728 x 90

پنج عضو دائم شورای امنیت به تحریم تسلیحاتی حوثی‌های وابسته به رژیم ایران رای مثبت دادند

تصویب تحریم تسلیحاتی حوثیها در شورای امنیت
تصویب تحریم تسلیحاتی حوثیها در شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل متحد با ١١ رأی موافق در برابر چهار رأی ممتنع، تحریم تسلیحاتی علیه شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران در یمن را تصویب کرد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه ٩ اسفند اعلام کرد، این تحریم به پیشنهاد دولت امارات متحده عربی، یکی از ١٠ عضو کنونی غیردائم شورا، و به‌دنبال حملات موشکی و پهپادی اخیر شبه‌نظامیان حوثی علیه این کشور و عربستان اجرا می‌شود و طبق آن، تحریم تسلیحاتی کنونی علیه چند سرکرده حوثی وابسته به رژیم ایران به کل این گروه گسترش می‌یابد.
در این رأی‌گیری ۱۱عضو شورای امنیت به پیشنهاد امارات رأی مثبت دادند و چهار عضو دیگر (ایرلند، مکزیک، برزیل و نروژ) نیز رأی ممتنع دادند.
در این رأی‌گیری نکته جالب درباره رأی‌گیری روز دوشنبه این بود که هر پنج عضو دائم شورای امنیت از جمله آمریکا، روسیه، و چین به تحریم تسلیحاتی علیه این گروه شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران رأی مثبت دادند.
از این پیش‌تر، آمریکا به‌دنبال حملات موشکی و پهپادی ماه‌های گذشته حوثی‌ها به امارات متحده عربی، ناوشکن یو‌اس‌اس کول را به امارات اعزام و تعدادی جنگنده اف-٢٢ در این کشور مستقر کرده بود.(رویترز ۹اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/622ce617-3213-4899-a768-7909d4d965b2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات