728 x 90

پیامدهای ترور ترامپ و گزارش سرویس مخفی آمریکا دربارهٔ تهدید تروریستی رژیم

کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه آمریکا
کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه آمریکا

پیامدهای ترور ترامپ و گزارش سرویس مخفی آمریکا

دربارهٔ تهدید تروریستی رژیم

روز سه‌شنبه دومین روز کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه آمریکا برگزار شد و طی آن نیکی هیلی و برخی دیگر از از کاندیداهای رقابتهای مقدماتی و هم‌چنین اعضای سنا و کنگره حمایت خود را از ترامپ اعلام کردند.

در همین حال سی.ان.ان گزارش داد سرویس مخفی آمریکا پس از دریافت اطلاعاتی از توطئه رژیم ایران برای ترور ترامپ، امنیت را افزایش داد. مقامات ایالات متحده در هفته‌های اخیر اطلاعاتی را از یک منبع انسانی در مورد توطئه رژیم ایران برای تلاش برای ترور ترامپ به دست آورده‌اند اتفاقی که منجر به افزایش امنیت در اطراف رئیس‌جمهور سابق توسط سرویس مخفی شد.

 

سی.ان.ان افزود: رژیم ایران بارها وعده انتقام قتل قاسم سلیمانی را داده و مقامات ارشد سابق دولت ترامپ که روی امنیت ملی کار می‌کردند، از زمان خروج از دولت از حفاظت شدید برخوردار بوده‌اند. به‌گفته چندین منبع آگاه، مقامات برای ماه‌ها نگران تهدید مداوم رژیم ایران برای ترور مقامات سابق ترامپ و شخص رئیس‌جمهور سابق بوده‌اند. اما اطلاعات اخیر حاکی از افزایش قابل توجهی در تهدید است.

یکی از منابع به سی.ان.ان گفت هشدارها در مورد این برنامه‌ریزی عملیاتی با افزایش قابل توجه پیام های آنلاین از حساب‌های ایرانی و رسانه‌های تحت حمایت رژیم ایران که از ترامپ نام برده می‌شود، همزمان شده است که نگرانی‌های امنیتی را در میان مقامات آمریکایی ایجاد کرده است.

 

دونالد ترامپ جونیور پسر بزرگ ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز درباره گزارشهای منتشر شده مبنی بر توطئه تروریستی رژیم آخوندی گفت: «وقتی کسانی مانند رژیم ایران می‌خواهند شما را از بین ببرند، احتمالاً به این معنی است که او برای رژیم ایران بد است».

فاکس نیوز افزود: دونالد ترامپ جونیور روز سه‌شنبه به گزارشهایی مبنی بر طراحی رژیم ایران برای ترور پدرش، رئیس‌جمهور سابق ترامپ، واکنش شگفت‌انگیزی داشت و آن را «شاید بزرگترین حمایت سیاسی تاکنون» خواند.

پسر ارشد ترامپ که حامی پر سر و صدای کمپین مبارزات انتخاباتی پدرش است، در مصاحبه‌یی با برنامه «هانیتی» در فاکس نیوز به‌صورت زنده از کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در میلواکی، درست زمانی که رئیس‌جمهور سابق با پانسمان قابل مشاهده روی گوش راست خود برای دومین شب پشت سر هم وارد کنوانسیون شد، این نظر را بیان کرد. ترامپ جونیور گفت: «فکر می‌کنم این یک نوع تأیید بزرگ است.

 

پولیتیکو نیز گزارش داد: جامعه اطلاعاتی آمریکا به‌طور فزاینده‌یی شواهدی دریافت کرده که نشان می‌دهد رژیم ایران به‌طور فعال در حال برنامه‌ریزی برای کشتن دونالد ترامپ، در آستانه انتخابات نوامبر است و ممکن است تلاشهای بیشتری برای ترور ترامپ در هفته‌های آینده انجام شود. اطلاعات اخیر نشان می‌دهد که تهدیدها در ماه‌های اخیر افزایش یافته و مقامات به اطمینان بیشتری درباره نیات رژیم ایران رسیده‌اند. یکی از مقامات به پولیتیکو گفت از اطلاعات جمع‌آوری شده توسط آمریکا مشخص است که رژیم ایران به‌طور فعال در حال برنامه‌ریزی است و دولت بایدن در تلاش است تا چنین حملاتی را خنثی کند.

اریک ترامپ، پسر دونالد ترامپ، درباره گزارش توطئه جمهوری اسلامی برای ترور پدرش گفت که دونالد ترامپ «سخت‌گیرترین» رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال جمهوری اسلامی بود.

 

به‌دنبال گزارش سی.ان.ان سناتور جونی ارنست عضو سنای آمریکا در حساب ایکس خود نوشت: همان‌طور که هشدار دادم، رژیم ایران گستاخ شده و یک تهدید واقعی است.

سپاه پاسداران می‌داند که ریاست‌جمهوری ترامپ به درآمدهای غیرقانونی آنها که به تروریسم آنها دامن می‌زند پایان می‌دهد.

نباید به رژیم تهران اجازه داد که برای سر مقامات منتخب ما جوایزی بگذارد - ما اکنون به قانون مجازات من و اجرای تحریم‌ها نیاز داریم!

 

به‌دنبال گزارشها مبنی بر تهدیدهای تروریستی رژیم آخوندی علیه ترامپ کلی می‌یر KellieMeyer خبرنگار سایت نیوز نیشن در حساب ایکس خود نوشت: پاسخ شورای امنیت ملی به گزارشهایی مبنی بر توطئه رژیم ایران برای ترور ترامپ باعث شد سرویس مخفی امنیت اطراف رئیس‌جمهور سابق را افزایش دهد. آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی می‌گوید که آنها سالهاست تهدیدات رژیم ایران علیه ترامپ برای انتقام گیری قتل سلیمانی را دنبال می‌کنند.

 

به گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، کنعانی، سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم گزارشها پیرامون نقش این رژیم در حمله مسلحانه اخیر به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا را تکذیب کرد.

این منبع افزود: سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: جمهوری اسلامی در پیگرد قضایی ترامپ به‌دلیل نقش مستقیم او در ترور قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران مصمم است، اما هر گونه مداخله در حمله مسلحانه اخیر علیه ترامپ و یا ادعاها در مورد قصد نظام ایران برای چنین اقدامی را قویاً رد می‌کند و چنین ادعاهایی را دارای اهداف و انگیزه‌های مغرضانه سیاسی می‌داند. نمایندگی ایران نزد سازمان ملل هم در واکنش به گزارش سی.ان.ان تصریح کرد: این اتهامات بی‌اساس و مغرضانه است

 

در همین‌حال کیهان خامنه‌ای روز ۲۷تیر۴۰۳ نوشت: رئیس‌جمهور پیشــین آمریکا و قاتل ســلیمانی در جریان ســخنرانی در یک کمپین انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا، مورد اصابت گلوله قرار گرفت اما گلوله به جای مغز وی به گوشش اصابت کرد. وی از این سوءقصد جان سالم به در برد و قاتل سلیمانی فعلاً می‌تواند تا اطلاع ثانوی نفس بکشد.

 

در دومین روز کنوانسیون جمهوری‌خواهان نیک هیلی طی سخنانی از ترامپ حمایت کرد و با اشاره به نقش جنگ‌افروزانه رژیم آخوندی در خاورمیانه گفت: هر مشکلی در آن نقطه از جهان هست، ردپای رژیم ایران در آن وجود دارد.

وی افزود: ترامپ ما را از توافق دیوانه کننده هسته‌یی با رژیم ایران خارج کرد. او سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه رژیم ایران اعمال کرد و قاسم سلیمانی معمار ترور را از میان برداشت. رژیم ایران برای شروع هر جنگی ضعیف‌تر از آن بود. آنها می‌دانستند ترامپ اهل عمل است و می‌ترسیدند.

 

سایر سخنرانان از جمله مایک جانسون رئیس کنگره، سناتور تد کروز، سناتور تام کاتن، سناتور مارکو روبیو و شماری از نمایندگان کنگره آمریکا در سخنرانیهای خود از ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا حمایت کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/845af4d1-d8bb-4e91-8518-f2f379a67a8d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات