728 x 90

حمله پهپادی به مقر شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران در بغداد

پهپاد - عکس از آرشیو
پهپاد - عکس از آرشیو

رویترز روز ۱۴دیماه از حمله پهپادی به مقر شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران در بغداد خبر داد.

منابع پلیس و امنیتی به رویترز گفتند که در حمله پهپادی که روز پنجشنبه ۱۴دیماه مقر شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران در شرق بغداد را هدف قرار داد، حداقل ۲تن شبه‌نظامی کشته و ۵تن دیگر مجروح شدند.
این منابع گفتند که جزئیات بیشتری در مورد این‌که چه کسی ممکن است این حمله را انجام داده باشد، ندارند.

رویترز افزود: منابع پلیس و امنیتی در بغداد گفتند که در حمله‌یی که مقامات عراقی آن را به ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده متهم می‌کنند، یک حمله هواپیمای بدون سرنشین ۴نفر از یک گروه شبه‌نظامی عراقی وابسته به ایران را کشته و ۶نفر را در بغداد مجروح کردند.
منابع پلیس و شاهدان عینی گفتند که این پهپاد دست‌کم دو موشک به سمت ساختمانی در شرق بغداد شلیک کرده است که توسط گروه شبه‌نظامی عراقی النجبا استفاده می‌شود.
در بیانیه‌یی که این گروه شبه‌نظامی را یک نیروی عراقی توصیف می‌کند، آمده است: «نیروهای مسلح عراق، نیروهای ائتلاف بین‌المللی را مسئول این حمله غیرموجه به یک نهاد امنیتی عراقی می‌دانند».

 

خبرگزاری فرانسه نوشت:
یکی از گروه‌های شبه‌نظامی سابق در عراق اعلام کرد که در حمله آمریکا در بغداد در روز پنجشنبه یک فرمانده نظامی حشدالشعبی کشته شد و یک مقام امنیتی عراقی از کشته شدن دو نفر در حمله پهپادی خبر داد. دولت عراق با حمایت جناح های طرفدار تهران، این «تجاوز» را محکوم کرد.
حرکت النجبا، یکی از جناحهای حشد، در بیانیه‌یی اعلام کرد که «مشتاق طالب السعیدی، معاون فرمانده عملیات بغداد، «در حمله آمریکا به‌شهادت رسیده است».
هادی العامری، یکی از سرکردگان ارشد حشدالشعبی، آنچه را «جنایت شنیع مرتکب شده توسط نیروهای جنایتکار آمریکایی» توصیف کرد، محکوم کرد و خواستار «خروج فوری» ائتلاف بین‌المللی شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c01f9d90-4391-42e8-81df-a1044be5fb61"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات