728 x 90

گرامی‌داشت قیام مردم ایران در دیماه ۹۶- تظاهرات در لندن مقابل دفتر نخست‌وزیر انگلستان + فیلم

 تظاهرات در لندن مقابل دفتر نخست‌وزیر انگلستان
تظاهرات در لندن مقابل دفتر نخست‌وزیر انگلستان

در گرامی‌داشت قیام مردم ایران در دیماه ۹۶، هموطنان و اشرف‌نشانان در یک گردهمایی در لندن مقابل دفتر نخست‌وزیر انگلستان همبستگی خود را با مقاومت ایران و قیام و اعتراضات اقشار مختلف در ایران ستم‌زده رژیم آخوندی ابراز کردند و به تظاهرات پرداختند.

 

تظاهرات کنندگان شعار می‌دادند: ‌

تا دیکتاتور تو کاره قیام ادامه داره / شاه سلطان ولایت مرگت فرا رسیده / تو دیکتاتور من آرش آتش جواب آتش / با کانونهای شورشی نبرد تا رهایی / مرگ بر خامنه‌ای مرگ بر روحانی.

در این تظاهرات و گردهمایی شخصیتها و نمایندگانی از جوامع ایرانی در انگلستان به سخنرانی پرداختند.

مالکوم فاولر ـ عضو کانون وکلای انگلستان و ولز

مالکوم فاولر عضو کانون وکلای انگلستان و ولز طی سخنانی در این گردهمایی در مقابل دفتر نخست‌وزیر انگلستان همبستگی خود را با مقاومت ایران و قیام و اعتراضات اقشار مختلف مردم از جمله کارگران کشاورزان و رانندگان کامیون ابراز کرد و از جمله گفت: ‌کانون وکلای انگلستان با ۱۸۰هزار عضو نقض حقوق‌بشر و سرکوب بیرحمانه رژیم را محکوم می‌کند و در کنار مردم ایران می‌ایستد. وی با یادآوری قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ تأکید کرد مصونیت عاملان این قتل‌عام باید حذف و جنایت‌کاران در مقابل عدالت قرار بگیرند.

 

راجر لاینز ـ رهبر پیشین اتحادیه کارگری انگلستان

راجر لاینز رهبر پیشین اتحادیه کارگری انگلستان در سخنانش گفت اقتصاد رژیم درهم شکسته است. مقامات و مهره‌های خود رژیم از فروپاشی حکومت و این‌که سرنگونی این رژیم در چشم‌انداز است صحبت می‌کنند و هشدار می‌دهند. در چنین شرایطی حمایت از قیام مردم ایران و مبارزات کارگران و زحمتکشان یک ضرورت است. در ماه دسامبر اتحادیه جهانی تجارت در انگلستان همبستگی کامل خود را با مردم و کارگران ایران در مبارزه علیه رژیم ایران ابراز کرد. ما این همبستگی را تا آخر ادامه خواهیم داد.

 

حمید رضا طاهرزاده

قبل از هر چیز ادای احترام می‌کنیم به تمامی جانباختگان و شهدای گرامی این مقاومت و به‌طور خاص کسانی که در سال گذشته در اون قیام شکوهمند جان خودشون رو فدای آزادی مردم ایران کردند. مشروعیت هر کسی از دل مقاومتش و مشروعیت مجاهدین و این مقاومت از دل این خونهایی بوده است که اون رود خروشان دهها هزار شهید این مقاومت بوده است. این را هیچ‌کس نمی‌تواند کتمان بکند و این اختناق الآن در بالاترین نقطه خودش در سیاه‌ترین نقطه خودش قرار گرفته و یقینا صبح آزادی مردم ایران به همت مقاومت مردم ایران و مجاهدین و رهبری این مقاومت و مسعود رجوی فرمانده این مقاومت و مریم رجوی و رزمندگان ارتش شرف و آزادی ایران تحقق پیدا خواهد کرد. درود بر همه شما درود بر عزم جزمتون ما تا لحظه سرنگونی دمی از پای نخواهیم نشست به‌رغم همه سیاست‌های استعماری و مماشات و اونها رو ما یقینا تغییر داده و خواهیم داد. متشکرم

 

امید ابراهیمی

جوانان ایران‌زمین با مرزبندی تاریخی خود در شعار اصلاح‌طلب اصول‌گرا دیگه تمام ماجرا بازار فریب و دجالیت رژیم ولایت فقیه را رسوا و تعطیل کرده و بار دیگر درستی مواضع مقاومت ایران را اثبات کردند.

 

مهدی صفار

تا دیکتاتور تو کاره قیام ادامه داره، این شعاری است واقعی که از ۷دی ۹۶ آغاز و تا سرنگونی این رژیم ملاها ادامه خواهد داشت. ما در اینجا جمع شده‌ایم تا سالگرد تظاهرات ۷دی ۹۶ را که شروع دوران جنبش آزادیخواهانه مردم ایران است گرامی بداریم.

 

علی نکویی

هم‌چنان به‌نمایندگی از سوی جامعه ایرانیان در یورشا و لیور پول حمایت خودمان را از قیام قیام آفرینان به‌ویژه از دانشجویان آگاه کارگران قهرمان کشاورزان شجاع به‌خصوص از زنان آگاه که در پیشاپیش تظاهر کنندگان جنبش آزادیخواهانه مردم ایران را هدایت می‌کنند حمایت کنم و اعلام کنم که ما صدای شما را به گوش جهانیان خواهیم رساند.

 

سارا سنجری

لعنت خدا بر این سیاه دلان از خمینی ملعون تا خامنه‌ای خونخوار و به امید روزی که شاهد محاکمه این جنایتکاران به جرم جنایت علیه بشریت در دادگاه‌های بین‌المللی باشیم

 

فریبا عمادی

ارتش آزادیبخش ملی ایران به‌عنوان ستون فقرات قیام عمومی پاسخ سرنگونی این رژیم است. رزمندگان آزادی در کانونهای شورشی هسته‌های اولیه ارتش آزادیبخش که در سراسر کشور در حال گسترش‌اند.

 

امید ابراهیمی

هم اکنون در این قسمت از برنامه ما بابک را همراه با خودمان داریم که در واقع یکی از جوانان قیام بودند و می‌خواهند چند کلمه‌ای با ما صحبت کنند و سپس بعد از این هم راهپیمایی خواهیم داشت.

 

بابک

سلام دوستان عزیز

یک سال پیش در چنین روزی من قطره‌ای از سیل خروشان قیام مردم ایران بودم، کاملاً احساس می‌کردم که این حرکت با حرکتهای قبلی که در طول ۴۰سال انجام شده کاملاً فرق می‌کنه، شعارها از شعارهایی با محتوای اقتصادی، کاملاً به شعار با محتوای" مرگ براصل ولایت فقیه" و "مرگ بر خامنه‌ای" تغییر پیدا کرد، خواسته این قیام تماماً سرنگونی تمامی رژیم جمهوری اسلامی هست و تمام جناحها و تمام این دکانهایی که برای خودشون درست کردن در این ۴۰سال و شعار اصلاح طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا هم شعار برجسته تری، میتونم بگم برجسته‌ترین شعاری بود که در این قیام داده شد، ۱۳سال قبل از بدنیا اومدن من، جوانان دلیری سینه سپر کردند و شعار " مرگ بر اصل ولایت فقیه " و " مرگ بر جمهوری اسلامی " رو فریاد زدند، این جوانان گوهران درخشانی بودند که چراغ راه آیندگان شدند، امروزِ ما، که هم‌اکنون می‌بینیم در تمام ایران شعار " مرگ بر اصل ولایت فقیه " و " مرگ بر جمهوری اسلامی " طنین‌انداز شده، حال ما همگی همراه با مردم ایران هستیم، " مرگ بر اصل ولایت فقیه " و " مرگ بر خامنه‌ای "

من از این فرصت استفاده می‌کنم که به همرزمان سال گذشته خود در ایران و مخصوصاً به دانشجویان غیور درود می‌فرستم و می‌گویم شما تنها نیستید، همان‌طور که برادر مسعود گفته است: "اگر شما بایستید، همه به پشتیبانی از شما برخواهند ایستاد، ما هم صدای شما را در جهان انعکاس می‌دهیم. درود بر شما.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/740c31b6-9e54-455d-8a27-16d060512c72"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات