728 x 90

گسترش سلطه غارتگرانه سپاه پاسداران بر اقتصاد کشور

سلطه سپاه بر اقتصاد ایران
سلطه سپاه بر اقتصاد ایران

در ادامه تسلط سپاه پاسداران و نهادهای وابسته به بیت ولایت بر بسیاری از منابع کشور و پروژه‌های بزرگ، سپاه پاسداران قصد دارد در حوزه تولید برنج نیز دخالت کند. دخالت غارتگرانه‌یی که باعث می‌شود این نهاد سرکوب سودهای نجومی به جیب بزند، و بسیاری از مردم را از تنها منبع درآمدشان محروم کند.

به‌گفته جواد ساداتی‌نژاد وزیر کشاورزی دولت آخوند رئیسی ۷۰۰میلیارد تومان برای برای پروژه برنج کاری اختصاص یافته و این پروژه با همکاری قرارگاه به‌اصطلاح سازندگی ضد خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران اجرا می‌شود.

این وزیر دولت جلادان مدعی شد اجرای این پروژه توسط وزارت کشاورزی و قرارگاه ضد خاتم سپاه، در زمینه برنج، کشور را به خودکفایی می‌رساند بعداً نیازی به واردات برنج نیست!

ساداتی‌نژاد گفت: «پیش‌بینی ما هزینه ۳میلیارد دلار یا مبلغی بیش از ۹۰ الی ۱۰۰میلیارد تومان از محل تهاتر نفت برای این امر در ۵سال است» (خبرگزاری تسنیم ۸بهمن ۱۴۰۰).

 

این خبر با واکنش‌های منفی درون حاکمیت مواجه شده است، از جمله جمیل علیزاده شایق دبیر حکومتی انجمن برنج در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا مخالفت خود را با دخالت سپاه در امر کاشت برنج اعلام کرد و گفت: «زمانی‌که من خبر تخصیص ۷۰۰میلیارد تومان برای این پروژه را خواندم شوکه شدم. وزارت کشاورزی بر سازمانهای تحقیقاتی، اجرایی و کشاورزی مدیریت دارد چطور می‌شود از کارشناسان قدیمی و باسابقه در این بخش بهره نگیرد و طرح خودکفایی برنج را به نهادی بدهد که در این زمینه تخصص لازم را ندارد» (خبرگزاری ایلنا۱۰ بهمن ۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی جهان صنعت ۱۱بهمن ۱۴۰۰نیز نوشت: «این اقدام وزارت جهاد کشاورزی از جهت سپردن مسئولیت افزایش تولید برنج به مجموعه‌یی بی‌ارتباط با این حوزه در حالی در جای خود قابل تأمل است که گفته می‌شود امکان خودکفایی در تولید برنج نیز در کشور وجود ندارد و دست کم سالانه باید ۷۵۰هزار تن وارد کشور شود. بر همین اساس کارشناسان و فعالان حوزه برنج بعد از شنیدن خبر اختصاص۷۰۰ میلیارد تومان به قرارگاه خاتم برای کشت برنج شوکه شده‌اند و معتقدند وزارت کشاورزی طرح خودکفایی برنج را به تشکیلاتی سپرده که در این زمینه تخصص لازم را ندارد. حتی برخی از کارشناسان اظهار امیدواری می‌کنند که این خبر در حد شایعه باشد و واقعیت نداشته باشد».

 

سپردن پروژه برنج کاری به سپاه پاسداران خامنه‌ای در حالیست که در سالهای گذشته زمینهای کشت بسیاری از برنج کاران استان خوزستان به‌دلیل کمبود آب و دزدیدن آب رودخانه‌ها توسط سپاه پاسداران برای صنایع آب‌بر خشک شدند.

چنان‌چه دلیل اصلی اعتراض شالیکاران و نخل داران خوزستانی در سالهای اخیر اعتراض به کمبود آب و ربودن آب رودخانه‌ها توسط سپاه و سایر نهادهای غارتگر حکومتی است.

با این حال دولت رئیسی به جای تأمین آب برنج‌کاران و کوتاه کردن دست سپاه از منابع آبی کشاورزان، بودجه هنگفتی را در اختیار سپاه پاسدارانی قرار داده است که به‌گفته خود کارشناسان رژیم هیچ سررشته‌ای در این رابطه ندارد و تعجب‌آور است.

واقعیت این است که دولت رئیسی از زمانی که روی کار آمده دست این نهاد غارتگر را نسبت به گذشته در امور اقتصادی باز گذاشته است.

 

از جمله این‌که به بهانه تهاتر نفت و کالا، صدور بخش زیادی از نفت تولیدی را در اختیار سپاه پاسداران قرار داده تا از طریق قاچاق نفت، مابه ازای آن کالا وارد کند و با فروش آن به قیمت‌های گزاف در داخل به سودهای کلان و باد آورده برسد تا هزینه‌های سرکوب و صدور تروریسمش را تأمین کند.

 

درنمونه‌ای دیگر، دولت رئیسی بخش زیادی از پروژه ساخت مسکن را در اختیار قرارگاه ضد خاتم گذاشته است. چنانکه او در تاریخ ۲۵آبان ۱۴۰۰ به شکل غلیظی به تعریف و تمجید از سپاه غارتگر پاسداران در امر مسکن که یکی از ابر بحرانهای گریبانگر جامعه است، پرداخت

 

البته ناگفته پیداست که به‌دلیل ماهیت فاسد نظام و مشخصاً سپاه پاسداران خامنه‌ای این پروژه برنج مانند سایر پروژه‌های اقتصادی به شکست خواهد انجامد

پیش از این دولت روحانی ادعا کرده بود در امر تولید گندم کشور به خودکفایی رسیده است و جشن خودکفایی گندم گرفت، اما پس از مدت کوتاهی به‌قول معروف تق قضیه درآمد، و اکنون دولت ضدمردمی در به در دنبال کشورهایی است که مازاد تولید گندم دارند و حاضر هستند به‌صورت تهاتری و در مقابل دریافت نفت به قیمت ارزان به رژیم گندم بفروشند.

این نمونه‌ای‌ است از شکست نظام که در پروژه غارتگرانه برنج نیز بر پیشانی سیاه سپاه پاسداران نوشته شده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8c6f7b3-f6e9-4bb5-adf8-a95461cb770a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات