728 x 90

کنعانی فراش‌باشی وزارت‌خارجه آخوندها و وقاحت حداکثری در مورد حقوق‌بشر فلسطینی‌ها

کنعانی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم
کنعانی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم

کنعانی فراش‌باشی وزارت‌خارجه آخوندها با وقاحت حداکثری و از یاد بردن ۶۹بار محکومیت رژیم آخوندی در ملل متحد به‌خاطر نقض حقوق‌بشر، به طلبکاری در مورد حقوق‌بشر فلسطینی‌ها که رژیم آنرا بر سر نیزه کرده است پرداخت.

خبرگزاری ایران پرس رژیم ۲۴مهر ۱۴۰۲:

کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه: جای بسی تأسف هست جای بسی تاثر هست که کسانی که مدعی دفاع از حقوق‌بشر هستند و همواره با شعار دروغین حقوق‌بشر به‌دنبال اعمال فشار سیاسی و پیگیری اهداف سیاسی خودشان در مقابل دیگر دولتها و ملت‌های مستقل و آزاده هستند امروز چشمان خودشان را بر این‌گونه حقایق بستند بر این‌گونه تصاویر بستند.

کنعانی: خوشبختانه در پرتو گفتگوهای انجام شده قرار شد که اجلاس کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی یا شورای اسلامی همکاری اسلامی در روز چهارشنبه در سطح وزرای امور خارجه در جده در مقر در واقع سازمان همکاری اسلامی برگزار بشود تا جایی که تا این لحظه اطلاع دارم تعداد قابل توجه‌ای از وزرای امور خارجه کشورها برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کردند فرصت خوبی است که انشاءالله در این نشست موضوع فلسطین مورد توجه جدی (قطع) به اهتمام ویژه کشورهای اسلامی قرار بگیرد.

رژیم صهیونیستی در میدان، بازی را واگذار کرده آنچه رخ داد شکست فاحش و آشکار نظامی امنیتی اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در میدان در مقابله با جریانهای مقاومت فلسطینی بود برای جبران شکست همه توان خودش را برای مقابله با ملت فلسطین به شهروندان فلسطین بکارگیری کرده...

کنعانی: گسیل ناوگان نظامی به آبهای منطقه‌یی معنا و مفهومی جز حمایت یک جانبه و یک طرفه از متجاوز و از ظالم در مقابل مظلوم ندارد این دولت آمریکاست که باید پاسخگو باشد. کسانی که مایل هستند با روایتهای یک جانبه و یکطرفه حقایق را وارونه جلوه بدهند می‌توانند چنین روایتی داشته باشند اما چنین روایتی هیچ وقت کمک کننده نیست و کمک به امنیت در منطقه هم نخواهد کرد.

خبرنگار: شما در قطر آقای امیر عبداللهیان و شما در قطر با اسماعیل هنیه دیدار کردید می‌خواستم ببینم برداشت شما از نظرات ایشان چطور بود آیا حماس الآن آمادگی شروع مذاکرات سیاسی غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی رو دارد تا متوقف بشود این عملیاتها و تبادل اسرا و زندانی‌ها صورت بگیرد یا خیر؟

کنعانی: ما از مقاومت شنیدم که ما برای ادامه مقاومت و ایستادگی هیچ مشکلی نداریم اعلام کردند که مقاومت تا مدتهای طولانی از توان نظامی برای استمرار مقاومت در صحنه در میدان برخوردار است... .

خبرنگار: برخی مقامات آمریکایی مخصوصاً نمایندگان سنا و کنگره در صورتی‌که رهبری به‌طور صریح اعلام کردند که در حمله حماس ایران نقشی نداشته و کار فلسطینی‌ها بوده سعی دارند که ایران را متهم بکنند و توافق مسقط که به آزاد شدن پولهای بلوکه شده ما هست صدمه بزنند و بد عهدی بکنند در حقیقت، وزرات خارجه در خصوص این سخنان چه نظری دارد و چقدرتضمین گرفته شده که همان‌طور که در توئیت آقای باقری کنی اعلام شده بود ما تضمین‌هایی گرفتیم که این بار آمریکا بد عهدی نکند می‌خواهم بدانم تضمین‌ها چگونه بوده که این بد عهدی اتفاق نیفته مرسی؟

کنعانی: ببینید ما در ارتباط با اتهاماتی که می‌زنند این اتهامات، اتهامات باطلی است جمهوری اسلامی در این زمینه دیدگاه خودش را به‌طور صریح و واضح بیان کرده موضع ما روشن است مقاومت هم در این زمینه مقاومت فلسطین هم در این زمینه اعلام کرده که ما عملاً در این زمینه در چارچوب حق طبیعی برای حق دفاع از حقوق ذاتی و طبیعی خود ما عمل کردیم و بنابراین موضوع روشن هست اظهاراتی از این دست که مقامات آمریکایی یا نمی‌دانم بعضی از افرادی که شما اشاره کردید خب اینها با انگیزه‌های سیاسی صورت می‌گیرد نوعی فرار به جلو هست

خبرنگار: اگر اسراییل حمله زمینی به غزه داشته باشد آیا ایران حمایت و پشتیبانی جدیدی از مقاومت فلسطین خواهد داشت؟ و نکته بعدی این‌که با توجه به سناریوی کوچ اجباری فلسطینیها که دارد توسط صهیونیستها اداره می‌شود داره انجام می‌شود آیا برای اسکان مردم فلسطین ایران برنامه خاصی دارد یا نه؟

کنعانی: ملت فلسطین جایی نخواهد رفت ملت فلسطین سرزمینش را تخلیه نخواهد کرد ملت فلسطین در طول بیش از ۷ دهه گذشته نشان داد که در دفاع از حق خود و سرزمین خود حاضر است هزینه بپردازد و هزینه مقاومت را بیش از هزینه تسلیم می‌داند این را ما در عرصه عمل دیدیم.

 نقطه کانونی مذاکرات ما همین بود و مطالبه اتفاقاً رهبران فلسطینی هم از جمهوری اسلامی ایران این بود جناب آقای اسماعیل هنیه و مدیران ارشد جنبش حماس در گفتگویی که در دوحه صورت گرفت بر این خواسته تأکید داشتند که کمک بکنید برای این‌که صهیونیستها جناباتشان راعلیه شهروندان متوقف بکنند خب این یک مسئولیت جهانی است مسئولیت جهان اسلام است این‌که اشاره کردید که ما بعد از جنگ چه اقداماتی انجام خواهیم داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/99f4a0a4-f03e-4e59-a771-2a6dd2366b25"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات