728 x 90

کنفرانس بین‌المللی عربی اسلامی در همبستگی با مردم و مقاومت ایران در ۲۰۰۰نقطه در ۴۰کشور (۸)

کنفرانسکنفرانس بین‌المللی عربی اسلامی - رمضان۱۴۰۰
کنفرانسکنفرانس بین‌المللی عربی اسلامی - رمضان۱۴۰۰

کنفرانس بین‌المللی عربی اسلامی

در ۲۰۰۰نقطه در ۴۰کشور

رمضان ۱۴۰۰ (۱۴۴۲ هجری قمری)

همبستگی عربی اسلامی با مردم و مقاومت ایران

برای پایان دادن به تروریسم و جنگ‌افروزی رژیم آخوندی

سخنان

اسقف ژاک گایو

خاخام موشه لوین - نایب‌رئیس کنفرانس خاخام‌های اروپا

ایلونا جبریا - دبیر کمیتهٴ روابط خارجی پارلمان آلبانی

مارک گینزبرگ سفیر پیشین آمریکا در مراکش

استرون استیونسون - هماهنگ‌کنندهٔ کارزار تغییر در ایران

اسقف ژاک گایو – فرانسه

خانم رئیس‌جمهور، دوستان عزیز مقاومت، مایهٔ افتخارم است که در شروع ماه رمضان در اینجا حضور دارم. لحظهٔ مهمی است. این لحظه برای خدا است، لحظه‌یی برای شما و لحظه‌یی برای دیگران و فرصتی برای برادری انسانی است. ما همه فرزندان ابراهیم هستیم و می‌خواهم کمی از پیام و احساسات مسیحیان در ایام روزه برایتان بگویم. ما به‌مدت ۴۰روز، روزه گرفتیم و این ایام منتهی شد به «عید پاک».

روزه‌گرفتن ما فراخوانی است برای به‌شراکت‌گذاشتن، برای عدالت، برای عمل‌کردن به‌عدالت. به‌شراکت‌گذاشتن یعنی باز کردن قلب و دستان خود رو به آنهایی که در زندگی خود جریحه‌دار هستند، رو به خارجیان و رو به‌مستمندان و احترام به‌عدالت.

من به‌یاد دارم که روزی پس از نهار، محل استقرار جمعی‌مان را با عجله ترک کردم؛ چرا که قراری در پاریس داشتم. یک آفریقایی که من نمی‌شناختم، جلوی من را گرفت و گفت، می‌خواهد ۲دقیقه با من صحبت کند. نشستیم و وی گفت که من اسقف کلیسایی در کنگو شده‌ام. توصیهٔ شما برای من چیست؟ من بدون درنگ به وی گفتم: در مقابل بی‌عدالتی مقاومت کن و با آن سازش نکن و با بی‌عدالتی بجنگ؛ و اگر این کار را بکنی، هم‌چنان‌که که اسحاق پیامبر گفت، نور تو همانند آفتاب در سپیده‌دمان خواهد درخشید و اگر تو این کار را به‌عنوان یک اسقف بکنی، این یک رحمت الهی برای مردمت خواهد بود.

عدالت یعنی احترام به‌حق و حقوق و با عدالت به‌ریشهٔ فقر می‌زنیم. ویکتور هوگو نویسندهٔ بزرگ می‌گفت، وقتی نتوانستیم عدالت را برقرار کنیم، صدقه می‌دهیم.

باید بگویم از این اقدام شما بسیار مسرور شدم. این پرداختی است به‌کل بشریت. پیام آن این است که برای خود زندگی نمی‌کنیم، برای بقیه زندگی می‌کنیم.

فکر می‌کنم پیام روزه این است که از هم‌نوع خود روی بر نگردان. از برادری که بیمار است یا زندانی یا خارجی و سایرین، نباید روی برگرداند. او برادر من است و نباید روی برگرداند. ما همه متحدیم. فکر می‌کنم رمضان و روزهٔ مسیحیان باید همبستگی بیشتری بین ما ایجاد کند.

آرزوی رمضان خوبی را برایتان دارم.

خاخام موشه لوین - نایب‌رئیس کنفرانس خاخام‌های اروپا، مشاور خاخام اعظم فرانسه

شب به‌خیر به‌همگی، مایهٔ شعف من است که شما را در روز اول رمضان، در این بزرگداشت و در این جشن همراهی می‌کنم. رمضان و فرهنگ رمضان در هر شب، زمانی برای به‌اشتراک‌گذاشتن است.

اکنون که جهان از طرف بنیادگرایی تهدید می‌شود، بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد که زمانهایی را برای به‌اشتراک‌گذاشتن و گفتگو اختصاص بدهیم. یکی از راههای مبارزه با بنیادگرایی گفتگوی بین مذاهب است؛ و این چیزی است که در اینجا و در این چارچوب انجام می‌شود و برای همین است که بلافاصله گفتم، بله من شرکت می‌کنم؛ چرا که همهٔ شما، عزیزان من هستید و می‌دانم همهٔ شما چقدر تلاش می‌کنید جهت استقرار دموکراسی در ایران و برای مبارزه با بنیادگرایی و خشونت موجود.

به‌همین دلیل است که همیشه در کنار شما خواهم بود، برای فراهم‌کردن امکان مبارزه، گفتگو و زندگی با هم به‌منظور بالا بردن ظرفیت‌های مردم تحسین‌برانگیز ایران، جایی که به‌ویژه تاریخ یهود از هزاره‌ها قبل در آنجا حضور داشته است. منابع تاریخی، تاریخ یهود از ایران آغاز می‌شود. بسیاری از یهودیان در برهه‌هایی از تاریخ در ایران در آرامش زندگی کرده‌اند و باید به‌همین وضعیت بازگشت. باید به جامعهٔی دست یافت که در آن، نه فقط یهودیان، بلکه تمام مردم ایران در صلح و آرامش زندگی کنند و با گفتگویی سازنده، این امکان را برای هر شهروند ایران فراهم کند که در ورای سیاست، زندگی و تعامل بکند.

من هم‌چنین آرزوی سلامتی برای شما می‌کنم، چون شهروندان ایرانی به‌شدت از کووید آسیب دیده‌اند هم‌چنین می‌خواهم درود بفرستم به‌فعالیت‌های مریم رجوی. چند سال پیش افتخار دیدار ایشان را داشتم. این دیدار به‌مناسبت اهدای مدال طلای شهری در فرانسه توسط شهردار آن «سیلوی فاسیه» به‌هر دو ما بود. این لحظه خارق‌العاده بود و من در آنجا تعهد او را در ارادهٔ محقق‌کردن برنامهٔ ۱۰ ماده‌یی که برای یک ایران دموکراتیک دارد مشاهده کردم.

از آنجا این علاقهٔ ویژه در من زنده شد تا همهٔ کارهایی را که برای صلح در ایران و جهان انجام می‌شود دنبال کنم. رمضان مبارک و به امید دیدار به‌زودی زود.

ایلونا جبریا - دبیر کمیتهٴ روابط خارجی پارلمان آلبانی

خانم رجوی عزیز، دوستان گرامی، اعضای عزیز مجاهدین خلق

نمایندگان گرامی از کشورهای مختلف و دوستان مجاهدین

همهٔ ما نگرانی‌های خود را در رابطه با وضعیت حقوق‌بشر در ایران داریم. می‌دانیم دهه‌ها است رژیم ایران، مردم این کشور را وحشیانه سرکوب کرده و تمامی شهروندان را از حقوق فردی و اجتماعی‌شان محروم کرده است. بیشترین سرکوب متوجه زنان، جوانان و اقلیتها بوده است.

هم‌چنین می‌دانیم که در دسامبر ۲۰۲۰ مجمع عمومی سازمان ملل، رژیم ایران را به‌دلیل نقض فاحش حقوق‌بشر، برای شصت و هفتمین بار محکوم کرد. هم‌چنین اتحادیه اروپا و سازمانهای حقوق‌بشری مانند عفو بین‌الملل طی سالیان، پیوسته موارد نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران را محکوم کرده است.

همهٔ ما عمیقاً نگران استفادهٔ از شکنجه و اعدامهای مستمر معترضانی هستیم که در پیگیری آرمان آزادی، در خیابان‌ها دست به‌اعتراض زدند.

من هم‌چنین بسیار خرسندم در زمانی که سرپرستی وزارت کشور را در آلبانی به‌عهده داشتم، به مجاهدین کمک کردم و از آنها استقبال نمودیم.

می‌دانید که دولت آلبانی از مجاهدین برای استقرار در کشور زیبای ما در جریان روند انتقال استقبال کرد. این انتقال با حمایت شرکای ما انجام گرفت. بسیار خوشحالیم که مجاهدین در اینجا در آرامش به‌سر می‌برند و جامعهٔ خودشان را دارند. هم‌چنین تجمع آنها مثال خوبی از این واقعیت است که افرادی چنین دریادل می‌توانند به‌یکدیگر خدمت و کمک کنند.

ولی ما هم‌چنین می‌دانیم که تهدیدات و توطئه‌های تروریستی رژیم ایران در آلبانی ادامه داشته است.

ما سفیر رژیم ایران و رئیس اطلاعات او را اخراج کردیم. دولت آلبانی در بالاترین سطوح، این وضعیت و این فعالیت‌های تهدید‌آمیز را محکوم کرده است. ما به‌همکاری برای حمایت از حقوق‌بشر در ایران و نیز حمایت از آرمانهای مجاهدین پرداخته‌ایم.

بسیار خرسندم که مجاهدین در ساختار خود، یک بانوی بزرگ، یک رهبر بزرگ هم‌چون خانم رجوی دارند. او منبع انگیزش است و نشان می‌دهد که چگونه یک رهبر زن می‌تواند از پیشبرد موضوعات حقوق‌بشری حمایت کند.

هم‌چنین امیدوارم که به‌زودی زود، آزادی در ایران محقق شود.

بسیار متشکرم. از همهٔ حامیان مجاهدین در سراسر جهان تشکر می‌کنم.

مارگ کینزبرگ – سفیر سابق آمریکا در مراکش

رمضان کریم.

به‌نظر من زمان برگزاری این کنفرانس فوق‌العاده است و با توجه به‌تحولاتی که در منطقه در جریان هستند، از این بهتر نمی‌شد.

مهمتر این‌که انرژی و توجه خود را بر اذیت و آزار مستمری که رژیم ایران بر منطقه و جهان تحمیل می‌کند و در عین‌حال سرکوب بی‌وقفه و وحشیانه‌ای که در قبال مردم ایران انجام می‌دهد، متمرکز کرده‌اید. حال آن که این زمان، باید زمان صلح و نیکبختی برای پیروان همهٔ مذاهب باشد.

همه ما می‌دانیم که رژیم ایران انبوهی فعالیت‌های شرورانه و جنایات را تحت عنوان اسلام انجام می‌دهد. و البته همه ما می‌دانیم که این عنوان واقعی دینی صلح‌جو نیست که در پی رفع همهٔ بی‌عدالتی‌ها در سراسر جهان است.

آخوندها به‌صلح عمل نمی‌کنند. به‌جنگ عمل می‌کنند.

آخوندها اهل بخشش نیستند، اهل انتقامند.

آخوندها به‌حکمرانی درست اقدام نمی‌کنند. بلکه به‌فساد اقدام می‌کنند.

و هر کس که با این رژیم مخالفت کند، هر آزادی‌خواه واقعی، هر مرد یا زن صلح‌جوی راستین، کسی نیست که این رژیم او را تحمل کند.

آن عده از ما که با خانم رجوی و مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران آشنا شده‌ایم، درک کرده‌ایم که رهبری او رهبری صلح و بردباری اسلامی است. از آن گونه رهبری که به‌مردم ایران آینده دموکراتیک نوینی ارائه می‌کند، پایانی بر استبداد آخوندها.

همهٔ ادیان ابراهیمی (یعنی) مسیحیت، یهودیت و اسلامی که خانم رجوی معرف آن است، دین‌هایی هستند که خواهان گسستن غل و زنجیرهای اسارت از انسان‌ها است. اسارتی که آخوندها صرفاً برای حفظ قدرت خودشان اعمال کرده و دین را به‌عنوان مکانیزمی برای انجام آن به‌کار می‌گیرند.

برای همه ما مهم است، اعم از این‌که یهودی، مسیحی یا مسلمان باشیم، که خطرات مستمری را که رژیم تهران برای خاورمیانه و هم‌چنین صلح و امنیت جهانی ایجاد می‌کند بشناسیم. این خطرات را رژیم با حمایت مستمر از گروه‌های افراطی و از طریق تروریسم ایجاد می‌کند.

به‌رغم تمامی امتیازهایی که اروپا و آمریکا به‌این رژیم دادند تا وارد توافق هسته‌یی معیوبی با رژیم ایران شوند، از همان دقیقه که جوهر این توافق خشک شد، آخوندها در حال تقلب، دزدی و پنهان کردن تمایلشان به‌ادامهٔ نقض همان اصولی هستند که امضا کرده بودند.

نباید هیچ توهمی داشته باشیم که هیچ امضایی از آنها، هیچ توافقی از جانب آنها، نه حتی تمایل آنها به‌مجاز شمردن راستی‌آزمایی، نمی‌تواند بر تمایل همیشگی آنها برای گسترش اندیشه‌شان تحت عنوان اسلام به سراسر جهان غلبه کند.

آنها به‌ساختن بمب مشغول بودند در همان زمانی که ادعا می‌کردند این کار را نمی‌کنند.

آنها به‌پرتاب موشکهای بالستیک ادامه می‌دادند در همان زمانی که می‌گفتند هدفشان فقط دفاع است

من یک جملهٔ واضح در این رابطه می‌گویم:

هر کس که فکر کند رژیم ایران قصد ساختن بمب هسته‌یی ندارد سراپا در اشتباه است.

هر کس که فکر کند آخوندها در پی گسترش صلح و امنیت در خاورمیانه هستند سراپا در اشتباه است.

هر کس که باور کند که رژیم ایران خواهان جنگیدن با داعش و تروریسم و القاعده و سایر سازمانهای تروریستی است سراپا در اشتباه است.

می‌بینیم که رژیم هم‌چنان به حفاظت و حمایت از این سازمانهای تروریستی ادامه می‌دهد.

سیاست درست برای مردم ایران، هم‌سو شدن با خانم رجوی و آرمانهای دموکراتیک او است. چرا که او مهمترین و قدرتمندترین آلترناتیو دموکراتیک برای رژیم است. آلترناتیوی که در واقع به‌جدایی دین از دولت فر می‌خواند

می‌خواهم برای همه شما رمضانی مبارک آرزو کنم. امیدوارم امسال نه فقط سالی سرشار از صلح و شکوفایی را بگذرانیم بلکه برای همه کسانی که متحمل رنج ویروس و پاندمی شده‌اند، و برای خانواده‌های شما بیشترین سلامتی و شادی را در سالی که پیش رو داریم، آرزو کنیم. بسیار متشکرم.

استرون استیونسون - هماهنگ‌کنندهٔ کارزار تغییر در ایران

من به‌عنوان رئیس انجمن اروپایی آزادی عراق سالهاست که به‌تخریب آینده عراق توسط حکومت مذهبی همسایه‌اش، جمهوری اسلامی ایران معترض بوده‌ام. دخالت وحشیانهٔ رژیم ایران در عراق تنفر و مقاومت فزاینده‌یی را در بین مردم عراق ایجاد کرده است. ولی اینک علائمی بارز شده‌اند که نشان می‌دهند که شاید چنگ‌اندازی آخوندها به‌این کشور در حال کنار رفتن باشد.

عراقیان از دست رژیم ایران به‌جان آمده‌اند.

سلیمانی به‌دستور رژیم تهران رهبری نیروهای بی‌رحم حشدالشعبی را که توسط رژیم ایران تأمین مالی می‌شدند در یک کارزار قتل‌عام پنهان به‌عهده گرفت. هدف، نابود کردن جمعیت سنی عراق بود. در جریان این قتل‌عام زیر نظر او، شهرهای باستانی فلوجه، رمادی و موصل تقریباً به‌طور کامل نابود شدند.

سلیمانی یک قاتل و تروریست بود و از بین بردن او توسط آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد در ژانویهٔ ۲۰۲۰ کاملاً موجه و یک ضربه مهلک به‌رؤسایش در ایران بود.

از بین بردن ابومهدی مهندس سرکرده حشد‌الشعبی که در همان حملهٔ هوایی کشته شد شبه‌نظامیان پشتیانی شده توسط رژیم ایران را بی‌سر و سامان کرده. آنها به‌موازات شل شدن چنگالهای خفه کنندهٔ رژیم ایران بر گلوی عراق، شروع به‌تجزیه و انشقاق کرده‌اند.

وضعیت بی‌ثبات است. شبه‌نظامیان حمایت شده توسط رژیم ایران امسال شلیک موشک به‌پرسنل آمریکایی در عراق را دو برابر کرده‌اند. آنها با پهپادهای انفجاری که از عراق به‌پرواز درآمده‌اند به‌اهداف سعودی حمله کرده‌اند.

دولت بایدن برای تعامل با رژیم ایران باید یک باغ سبز دیگر طراحی کند. اتحادیه اروپا ناچار به‌بازنگری سیاست ذلت‌بار مماشات خود در قبال کشوری است که آشکارا از تروریسم به‌عنوان ابزار حکومت استفاده می‌کند و حتی دیپلماتهای دارای اعتبارنامهٔ خود را برای بمب‌گذاری در خاک اروپا اعزام می‌کند.

همسایگان ایران باید جسورتر باشند. آنها باید سفارتهای رژیم ایران را که نقش کارگاههای بمب‌سازی و سلولهای تروریستی را دارند ببندند. باید سفرای رژیم ایران را اخراج کنند. زمان آن فرا رسیده که ملاها بیاموزند که جنگهای نیابتی‌شان در سوریه و یمن و لبنان و عراق، دیگر تحمل نخواهد شد.

بادهایی که از سمت بغداد می‌وزند، این پیام را با خود دارند که هوا، هوای تغییر است. پوسترهای عظیم قاسم سلیمانی از دیوارهای شهرها کنده می‌شوند و پایین کشیده می‌شوند. شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران شروع به‌تجزیه و جدایی کرده‌اند

برای ۳۸میلیون عراقی که دهه‌ها جنگ، شورش و فساد و محرومیت را تجربه کرده‌اند، مدتها از زمان بازیابی صلح و ثبات اقتصادی گذشته است.

ادامه دارد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7787ef4e-f3af-481a-861c-a2063e9d2f57"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات