728 x 90

عرب نیوز، دیلی استار و الأیام بحرین: دیپلمات رژیم ایران به۲۰سال زندان محکوم شد

جشن و شادمانی هموطنان ایرانی بعد از صدور حکم دادگاه بلژیک - ۱۷بهمن۹۹
جشن و شادمانی هموطنان ایرانی بعد از صدور حکم دادگاه بلژیک - ۱۷بهمن۹۹

عرب نیوز روز ۱۶بهمن نوشت: سیاستمداران اروپایی متعلق به طیفهای سیاسی مختلف، از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن خواسته‌اند که مواضع سخت‌تری درباره حضور دیپلماتیک رژیم ایران در این قاره اتخاذ کنند. آنها حکم روز پنجشنبه دادگاه بلژیک را که در آن اسدالله اسدی دیپلمات رژیم ایران به‌دلیل تلاش برای بمب‌گذاری در گردهمایی مخالفان ایرانی در پاریس به ۲۰سال زندان محکوم شد، به‌عنوان مدرکی مبنی بر رژیم ایران مأموریتها در امور خارجه به‌سرپوش تروریسم تبدیل کرده، عنوان کردند. استیو مک کیب، عضو مجلس از انگلستان گفت: این حکم یک "رویداد تاریخی"است.

دیلی استار: دیپلمات رژیم ایران به۲۰سال زندان محکوم شد

دیلی استار لبنان روز ۱۶بهمن نوشت: یک مقام رژیم ایران به جرم طراحی یک حمله علیه اپوزیسیون ایران، به ۲۰سال زندان محکوم شد. محکومیت اسدی در یک زمان حساس به‌وقوع پیوست. این محکومیت در شرایطی موجب سرشکستگی رژیم ایران است که دولت بایدن در حال ارزیابی به‌پیوستن مجدد به برجام است.

روزنامه الأیام: یک بدعت اروپایی. . محکومیت دیپلمات رژیم به ۲۰سال زندان

روزنامه الأیام- بحرین روز ۱۶بهمن با عنوان یک بدعت اروپایی نوشت: در اولین دادگاهی که از سال ۵۷ تاکنون در اتحادیه اروپا بی‌سابقه بوده، یک مقام رژیم ایران مظنون به دست داشتن در یک اقدام تروریستی به ۲۰سال زندان محکوم شد. دادستان بلژیک و طرف حسابهای غیرنظامی در دادسرا گفتند اسدالله اسدی پس از توطئه ناموفق برای بمب‌گذاری در گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران در حوالی پاریس در ژوئن ۲۰۱۸، به اتهام اقدام تروریستی محکوم شد...

حکم دادگاه آنتورپ بلژیک روز پنجشنبه ۱۶بهمن۹۹ اعلام شد و اسدالله اسدی دیپلمات بمب به‌دست رژیم آخوندی به۲۰سال زندان محکوم شد. مزدور نعامی به ۱۸سال زندان، مزدور عارفانی به ۱۷سال و مزدور سعدونی به ۱۵سال زندان محکوم شدند.

دادگاه بلژیک مصونیت دیپلماتیک اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم را قویاً رد کرد. دادگاه تابعیت و پاسپورت بلژیکی سه مزدور، نعامی، سعدونی و عارفانی را باطل کرد.

حکم دادگاه بلژیک تصریح کرد که این عملیات جنایتکارانه در تهران آماده‌سازی شده و بمب با بسته دیپلماتیک از تهران به‌اروپا منتقل شده است. در حکم دادگاه ادعای دو مزدور بمبگذار مبنی بر بی‌اطلاعی از بمب رد شده است.

پتر استانو، سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد محکوم شدن اسدالله اسدی به‌۲۰سال زندان بر اساس حکم دادگاه بلژیک گفت: اقداماتی که این شخص مرتکب شد کاملاً غیرقابل قبول است. این یک واقعیت است. فرد مورد نظر هم‌اکنون در لیست تروریستی اتحادیهٔ اروپا قرار دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/60b72e46-6aed-46fc-96c9-73d55c5ebc48"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات