728 x 90

-

مسابقات فرمول یک شانگهای

-

رقابتهای فرمول یک
رقابتهای فرمول یک
طراحی پیست اتوموبیلرانی برای مسابقات فرمول يک را که قرار است امسال در شانگهای چین برگزار شود، هرمن تیلکه و همکارانش برعهده داشته‌اند. پیست امسال از ویژگیهای خاصی به‌لحاظ مهندسی برخوردار است.
هرمن تیلکه: قبل از هر چیز ما به این نتیجه رسیدیم که این پیست باید خیلی بزرگ باشد، چون در کشور چین اگر تولیدی بزرگ و ماکرو نباشد مورد قبول واقع نمی‌شود. طرح این پیست از علامت چینی «چان» که به‌معنی «بزرگ» و بزرگترین علامت چینی است الگو برداری شده است. ویژگی دیگر این پیست، راحتی آن برای تماشاگران است. به این معنی که تماشاگران در هر نقطه‌ای از آن به‌سادگی می‌توانند رقابت اتوموبیلها را دنبال کنند. طرح مسیر نیز به‌صورتی است که رانندگان در حالی‌که با سرعت 300 کیلومتر در ساعت در حال حرکت هستند، برای عبور از پیچها، در لحظه باید سرعت خود را به حداقل برسانند. این خود رقابتها را برای آنان داغتر و مشکل‌تر خواهد کرد. در هر قسمتی نیز ما یک مسیر مستقیم و طولانی در نظر گرفته‌ایم که رانندگان بتوانند شتاب مطلوب خود را در آن به‌دست بیاورند.

اطلاعات مربوط به این پیست را می‌توان در چند محور خلاصه کرد:
ساختمان این پیست در سال ۲۰۰۴ شروع شد
به‌طور کلی طراحی و اتمام کار ساختمان 5سال طول کشید
مسابقه 56 دور پیست را شامل می‌شود
پیست شامل 16 پیچ است
طول پیست حدوداً ۵.۵ کیلومتر است.
لازم به ذکر است که رکوددار کنونی این مسابقات مایکل شوماخر از شرکت فراری است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f8c95b9-913c-4ebe-a095-180c4b608c4e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات