728 x 90

اتمي رژيم ,اعمال تحريمات عليه رژيم,

رژیم ایران در صورت سرپیچی از تعهدهای اتمی، بهای بیشتری پرداخت خواهد کرد

-

فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با تلویزیون الجزیره گفت: هیلاری کلینتون گفته است، همان‌طور که رئیس‌جمهور اوباما در سال گذشته گفت، ما به ایران فرصتی برای پیوستن از طریق احترام متقابل دادیم و فرصتی دادیم تا به سؤالات نه فقط آمریکا بلکه به جامعه جهانی درباره برنامه اتمیش پاسخ دهد. این موضوع منبع نگرانی برای آمریکاست. هم‌چنین منبع نگرانی برای کشورهای خلیج و کشورهای همسایه ایران است.

استراتژی ما روی دو محور است. پیشنهاد پیوستن را می‌دهیم و فشار روی دولت ایران را ادامه می‌دهیم بدون این که به مردم ایران فشاری وارد شود. اگر رژیم ایران این مسیر را ادامه دهد و تلاش کند که برنامه اتمی خود را گسترش دهد و به سمت ساخت بمب اتمی برود، فشار و مجازاتها افزایش خواهد یافت و رژیم ایران بهای بیشتری نسبت به الان پرداخت خواهد کرد.

تلویزیون الجزیره پرسید: این بهای عظیم که کلینتون از آن صحبت می‌کند صرفاً منظورش انزوای دولت ایران است؟
کراولی پاسخ داد، بله ما با گروه 5بعلاوه یک تلاش می‌کنیم با کشورهای دیگر منطقه مشورت کنیم. هم اکنون با رهبری قطر و عربستان مشورت کردیم تا فشار علیه سپاه پاسداران ایران که ایران را به یک کشور پلیسی تبدیل کرده افزایش دهیم بدون این که به مردم فشاری وارد شود، برای این که مردم ایران سزاوار دولتی متفاوت است، دولتی که به مسائل مردمش توجه داشته باشد. دولتی که با جهان تعامل بهتری داشته باشد و به جای انزوا در منطقه در آن ادغام شود.

سؤال: کلینتون ایران را متهم به استمرار برنامه اتمی کرد، این اتهام برپایه چه دلایلی است؟
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، تمامی کشورها حق گسترش برنامه انرژی مسالمت‌آمیز را دارند، اما این مسئولیت جامعه جهانی است که مستمراً از رژیم ایران بخواهد و باید ما را از برنامه اتمی خود مطلع نماید. رژیم ایران این را رد کرد و ما تأسیسات سری را کشف کردیم، تأسیسات قم یک تأسیسات غیر نظامی نیست. رژیم یران باید به نحو سازنده برخورد کند و به سؤالات جامعه جهانی از جمله کشورهای منطقه پاسخ دهد. این رژیم گفته است که غنی‌سازی 20درصد را شروع کرده است که این نقض تعهدهای بین‌المللی است. این ما را برآن داشته است که بگوییم رژیم ایران به این سؤالات جواب نداده است. چرا این وضعیت ایجاد شده و تنها راه این است که بگوییم که رژیم ایران دارای برنامه نظامی است و این امر باعث بی‌ثبات کردن منطقه و جهان می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/42ccf6d9-f92b-4c2b-8a8c-6feef85f5d26"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات