728 x 90

گودرزی: با پالرمو و CFT به‌دنبال بستن راه دور زدن تحریم‌ها هستند

عباس گودرزی عضو هیأت رئیسه فراکسیون نمایندگان مجلس ارتجاع
عباس گودرزی عضو هیأت رئیسه فراکسیون نمایندگان مجلس ارتجاع

عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون نمایندگان مجلس ارتجاع گفت: پالرمو و CFT به‌دنبال اشراف بر اسرار مالی ما هستند و اگر هم قرار بر این باشد که ما با یک اقدامات کوششی و دور زدن تحریم‌ها بتوانیم از این مقطع عبور کنیم آنها به‌دنبال این هستند که مسیر دور زدن تحریم را برای ما ببندند.

عباس گودرزی افزود: گروه ۱+۵برجام را به ما تحمیل کردند و بنا بود برجام مشکلی از مشکلات ما را مرتفع کند که برجام نه تنها گره‌ای از گره‌های ما را باز نکرد بلکه بساط هسته‌یی ما را برچید و تعطیل کرد.

وی گفت: در برجام آنچه که تعهدات ما بود به‌صورت نقد پرداخت شد و در مقابل ۱+۵به هیچ‌یک از تعهدات خود عمل نکردند.

گودرزی اضافه کرد: مگر این‌ها به تعهدات قبلی‌شان عمل کردند که ما از یک سوراخ دوبار گزیده شویم و به این‌ها اعتماد کنیم این‌ها به هیچ‌یک از تعهداتشان در برجام عمل نکردند.

بعد هم در نشست ایران با طرف‌های اروپایی وعده ایجاد یک کانال مالی تحت عنوان SPV را دادند و عنوان کردند همکاری‌های اقتصادی خود را در حوزه‌های مختلف با ما ادامه خواهند داد اما این CPV در حد ایجاد یک دفتر ثبت مالی تنزل پیدا کرد.

وی گفت: اروپایی‌ها آنچه را که قرار بود در حوزه ریلی، هوایی، بحث خرید نفت و میعانات گازی از ایران در پیش گیرند در حد فروش مواد دارویی و غذایی و برخی تجهیزات پزشکی به ایران محدود کردند.

گودرزی با ناامیدی افزود: اروپایی‌ها به‌دنبال محدود کردن حضور ما و محدود کردن اثرگذاری و کنش‌های ما در منطقه هستند. قطع به یقین از سوی آنها برای ما هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

وی با تأیید اختلاف درون حاکمیت گفت: سعی اروپایی‌ها امروز بر این است که در ذهن مسئولان ما تردید ایجاد کنند و بعضی از مسئولان ما هم به این فضا دامن می‌زنند اگر بنا بود FATF مشکلی را از ما حل کند بخش قابل توجهی از آن تا به‌حال مسئولان دولتی اجرا کردند، باید مشکلی را از ما رفع می‌کرد.برجامی که بنا بود مشکل ما را حل کند. نه تنها مشکل ما را برطرف نکرد بلکه اقتصاد ما را با چالش مواجه کرد و همین که زمان را از ما گرفت.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/938bd818-964d-40f8-85d9-632f3d4cdf58"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات