728 x 90

کن بلکول: قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در ایران، بدترین جنایت قرن بیستم است

کنت بلکول
کنت بلکول

کن بلک‌ول سفیر سابق آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل متحد در مقاله‌یی در تاون‌هال روز ۷ آبان نوشت: تحقیق در مورد قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران در سال ۶۷ باید یک پاراگراف صریح در قطعنامه نهایی تنظیم شده کمیته سوم سازمان ملل در ماه آینده باشد.

وی در این مقاله نوشت: نمایندگان آمریکا در اظهارات خود در کمیته سوم سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران به قتل‌عام دیگری توسط رژیم اشاره کردند و به درستی بر نیاز به تشکیل یک هیأت حقیقت‌یاب برای تحقیقات مستقل و شفاف در مورد کمیسیون مرگ قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ اشاره کردند.

سفیر بلک ول افزود: در سال ۲۰۱۷ مجلس نمایندگان آمریکا طی قطعنامه ۱۸۸ قتل‌عام سال ۶۷ توسط رژیم ایران را محکوم کرد. با این وصف بسیاری از اعضای کمیسیون مرگ کماکان در مقام‌های عالی کشور شامل علیرضا آوایی و ابراهیم رئیسی مشغول کار هستند. بنابراین کافی نیست که فقط خواستار تحقیق در مورد کشتار معترضان نوامبر ۲۰۱۹ شد. تظاهر کنندگان بدون این‌که قاتلان آنها مجازات شوند، قتل‌عام شدند، زیرا رژیم بهایی در قتل‌عام ۶۷ نپرداخته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b2836cf-9b9f-4e5e-884d-b9af626d1942"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات