728 x 90

گزارشی از تأمین مالی تروریزم و جنگ‌افروزیهای رژیم آخوندی از طریق صادرات پتروشیمی

صنایع پتروشیمی رژیم ایران
صنایع پتروشیمی رژیم ایران

روز دوازدهم اردیبهشت، وال استریت ژورنال به‌ نقل از مقامات آمریکا، گزارش کرد که دولت ترامپ بررسی تحریم صادرات پتروشیمی حکومت آخوندی را در دستور کار دارد تا منابع این رژیم برای دستیابی به دلار به‌منظور تأمین مالی تروریسم را مسدود کند.

 

این روزنامه نوشت که زنگنه وزیر نفت حکومت آخوندی روی دستیابی به ۳۶میلیارد دلار از طریق صادرات پتروشیمی تا سال ۲۰۲۱ حساب کرده است.

 

گزارشی درباره تأمین هزینه‌های صدور ترویسم و جنگ‌افروزیهای منطقه‌یی رژیم، از طریق صادرات پتروشیمی:

صنعت پتروشیمی در دوره حکومت آخوندی گسترش پیدا کرده و اساساً در کنترل گردانندگان حکومت آخوندی است. نهادهای وابسته به ولی‌فقیه، سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات رژیم از طریق ارز حاصله از صادرات پتروشیمی هزینه‌های این نهادها و به‌ویژه هزینه‌های صدور تروریزم و جنگ‌افروزیهای منطقه‌یی رژیم را تأمین کرده‌اند.

 

علی فلاحیان وزیر اطلاعات رژیم آخوندی در دوره رفسنجانی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت:

«حتی آن زمان(یعنی مقطعی که او وزیر اطلاعات بوده) مثلاً خیلی‌ها مخصوصاً خامنه‌ای، فشار می‌آوردند که بالاخره تا کی وابسته به نفت باشیم که ما تصمیم گرفتیم پتروشیمی‌ها را بسازیم. آن موقع ما ۱۶میلیارد دلار درآمد از نفت داشتیم برنامه‌ریزی‌هایی کردیم، پتروشیمی را ساختیم ۱۶میلیارد دلار هر هفته الآن بیشتر شده درآمد ارزی از همین پتروشیمی داشتیم»

از سال ۱۳۸۸(۲۰۰۹) که رژیم طرح خصوصی کردن صنعت پتروشیمی را در پیش گرفت ارگانهای وابسته به ولی‌فقیه مثل ستاد اجرایی فرمان خمینی ملعون و همچنین سپاه پاسداران به‌طور گسترده مالکیت این صنعت و پالایشگاههای پتروشیمی را به‌دست آوردند و در مرحله بعد با ارزان فروشی محصولات پتروشیمی، به دلالآن وابسته به رژیم، پول زیادی برای تأمین هزینه صدور تروریسم به دست آخوندها رسید.

 

برخی از مهمترین شرکتها و نهادهایی که در صنعت پتروشیمی نقش تعیین‌کننده داشته و در ارتباط با ارگانهای وابسته به ولی‌فقیه و سپاه هستند از این قرار است:

-شرکتهای پتروشیمی وابسته به ستاد اجرایی فرمان خمینی ملعون از جمله گروه توسعه اقتصادی تدبیر که سهامدار دهها شرکت پتروشیمی است.

-گروه نفت و گاز پارسیان در برگیرنده دهها شرکت پتروشیمی، که وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری غدیر از شرکتهای اقتصادی وابسته به ولی‌فقیه است.

-سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح وابسته به سپاه پاسداران

-شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس بزرگترین هلدینگ پتروشیمی در ایران که شامل ۱۵شرکت پتروشیمی است که ارتباطات نزدیکی با بیت خامنه‌ای و سپاه پاسداران دارد.

 

بر اساس ارزیابی برخی کارشناسان، ۹۰درصد صنعت پتروشیمی در کنترل ولی‌فقیه و عوامل آن قرار دارند.

شرکتهای پتروشیمی با فروش محصولاتشان به شرکتهای خارجی، ارز خارجی و دلار را از طریق شرکتها و صرافیهای واسط به ایران منتقل می‌کنند.

به این ترتیب درآمدی که ولی‌فقیه و سپاه از طریق صادرات محصولات پتروشیمی به‌دست می‌آوردند بالغ بر دهها میلیارد دلار است که یک چهارم درآمدهای رژیم از نفت و گاز و فرآورده‌های پتروشیمی را شامل می‌شود.

جلوگیری از فعالیت شرکتهای وابسته به ولی‌فقیه و سپاه در صنعت پتروشیمی، یکی از مهمترین گلوگاههای تأمین مالی سرکوب داخلی و تروریزم رژیم در خارج را خواهد بست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/07ae3685-a392-4727-91e6-d499e7510c66"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات