728 x 90

ژنرال مکنزی فرمانده سنتکام‌: عملیات نظامی خروج از ⁧ افغانستان⁩ امروز به پایان رسید

ژنرال مکنزی رئیس ستاد مرکزی آمریکا - سنتکام
ژنرال مکنزی رئیس ستاد مرکزی آمریکا - سنتکام

ژنرال کنت مکنزی فرمانده سنتکام روز دوشنبه ۸شهریور گفت: عملیات نظامی خروج از ⁧ افغانستان⁩ امروز به پایان رسید. امروز بعدازظهر آخرین هواپیمای نظامی آمریکا از افغانستان خارج شد. بیش از ۱۲۳هزار غیرنظامی از افغانستان در این عملیات خارج شدند.

رویترز نوشت: ژنرال مکنزی فرمانده سنتکام گفت: آخرین آمریکایی ۱۲ساعت قبل کابل را ترک کرده است

ژنرال مکنزی فرمانده سنتکام گفت همکاری طالبان به ارتش آمریکا که عملیات افغانستان را به پایان رسانده کمک‌کار و مفید بوده است.

 

یورونیوز در یک خبر فوری نوشت: حضور ۲۰ ساله نظامیان آمریکا در افغانستان با برخاستن آخرین هواپیما از کابل به پایان رسید.

پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد که آخرین گروه سربازان آمریکایی، افغانستان را ترک کرده‌اند و پس از ۲۰ سال طولانی‌ترین جنگ در تاریخ ایالات متحده آمریکا با پرواز آخرین هواپیما به پایان رسید.

ژنرال کنت مک‌کنزی در یک نشست خبری گفت: «آخرین هواپیمای سی-۱۷ در ۳۰ اوت در ساعت ۱۹:۲۹ به وقت گرینویچ از فرودگاه کابل بلند شد».

در شامگاه دوشنبه پس از تأیید خروج ارتش آمریکا، صدای تیراندازی در کابل شنیده شد. خبرنگاران خبرگزاری فرانسه اعلام کردند در شهر صدای تیراندازی را از ایست بازرسی‌های مختلف طالبان شنیده‌اند که خوشحالی آنها را از خروج نیروهای آمریکایی نشان می‌داد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/883dbd90-6419-4c5c-83e0-0b95e0539ef3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات