728 x 90

زندانی سیاسی علیرضا شیرمحمدعلی توسط عوامل رژیم در زندان تهران بزرگ به‌قتل رسید

زندانی سیاسی علیرضا شیرمحمدعلی توسط عوامل رژیم در زندان تهران بزرگ به‌قتل رسید
زندانی سیاسی علیرضا شیرمحمدعلی توسط عوامل رژیم در زندان تهران بزرگ به‌قتل رسید

زندانی سیاسی علیرضا شیرمحمدعلی، روز دوشنبه ۲۰خرداد۹۸ توسط دو تن از عوامل رژیم در زندان تهران بزرگ به‌نام‌های محمدرضا خلیل زاده، و حمیدرضا شجاع زاده، به‌قتل رسید.

این دو زندانی که از عوامل و گماشتگان رژیم در زندان هستند با چاقو به شاهرگ و شکم علیرضا شیرمحمدعلی ضربه زدند که منجر به پارگی شاهرگ و روده وی شد. این زندانی پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت.

 

به گفته یک منبع مطلع روز دوشنبه بر اساس طرح و نقشه قبلی دو تن از زندانیان جرایم عادی که از عوامل رژیم در این زندان هستند در سالنی که علیرضا شیرمحمدعلی و برزان محمدی محبوس بودند سعی در ایجاد درگیری کردند و با چاقو به آنان حمله کردند. عوامل و کارگزاران زندان برای این‌که این عمل جنایتکارانه به‌صورت موفقی اجرا شود و بتوانند آن را صحنه ساختگی درگیری زندانیان با یکدیگر جلوه دهند، از قبل تلفن این سالن را قطع کرده بودند و در زمان حمله به زندانیان سیاسی نیز، بر اساس طراحیهای قبلی هیچ ماموری در اتاق حضور نداشت. در جریان این حمله علیرضا شیرمحمدعلی به همراه یک زندانی دیگر به نام برزان محمدی به‌شدت مجروح شده و به بیمارستان فیروزآبادی در شهر ری منتقل می‌شوند اما علیرضا پیش از رسیدن به بیمارستان بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست می‌دهد.

علیرضا شیرمحمدعلی ۲۱ساله و اهل محله نازی آباد تهران در تیرماه ۱۳۹۷بازداشت شد. این زندانی سیاسی به اتهام توهین به خمینی و خامنه‌ای و فعالیت تبلیغی علیه رژیم به ۸سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

شایان ذکر است که علیرضا به همراه یک زندانی سیاسی دیگر به نام برزان محمدی محبوس در زندان تهران بزرگ از ۲۳اسفندماه ۹۷تا ۲۷فروردین‌ماه ۹۸ در اعتراض به تفکیک نشدن زندانیان و شرایط وخیم بهداشتی و زیستی و نداشتن امنیت جانی در این زندان دست به اعتصاب غذا زده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/796e93eb-605a-4f65-bef0-77a19daf86a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات