728 x 90

پیامهای سه تن از برندگان برجسته جایزه نوبل در حمایت از بیانیه جهانی و اکثریت‌های پارلمانی و برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی

پروفسور جان متر - پروفسور ریچارد  رابرتس - پروفسور الفریده یلینک
پروفسور جان متر - پروفسور ریچارد رابرتس - پروفسور الفریده یلینک

پیامهای سه تن از برندگان برجسته جایزه نوبل
در حمایت از بیانیه جهانی و اکثریت‌های پارلمانی
و برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی

پروفسور جان متر
مدیر پروژه عظیم تلسکوپ جیمز وب
برنده جایزه نوبل فیزیک و محقق ارشد ناسا
شما اکنون از حمایت جهانی برای آرمانتان برخوردارید
برندگان جایزه نوبل، اکثریت کنگره ایالات متحده
و بسیاری دیگر از رهبران جهان از شما حمایت کرده‌اند
۴۴سال پیش میلیون‌ها ایرانی
رژیم شاه و پلیس مخفی وحشی او را سرنگون کردند
جنایات این دو رژیم برای همه ایرانیان و جهان کاملاً آشکار است

 

پروفسور جان متر برنده جایزه نوبل فیزیک ۲۰۰۶، آمریکا
از فرصتی که امروز برای صحبت با شما پیدا کردم، ممنونم. من بسیار خوشحالم که می‌بینم شما برای زنده نگه‌داشتن مشعل آزادی و دموکراسی در داخل و خارج از ایران سخت تلاش می‌کنید. هنگامی که آزادی و دموکراسی [در ایران] به دست آمد، شما این روز را به یاد خواهید آورد، روزی که ما تعهد مان را برای برابری تحت حاکمیت قانون و احترام به یکدیگر در ایران و در همه جا اعلام می‌کنیم.
به‌نظر م طرح ۱۰ماده‌ای خانم مریم رجوی را بسیار ستودنی است که خواستار حق رأی همگانی، انتخابات آزاد و اقتصاد بازار و هم‌چنین حمایت از برابری جنسیتی، مذهبی و قومی، سیاست خارجی مبتنی بر همزیستی مسالمت‌آمیز و یک ایران غیرهسته‌یی است. من معتقدم که این [۱۰ ماده] می‌تواند در ایران و همه جا به اجرا گذاشته شود. ممکن است زمان زیادی طول بکشد، اما آینده طولانی است و غیرممکن نیست. ولی مزایای آن برای مردم عادی فوق‌العاده است.
۴۴سال پیش میلیون‌ها ایرانی رژیم شاه و پلیس مخفی وحشی او را سرنگون کردند. اما به بهانه اعتقادات مذهبی، رژیم کنونی دهها هزار تن را به‌قتل رسانده و صدها هزار نفر را زندانی کرده است. جنایات این دو رژیم برای همه ایرانیان و جهان کاملاً آشکار است.
هم‌چنین این هفته‌یی است که آمریکاییها اعلامیه استقلال خود از بریتانیا را در ۲۴۷سال پیش جشن می‌گیرند. مسیری که ما پیمودیم نیز آسان نبود. دهها هزار نفر در جنگ برای استقلال کشته شدند. سپس در سال۱۸۶۰، جنگ دومی باید در می‌گرفت بین آن دسته از ستمگرانی که معتقد بودند حق برده‌داری و خرید و فروش افراد دیگر را داشتند و کسانی که بر آزادی و برابری تحت قانون برای همه شهروندان پای می‌فشردند. حدود ۶۰۰، ۰۰۰ سرباز آمریکایی جان باختند که هزینه بسیار زیادی برای کشور ما به همراه داشت. و حتی ۱۶۰سال بعد [یعنی امروز]، ما به آزادی و برابری برای همه نرسیده‌ایم. راه طولانی است، اما تنها راهی است که ارزش پیمودن را دارد، این تنها امکان است.
شما اکنون به‌طور جهانی به‌رسمیت شناخته شده و از حمایت جهانی برای آرمانتان برخوردارید. برندگان جایزه نوبل، اکثریت کنگره ایالات متحده و بسیاری دیگر از رهبران جهان از شما حمایت کرده‌اند.
اما وقتی آزادی و دموکراسی در ایران به دست آید، به یاد خواهید آورد و خواهید دانست که شما آنرا محقق کردید. متشکرم


پروفسور ریچارد رابرتس برنده جایزه نوبل پزشکی آمریکا-انگلستان:
ما به‌طور ویژه از بیانیه رهبران سابق جهان
و نیز اکثریت کنگره آمریکا و بسیاری از پارلمانهای اروپایی
در استقبال از طرح ۱۰ ماده‌ای خانم مریم رجوی حمایت می‌کنیم

پروفسور ریچارد رابرتس برنده جایزه نوبل پزشکی آمریکا-انگلستان
من بسیار خوشحالم که می‌توانم با شما صحبت کنم و حمایت بسیاری از برندگان جایزه نوبل را از هدف شما ابراز کنم. ما معتقدیم که حمایت از تظاهرات حقوق‌بشر و دفاع از بسیاری از ایرانیانی که خواستار آزادی و دموکراسی هستند، بخشی از مسئولیت ما می‌باشد. ما به‌طور ویژه از بیانیه ۱۰۹ رهبر سابق جهان و نیز اکثریت کنگره آمریکا و بسیاری از پارلمانهای اروپایی که از طرح ۱۰ ماده‌ای خانم مریم رجوی استقبال و پشتیبانی می‌کنند، حمایت می‌کنیم. ما نیز خواستار پایان دادن به تاکتیک‌های خشونت‌آمیز علیه شهروندان ایران هستیم و برای شما در رسیدن به هدفتان آرزوی موفقیت داریم. متشکرم.


پروفسور الفریده یلینک برنده جایزه نوبل ادبیات - اتریش
من ناتوان از توصیف این همه شجاعت هستم
بسیار خوشحالم که از طرح ۱۰ ماده‌یی مریم رجوی
رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران حمایت کنم

پروفسور الفریده یلینک برنده جایزه نوبل ادبیات - اتریش
من از توصیف ظلمی که در حق مردم ایران روا می‌رود عاجز هستم. این‌که زنان به‌خاطر روسری سرکوب و کشته می‌شوند، فراتر از طرز فکر ضعیف من است. این‌که مردم به‌سادگی برای جنایاتی که هرگز مرتکب نشده‌اند اعدام می‌شوند را نمی‌توانم باور کنم و هیچ توجیهی برای آن نمی‌یابم. یک چراغ چشمک زن، یک دستی که علامت می‌دهد نشان می‌دهد که راننده یک خودرو می‌خواهد بپیچد.
اما این رژیم ایران به کدام جاده پیچیده، که مردم ایران حتی اگر بخواهند حرف خودشان را بزنند، تحت تعقیب قرار گرفته و کشته می‌شوند. هیچ خدایی نمی‌تواند وجود داشته باشد که چنین چیزی را مجاز بشمارد، حتی خدایانی که بشر ابداع کرده باشد.
می‌دانیم که انسان‌ها می‌توانند وحشتناک‌ترین شرایط را تصور کنند، حتی غیرمتصورترین آنها را. اما شجاعت مردمی که می‌دانند فقط به‌خاطر اعتراض در یک خیابان می‌توانند کشته شوند برایم قابل بیان نیست اما باعث سکوت من نمی‌شود. گر چه که من در اینجا برای نوشتن این سطور نیازی به‌جرأت ندارم. من شما را با حیرت تماشا می‌کنم، این افتخار آمیز است و زنان و مردان در ایران هر روز بیشتر و بیشتر ترس و توحش را به سخره می‌گیرند. چون سرکوب افتخاری برای رژیم نیست. ترس باقی می‌ماند، اما آنها شروع به غلبه بر این ترس می‌کنند. من ناتوان از توصیف این همه شجاعت هستم. برای من باعث افتخار است که حداقل از نظر فکری به این دسته از مردم تعلق داشته باشم. بنابراین بسیار خوشحالم که از طرح ۱۰ماده‌ای مریم رجوی، رئیس‌جمهور دموکراتیک منتخب شورای ملی مقاومت ایران حمایت کنم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e69500ef-c3c9-486d-8769-74b64ed23923"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات