728 x 90

کرونا در آفریقا و اروپا طی ۲۴ساعت گذشته

کرونا در جهان
کرونا در جهان

همه‌گیری کرونا از جدی‌ترین موضوعات مورد بحث در اجلاس اتحادیهٔ آفریقاست.

بخصوص که با کشف گونهٔ‌جدید ویروس در آفریقای جنوبی و سرعت شیوع آن در کشورهای مختلف مقامات کشورهای آفریقایی با نگرانی فزاینده مواجهند. کشورهای آفریقایی مجموعاً ۹۰۰میلیون دور واکسن سفارش داده‌اند و این میزان واکسن تنها برای ۳۰درصد جمعیت کفایت می‌کند و نیمی از میزان لازم برای امن کردن قاره است. اما آفریقا برای دستیابی به همین واکسنها هم با مشکل مواجه است (یوتیوب فرانسه۲۴ انگلیسی ۱۹بهمن).

شیوع کرونا در اروپا نیز هم‌چنان بر نگرانی‌ها می‌افزاید.

آلمان در ۲۴ساعت ۱۰۴۸۵مورد بیماری جدید و ۶۸۹فوتی را گزارش کرده است.

نظرسنجیها در آلمان حاکی از نارضایتی فزاینده عمومی نسبت به‌نحوهٔ مقابلهٔ دولت با کرونا و نحوه واکسیناسیون است. دولت آلمان تلاش کرده با تسریع روند دریافت واکسن، از این نارضایتی بکاهد.

روز شنبه ۳۴۵هزار دوز واکسن آسترازینکا وارد آلمان شد.

در آلبانی با افزایش موارد بیماری و فوتی ناشی از کرونا، ایلیر متا با صدور پیامی در شبکه‌های مجازی از شهروندان این کشور درخواست کرد هوشیاری خود را پایین نیاورند و قوانین ضد کرونا را رعایت کنند.

ایلیر متا، خطاب به دولت آلبانی، بر اتخاذ یک استراتژی مؤثرتر برای متوقف کردن همه‌گیری کرونا تأکید کرد.

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد طی ۲۴ساعت از ۴۵۳۹تست انجام شده ۱۱۳۰مورد معادل ۲۵درصد مبتلا به‌کرونا تشخیص داده شدند که از نظر تعداد بیماران جدید در ۲۴ساعت بالاترین رکورد از ابتدای شیوع کروناست. شمار جان‌باختگان در همین روز طبق آمار رسمی ۱۳نفر شامل یک زن ۲۸گزارش‌شده است.

نخست وزیر آلبانی از پروژهٔ ساخت یک بیمارستان در شهر فیر دیدار کرد (تاپ چنل ۱۸بهمن).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d2fa48a-6543-4ba8-9fef-93523540808b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات