسکاتلند آزاد ۲۰۱۴» در میان فهرست ۶۵۲صفحه، گروه و حسابی بودند که توسط (فیس‌بوک) بسته شدند؛ (این شرکت) دریافت که «کارزارهای جداگانه‌یی» از «رفتار همآهنگ‌ شده غیرمعتبر» وجود دارد.

سان روزنامه دیگر چاپ انگلستان روز ۳۱مرداد نوشت: یک صفحه فیس‌بوک به نام «چپ انگلیس» بعد از آشکار شدن مرتبط‌ بودن آن با مطبوعات حکومتی ایران، پاک شد. پول پروپاگاندای چپ در حمایت از جرمی کوربین و استقلال اسکاتلند در فیس‌بوک، توسط رژیم ایران پرداخت شده است.

 

پرداخت ۱۰هزار پوند به فیس‌بوک برای تبلیغ شبکه مخفی رژیم

روزنامه سان در ادامه گزارش خود می‌افزاید: شبکه‌یی از صفحات (در فیس بوک) که تبلیغ اهداف چپ‌گرایانه و ضد غربی داشتند، به‌طور مخفیانه به مطبوعات حکومتی ایران مرتبط بودند.

این صفحات که برخی به‌طور مشخص رأی‌دهندگان انگلیسی را هدف قرار می‌دادند، تقریباًً ۱میلیون فالوئر ناآگاه را جذب کردند.آنها حدود ۱۰هزار پوند به فیس‌بوک پرداختند تا بتوانند (صفحات خود را) برای کاربرانی که در (این صفحات) نام‌نویسی نکرده بودند، تبلیغ کنند... گمان می‌رود، این شبکه مخفی که تحت عنوان «مطبوعات جبهه آزاد» شناخته می‌شد، توسط مطبوعات حکومتی کنترل می‌شده که در نهایت تحت سلطه آخوندهایی است که حکومت سرکوبگر ایران را هدایت می‌کنند.

 

سوء‌استفاده رژیم از فیس‌بوک تحت نام شبکه مستقل

یاد آوری می‌کنیم که ناتانیل گلایشر رئیس سیاست امنیت سایبری فیس‌بوک در جریان افشاگری بزرگ این شرکت درباره ۶۵۲صفحه، گروه و حساب مرتبط با حکومت آخوندی، تأکید کرد که فیس‌بوک موفق به کشف رابطه این شبکه با مطبوعات حکومتی در ایران شده است. وی گفت: مثلاًًً بخشی از این شبکه «Quest ۴Truth» نام دارد و مدعی است یک سازمان مطبوعاتی مستقل است؛ حال آن‌که در واقع با پرس تی.وی. یعنی شبکه انگلیسی‌زبان وابسته به رژیم ایران در ارتباط است.

 

بخشی از اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

ماشین عظیم سایبری آخوندها زمینه‌ساز ترور و سوخت رسان به مماشات است

سایبری ملایان توسط سپاه و وزارت اطلاعات اداره می‌شود و کارش گمراه سازی، پمپاژ دروغ، شیطان‌سازی و ممانعت از اطلاع‌رسانی آزاد است. نهادهای اینترنتی باید مانع نفوذ و سوء‌استفاده رژیم شوند

مقاومت ایران ضمن استقبال از بستن برخی از حسابها و صفحات فاشیسم دینی حاکم بر ایران بر روی فیس‌بوک، توئیتر، اینستاگرام و گوگل بر ضرورت مقابله همه‌جانبه با تروریسم اینترنتی رژیم آخوندی تأکید کرد و از شبکه‌های اجتماعی و دیگر نهادهای اینترنتی مانند ویکی پدیا خواست عوامل رژیم آخوندی را که با استفاده از سیاست مماشات این شبکه‌ها را مورد نفوذ و سوء‌استفاده قرار داده، به‌طور کامل پاکسازی کنند. این لازمه تضمین جریان اطلاع‌رسانی آزاد و مقابله با تروریسم دولتی است که مرکز آن فاشیسم دینی حاکم بر ایران است.....(جزئیات بیشتر)

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b94e76a-32d7-41bf-85b7-a007ad436ea6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات