728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,اختلافات سیاسی در ایران,

خامنه‌ای و ترس از جرقه قیام

-

آخوند روحانی - خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع
آخوند روحانی - خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع
ولی‌فقیه ارتجاع در وحشت از عمق گرفتن شقه و جرقه زدن قیام مجبور شد به صحنه بیاید و دهنهٴ «افسران جنگ نرم» و «لباس شخصی» هایش را قدری بکشد. البته برای حفظ تعادل، نیشی هم حواله روحانی کرد، مداحش هم که جای آبادی برای روحانی باقی نگذاشت:
«آتش به اختیار به‌معنی کار فرهنگی خود جوش و تمیز است، این‌که ما گفتیم معنی‌اش این است که در تمام کشور جوانها و صاحبان اندیشه و فکر، صاحبان همت خودشون با ابتکار خودشون کار رو پیش ببرند، کارهای فرهنگی رو، منافذ فرهنگی رو بشناسند و در مقابل آنها کار انجام بدهند، کار آتش به اختیار به‌معنای بی‌قانونی و فحاشی و طبلکار کردن مدعیان پوچ گوی اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست. نیروهای انقلابی بیش از همه باید مراقب نظم کشور، مراقب آرامش کشور، مراقب عدم سو استفاده دشمنان از وضعیت کشور، مراقب حفظ قوانین، این مراقبتها در درجه اول متوجه به نیروهای انقلاب است». (تلویزیون رژیم 5تیر 96)

به‌رغم روضه وحدت خامنه‌ای در مورد کار تمیز فرهنگی، سایت حکومتی انتخاب 5تیر 96 نوشت: «صبح امروز قبل از اقامه نماز عید فطر در مصلی تهران، شعری از سوی مجری برنامه خوانده شد که به نظر می‌رسید مشخصاً مخاطبش رئیس‌جمهور باشد.»

سایت حکومتی آفتاب نیوز 5تیر 96 هم نوشت: «حمله به‌ دولت و برجام از تریبون نماز عید فطر. مداح پیش از نماز عید فطر در مصلای تهران به بیان اظهارات تند سیاسی علیه برجام و خواندن شعری پر از کنایه خطاب به دولتمردان پرداخت».

«ما نه آنیم که آموخته غرب شویم – پی هر وسوسه‌ای سوخته غرب شویم – سیلی از کوخ نشین، کاخ نشین خواهد خورد- و زمین خوار سر انجام زمین خواهد خورد - وحشت از حربه تحریم مبادا با ما – باز تحریم جدیدی به سنا رفت که رفت – جسم برجام چو روحش به فنا رفت که رفت - ذوق بیهوده زبرجام خطا بود خطا – تکیه بر عهد عموسام خطا بود خطا».

به‌رغم عقب‌نشینی تاکتیکی خامنه‌ای در مورد آتش به اختیار، گماشته‌های او در نمایشهای حکومتی مربوط به عید فطر در عرصه‌های مختلف به روحانی و باندش حمله کردند، برخی هم در وحشت از تعمیق شکاف در حاکمیت، روضه وحدت خواندند:
در قم آخوند مقتدایی گفت: «کسانی که به‌دنبال ایجاد دودستگی در جامعه هستند بدانند، این کار آب به آسیاب دشمن ریختن و کمک به دشمنان نظام است از همین رو باید از هر حرکتی که سبب خدشه به‌نظام و اسلام می‌کند جلوگیری به‌عمل آید».

در اراک آخوند دری نجف آبادی هشدار داد: «اگر حرکتی در جامعه صورت گیرد که دشمنان سوء‌استفاده کنند به مصلحت نظام نیست.»

در شهر ری آخوند حسینی مازندرانی گفت: «رهبری با آینده نگری خود، مسئولان را از عواقب نامناسب و ناگوار اعتماد به دشمنان به‌ویژه آمریکا و استکبار جهانی برحذر داشتند. هر چند برخی کم بصیرت در دام گفتگو با آمریکا قرار گرفتند».

در دلیجان آخوند محمد تقی کرامتی گفت: «امروز کشور نیاز به وحدت و همدلی مسئولان و اقشار مختلف جامعه دارد، تمام تلاش دشمنان برهم زدن اتحاد و همدلی بین مسلمانان و ایجاد نفاق و چنددستگی بین جوامع اسلامی است تا بتوانند برنامه‌های خود را پیش ببرند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/27bdf418-0070-4217-8dad-4fc689f9c4f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات