728 x 90

پنتاگون: رژیم ایران، باعث گسترش بی‌ثباتی و تضعیف دولتهای عراق، سوریه، لبنان و یمن است

پنتاگون
پنتاگون

وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه ۲۲بهمن، با انتشار گزارشی درباره میزان تهدید شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در عراق و سوریه هشدار داده است.
پنتاگون در گزارشی که در ماههای اکتبر و دسامبر سال گذشته به کنگره آمریکا ارائه نمود نوشت: شبه‌نظامیان مسلح مورد حمایت رژیم ایران که اغلب در عراق و سوریه حضور دارند، بزرگترین تهدید امنیتی برای مأموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی در ماه‌های نیمه دوم سال گذشته بوده‌اند.
بر اساس این گزارش، شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در ماههای نیمه دوم سال گذشته چندین بار بر علیه منافع آمریکا در عراق و شمال شرقی سوریه وارد عمل شده‌اند و علاوه بر آن این نیروها، نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکا را مورد هدف قرار داده‌اند.


لازم به یادآوری که آمریکا تاکنون چندین بار شبه‌نظامیان مسلح وابسته به رژیم ایران را متهم نموده است که در عراق مقرات نظامی نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی، را مورد هدف قرار داده‌اند.
آمریکا علاوه بر این بارها تأکید کرده که جناح‌های مسلح مورد حمایت رژیم ایران، باعث گسترش بی‌ثباتی در کشورهای منطقه و تضعیف دولتهای عراق، سوریه، لبنان و یمن شده است (العربیه ۲۲بهمن۹۹).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ef9b6d1-55e8-4a99-8bab-8d8946cbc4c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات