728 x 90

اخبار اعتراضي,

تجمعات اعتراضی اقشار مختلف در تهران، تبریز، کرمان، کاشان و مرند

-

 -
-
امروز 13تیر 94 به‌رغم هوای گرم و فشارهای مضاعف نیروهای سرکوبگر رژیم به بهانه ماه رمضان، تجمعات اعتراضی کارگران، پرستاران، کارکنان دولتی و سایر اقشار اجتماعی در شهرهای مختلف میهن ادامه داشت:
 
در تبریز پرستاران و کارکنان بیمارستان شهدای تبریز برای سومین بار در دو هفته اخیر، امروز هم دست به تجمع اعتراضی زده و به‌خاطر پافشاری رژیم بر اجرای طرح چپاولگرانه جدید، اتاق عمل بیمارستان را به تعطیلی کشاندند.
 


در تهران پذیرفته شدگان آزمون استخدامی شرکت پخش و پالایش نفت برای دومین بار در مقابل مجلس ارتجاع دست به تجمع اعتراضی زدند. یادآوری می‌شود در یک اقدام چپاولگرانه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی رژیم وابسته به وزارت نفت، با ادعای استخدام تعدادی اندک، برای گرفتن کنکور استخدامی میلیونها تومان از متقاضیان شغل چپاول کرده است و اکنون ماههاست کسانی را که خودش ادعا کرده قبول شده‌اند سرمی‌دواند.
 
 

در کرمان نداشتن امنیت شغلی و اخراجهای بی‌دلیل موج اعتراض کارگران معدن مس چاه فیروزه شد. آنان امروز برای دومین بار دست به تجمع اعتراضی زدند و به نداشتن امنیت کاری و اخراج همکارانشان اعتراض کردند. موضوع دیگر اعتراض کارگران معدن مس چاه فیروزهٴ کرمان نبودن الزامات ایمنی در کار بود که جان کارگران را تهدید می‌کند. یادآوری می‌شود روز 10تیرماه نیز این کارگران به جان آمده تجمع اعتراضی داشتند.

شهر کاشان هم امروز شاهد اعتصاب و اعتراض مجدد کارگران کارخانهٴ تولید نایلون بود. اعتراض آنها نیز به نبودن امنیت شغلی و اخراجهای دلبخواهی کارفرما بود. این کارگران همچنین به سطح نازل حقوق و ناهمخوانی آن با گرانیها اعتراض داشتند. یادآوری می‌شود در خرداد ماه امسال کارگران این کارخانه به‌خاطر اخراج بی‌دلیل و ناگهانی 50تن از همکارانشان دست به اعتصاب زده بودند.
در مرند نیز تعطیلی بسیاری از جایگاههای توزیع گاز موجب اعتراضات مردمی شد. برخی جایگاههای سی.ان.جی مرند یک برنامه مشخص برای زمان کار ندارند و اغلب تعطیلند به‌طوری‌که دارندگان وسایل نقلیه دوگانه سوز، برای گرفتن گاز ساعتها دچار سرگردانی و خسارت می‌شوند.
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3b6fc9cf-1a06-44f4-9996-8182ecd87828"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات