728 x 90

فشار آمریکا برای تحریمهای جدید علیه کره شمالی

آمریکا بدنبال تحریم های بیشتر در کره شمالی است
آمریکا بدنبال تحریم های بیشتر در کره شمالی است
دولت آمریکا بر شورای امنیت فشار می‌آورد تا تحریمهایی را علیه کره شمالی اعمال کند. روسیه و چین با این تحریمها مخالف هستند.
تلویزیون فرانس ۲۴:
 
 

محکومیت پرتاب موشک کره شمالی برفراز ژاپ

محکومیت پرتاب موشک کره شمالی برفراز ژاپ

 

موشکهای بالستیک میان‌برد که توسط کره شمالی به‌سمت ژاپن شلیک شد و در اقیانوس آرام فرو افتاد، موج نگرانی را در سراسر جهان ایجاد کرد. شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک یک جلسه اضطراری برگزار کرد، امیدوار بود که در برابر اقدامات پیونگ یانگ یک جبهه واحدی را نشان دهد.
 
 محکومیت پرتاب موشک کره شمالی برفراز ژاپ
محکومیت پرتاب موشک کره شمالی برفراز ژاپن

همه ما اعمال خشونت‌آمیز کره شمالی را علیه یکی از اعضای سازمان ملل یعنی ژاپن را محکوم می‌کنیم. همه ما خواهان توقف پرتاب موشک از کره شمالی هستیم. همه ما از کره شمالی می‌خواهیم ازسلاح های اتمی خود دست بکشد.

استقرار و بکارگیری سیستم موشکی در آسیای شمال شرقی، به‌شدت تعادل منطقه‌یی را برهم می‌زند علاوه بر این‌که منافع امنیتی استراتژیکی تمامی کشورهای این منطقه از جمله چین را تهدید می‌کند. تنشها را بیشتر از پیش می‌کند و مسأله به‌صورت غامضی در می‌آید.

خبرگزاری رسمی کره شمالی از قول کیم جونگ اون گفت این پرتاب موشک یک تمرین برای مقابله با تمرینات نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا بوده است.

این دومین مجموعه شلیک موشکی ظرف این چند روز اخیر است، در حالی که آمریکا و کره جنوبی تمرینات مشترکی را در شبه جزیره کره انجام می‌دهند. کره شمالی از برنامه‌ریزی تمرینات سالیانه متنفر است.
 
 
 نمایش قدرت امریکا و کره جنوبی
 نمایش قدرت امریکا و  کره جنوبی

 

شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه جدیدی را علیه کره شمالی صادر کرد اما تحریمی اعمال نکرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/159cbc34-185e-44cf-802a-724873c2051c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات