728 x 90

یاران و پشتیبانان خلق قهرمان ایران به‌پا می‌خیزند

حمایت از قیام ایران
حمایت از قیام ایران

اگر نازیهای آلمان و فاشیستهای ایتالیا در جنگ دوم جهانی پیروز می‌شدند، در چه دنیایی به‌سر می‌بردیم؟ اگر گولاک‌ها و تبعیدگاه سیبری تداوم می‌یافت چه می‌شد؟ اگر کوره‌های آشوویتس هم‌چنان روشن می‌ماند چه باقی می‌ماند؟ اگر انگیزیسیون (تفتیش عقاید) به محاکمات مخالفان ادامه می‌داد، چه روزگاری داشتیم؟...

اگر مقاومت هزاران جان شیفته در برابر ارتجاع قهار خمینی و حاکمیت سیاه‌ترین دوره تاریخ این میهن، در زندانها و شکنجه‌گاه‌ها و جوخه‌های اعدام، زانو می‌زد، اگر نسلی آگاه و جان برکف مسحور چشمان شاه ماهی می‌گردید، اگر دختران نوجوان پیش از اعدام در برابر شنیع‌ترین رفتار پاسداران جنایتکار مرعوب می‌شدند، اگر ۴۰سال مبارزه و پایداری و رنج و در بدری و نبرد و حماسه بهترین جوانان ایران‌زمین نبود، امروز مردم ایران با چه توان و تکیه‌گاه و آرمانی، در برابر سفاک‌ترین و بی‌رحم‌ترین جانیان عمامه‌دار و پاسداران وحشی تحت‌امر خامنه‌ای و رئیسی در خیابان‌ها و کوچه‌های این سرزمین غرق در خون می‌ایستادند؟

در حساس‌ترین مرحله از قیام خلق در زنجیر ایران به‌سر می‌بریم. با قتل ناجوانمردانه ژینا، دختر دلیر کرد، یکباره پرده‌های سیاه آخوندساخته از جلوی چشم جهانیان فرو ریخت. همگان در چهارسوی این عالم نه تنها با چشمانشان که با همه احساسات آدمیزاده و شعور انسانی، صحنه پیکار نابرابر اما شورانگیز نسل جوان شورشی و بی‌باک را مشاهده کردند.

 

یاران مقاومت در جهان به‌پا خاستند

در هنگامه نبرد سرنوشت و با گسترش تظاهرات و اعتصابات و خیزش‌هایی که هنوز به اوج و اعتلای نهایی‌اش نیز نرسیده است و چند گامی تا سرنگونی خیمه جور و ستم دیکتاتور دین‌فروش باقی مانده است، فهرستی از شریف ترین، آگاه‌ترین، نخبه‌ترین و دلسوزترین یاران و حامیان مقاومت و نبرد مردم ایران به صحنه آمدند و پشتیبانی و حمایت خود را از خلق قهرمان ایران اعلام و ابراز کردند.

ذکر و نام بردن از همه آنها مقدور و میسر نیست اما اشاره به به بخشی از این زنان و مردان روشنفکر و شجاع چون چیدن سبدی از گلها برای رزمندگان راه آزادی در سنگر است. خوب است که در این مقال تنها به ذکر نام شخصیتهای علمی و فرهنگی و هنری و ادیبان حال حاضر جهان بسنده کنیم. لیست بلندبالای ارگانهای حقوق‌بشری، دولتها و دولتمردان، نمایندگان پارلمانها، شخصیت‌های برجسته سیاسی، اسطوره‌های ورزشی و... در این مختصر نمی‌گنجد.

 

نامه مشترک ۱۳تن از برندگان جایزه نوبل در حمایت از قیام سراسری مردم ایران

این الگوها و شاخصهای علمی جهان، سرکوب تظاهر کنندگان در ایران را به‌شدت محکوم کرده و خواستار حسابرسی از خامنه‌ای و رئیسی شدند. آنها قتل جانگداز مهسا امینی و سرکوب وحشیانه قیام مردم ایران در ۱۵۰شهر را به‌شدت محکوم کرده و خواهان پاسخگو بودن خامنه‌ای و رئیسی به‌خاطر این جنایات شدند.

پروفسور جان متر برنده جایزه نوبل فیزیک ۲۰۰۶ از آمریکا، پروفسور دیوید واینلند برنده جایزه نوبل فیزیک ۲۰۱۲ از آمریکا و پروفسور ماریو بارگاس یوسا برنده جایزه ادبیات ۲۰۱۰ از پرو از جمله این نوبلیستهای حامی مردم و مقاومت ایران هستند.

 

حمایت بیش از هزار سینماگر فرانسوی از اعتراضات ایران

حمایت چهره‌های سرشناس سینمای فرانسه از مبارزات مردم ایران در همین چند روز اخیر بسیار اهمیت دارد. هنرمندانی چون ژولیت بینوش، ژاک اودیار، لئا سیدو، ماریون کوتیار، ایزابل هوپر، آلیس دیوپ، میشل آزاناویسوس، و جولیا دوکورنو، ... ضمن محکوم کردن قتل بیرحمانه مهسا از مبارزه ایرانیان حمایت نمودند. هنرمندان سینمای آمریکا نیز هم‌چون جسیکا چستن (بازیگر فیلم مشهور بینا ستاره‌ای)، پادما لاکشمی (سفیر هنرمندان اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا برای حقوق مهاجران و زنان)، اوا مندز (بازیگر فیلمهای مطرح دنیای سینما) و کیم کارداشیان (فعال موضوعات عدالت کیفری) نیز همبستگی خود را با خیزش سراسری مردم ایران اعلام کردند.

 

حامیانی از دنیای موسیقی و فیلم و ادبیات و حقوق بشر

جون بایز، اسطوره موسیقی فولک آمریکا با آن پیام انگیزاننده اش: «فقط برای این‌که یادمان نرود شجاعت یعنی چه؟»

رشا حلوه، نویسنده فعال فلسطینی ضمن ابراز همدردی با مردم ایران گفت: «از کودکی به من گفته بودند که ایران حامی مردم سرزمین من است. حکومتی که مردم خود را می‌کشد و زنانش را رنج می‌دهد، نمی‌تواند به مردم من و به من کمک کند».

آنجلینا جولی، هنرپیشه معروف آمریکایی به «زنان شجاع، سرکش و نترس ایران زمین» ادای احترام کرد.

مارتین لوترکینگ سوم؛ نوه مارتین لوتر کینگ فقید؛ رهبر آزادیهای مدنی در آمریکا نیز حمایت خود را از مقاومت ایرانیان اعلام کرد.

دومینیک ریچارد هریسون، خواننده و موزیسین راک که گفت: «من برای زنان ایران می‌جنگم»

جی.کی.رولینگ، نویسنده مشهور بریتانیایی و خالق داستانهای «هری پاتر»...

این فهرست طولانی‌تر از این است که بشود پایانش را به آسانی دید؛ اما آنچه می‌شود پایان پرافتخار و جاودانی آن را دید، سرنگونی مفتشان دادگاه‌های انگیزیسون، دژخیمان قتل‌عام زندانیان سیاسی، پاسداران قسی‌القلب خامنه‌ای، نیروهای اس اس و گشتاپو در پوشش لباس‌شخصی و قاتلان مهسا و حدیث و نیکا و هزاران خون به‌نا حق ریخته است.

باشد که در روز پیروزی فتح باستیل تهران از حامیان و پشتیبانان بیشمار خلق قهرمان ایران برای آزادی و حق حاکمیت مردم، چشم در چشم و دست در دست و پای کوبان قدردانی کنیم. آن روز نزدیک است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3b47d2c9-4d0d-4dfb-a797-848eecf14a32"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات