728 x 90

ليبرتي,

از دارالوکاله میشکان دوریا در لندن به ساکنان کمپ لیبرتی و اشرف

-

کمپ لیبرتی
کمپ لیبرتی
از دارالوکاله میشکان دوریا در لندن که وکالت مجاهدان اشرف را برعهده دارد به ساکنان در کمپ لیبرتی و اشرف
14 مه ۲۰۱۲
هم‌چنانکه ما به کمیساریا تأکید کرده‌ایم شما مجبور نیستید به سؤالاتی پاسخ بدهید که ربطی به وضعیت فردی شما ندارد
و خیلی ساده ”جمع‌آوری اطلاعات“ محسوب می‌شود
شما مجبور نیستید به سؤالات نامربوط یا هر سؤالی که ممکن است حاوی غرض ورزی نسبت به شما یا افراد دیگر یا سازمان سیاسی شما باشد جواب بدهید
موکلان ما در اشرف و لیبرتی قبلاً و به‌دنبال تحقیقات گسترده
به‌عنوان افراد حفاظت‌شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو به‌رسمیت شناخته شده‌اند

از دار الوکاله میشکان دوریا به ساکنان کمپ لیبرتی و اشرف
14 مه ۲۰۱۲
دار الوکاله میشکان دوریا در موارد متعدد، از جمله در 23فوریه و 7 و 21مارس۲۰۱۲ نگرانی خود را نسبت به بسیاری سؤالات مغرضانه که در مصاحبه با پناهجویان در کمپ لیبرتی مطرح می‌شود و ربطی به تعیین استاتوی پناهندگی آنها ندارد، ابراز داشته است.
در آن نامه‌ها ما تأکید کرده‌ایم که موکلان ما قبلاً و به‌دنبال تحقیقات گسترده، به‌عنوان افراد حفاظت‌شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو به‌رسمیت شناخته شده‌اند.
ما همچنین به کمیساریای عالی پناهندگان ملل‌متحد وظایف تصمیم‌گیرندگان را طبق پاراگرافهای 196 و 200 کتاب راهنمای اصول و روشهای تعیین استاتوی پناهندگی یادآوری کردیم.
در 21مارس، ما نوشتیم که ما قانع نیستیم و تأکید کردیم که «بسیاری از مطالبی که افسران مصاحبه‌ کننده دنبال می‌کنند... ربطی به تعیین استاتوی پناهندگی ندارد. از آن بیشتر، بسیاری از سؤالات، که به ما گزارش شده است، سؤالات جهت‌دار هستند و آنچه را شایعه یا اطلاعات غلط یا مورد مناقشه یا اثبات نشده است، حقیقت تلقی می‌کنند در حالی‌که هیچ وکیل مسئول و ذیصلاحی آنها را قابل طرح نمی‌داند».
ما همچنین به کمیساریا خاطرنشان کردیم که «ما ممکن است هیچ آلترناتیو دیگری نداشته باشیم بجز این‌که به موکلانمان توصیه کنیم (در شرایطی که از دسترسی به وکیل منع شده‌اند) از پاسخگویی به چنین مواردی که هیچ ارتباطی به سؤالات تعیین موقعیت پناهندگی ندارد، خودداری کنند».
شما ساکنان اشرف و لیبرتی، به‌عنوان پناهجو، از حق دسترسی به وکلا در پروسه تعیین موقعیت پناهندگی خود برخوردار هستید، اما از آنجا که دولت عراق چنین الزامی را نقض می‌کند، ما مایلیم برخی حقوق شما را یادآوری کنیم. در صورتی‌که هرگونه شک و ابهامی دارید، لطفاً بلادرنگ با وکیل‌تان تماس بگیرید.

1-از شما انتظار می‌رود که اطلاعات لازم برای تعیین موقعیت پناهندگی شامل اطلاعات شخصی، این‌که به چه دلیل شما نگران مجازات هستید و به همین خاطر باید به‌عنوان یک پناهنده به‌رسمیت شناخته شوید، را در اختیار قرار دهید. این اطلاعات جزییات هرگونه تهدید، دستگیری و مجازات در صورتی‌که به ایران بازگردید را شامل می‌شود. در عین‌حال شما مجبور نیستید به سؤالات نامربوط یا هر سوالی که ممکن است حاوی غرض ورزی نسبت به شما یا افراد دیگر یا سازمان سیاسی شما باشد، جواب بدهید.
2-اگر از شما سوالاتی پرسیده شود که به نظر ”سیاسی“ می‌آیند، و اگر شما احساس می‌کنید که پاسخ شما ممکن است تأثیر بد داشته باشد یا منجر به یک تصمیم غلط شود، نگرانی تان را با مصاحبه‌کننده در میان بگذارید، به مقامات مسئول در کمیساریا بنویسید و یک کپی را هم به‌دارالوکاله میشکان دوریا بفرستید.
3-هم‌چنانکه ما به کمیساریای عالی پناهندگان تأکید کرده‌ایم، شما مجبور نیستید به سوالاتی پاسخ بدهید که ربطی به وضعیت فردی شما ندارد، یا خیلی ساده ”جمع‌آوری اطلاعات“ محسوب می‌شود؛ یعنی سوالاتی از قبیل این‌که چه کسانی اشرف را رهبری می‌کنند، یا درخواست اطلاعات در مورد دیگران و نقش و رده آنها در سازمان مجاهدین خلق ایران. همچنین است در مورد سؤالات مرتبط با سازماندهی، منابع مالی، پروسه‌های تصمیم‌گیری، یا روابط سیاسی و دیپلوماتیک سازمان مجاهدین با دولتها.
در خصوص این قبیل موارد و سایر موضوعات مرتبط، ما قبلاً در نامه 7مارس خود به کمیساریا نوشته‌ایم:
«اگر کمیساریا به‌عنوان بخشی از تعیین استاتوی پناهندگی ساکنان اشرف ضروری تشخیص می‌دهد که بیشتر راجع به ساختار مجاهدین، ایدئولوژی، سوابق و سلسله مراتب و سیاستهای آنها بداند، نمایندگان سازمان در اروپا یا اشرف خوشحال می‌شوند که این موضوعات را به تفصیل با مقامات کمیساریا مورد گفتگو قرار دهند. ولی چنین صحبتهایی نباید بخشی از پروسه تعیین استاتوی پناهندگی باشد. ما همچنین آماده‌ایم که در همکاری با نمایندگان ساکنان اشرف در اروپا و مقامات شورای ملی مقاومت ایران اطلاعات جزیی پیرامون هرگونه سؤالات سیاسی مرتبط با مجاهدین را در اختیار شما قرار دهیم. ... [و ما از قبل] شواهد مبسوط ارائه کرده و به اتهامات علیه سازمان مجاهدین خلق ایران پاسخ داده‌ایم.
کمیساریا هیچ وقت شواهد ما را رد نکرده و لذا باید مفروض تلقی کنیم که در تأیید این اتهامات هیچ شواهدی وجود ندارد. به‌رغم این موضوع، موکلان ما مورد سوالاتی قرار می‌گیرند که بسیاری آنها را بازجویی تلقی می‌کنند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d32b966d-0314-4164-8d13-b1d4fb7d71b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات