728 x 90

پائولو کازاکا: نامگذاری سپاه پاسداران بعنوان یک سازمان تروریستی باید در اسرع وقت اتخاذ گردد

پائولو کازاکا
پائولو کازاکا

پائولو کازاکا، عضو سابق پارلمان اروپا روز سه‌شنبه ۱۸بهمن در گفتگو با رسانه عربی «رؤیة» با انتقاد شدید از اتحادیه اروپا در مورد لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران که از تصویب پارلمان اروپا گذشت، سیاست اتحادیه اروپا را شکست‌خورده توصیف کرد.

وی با بیان لزوم برخورد با «رژیم وحشی» ایران باید «قوی و قاطع» باشد، گفت: اتحادیه اروپا و نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی آن، جوزف بورل نمی‌تواند شیوه‌ای برای حمایت از مردم ایران در برابر وحشیگری رژیم به‌وجود بیاورد. کازاکا اضافه نمود: کسی که در انجام این کار شکست بخورد در حمایت از منافع کشورهای اروپایی نیز شکست خواهد خورد.

کازاکا در مورد نامگذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی افزود: پارلمان اروپا از هیئت‌های مسئول در زمینه نامگذاری افراد و مؤسسات تروریستی می‌خواهد که سپاه پاسداران رژیم ایران را در لیست تروریستی قرار دهد. وی خاطرنشان نمود، همه امیدوارند که این تصمیم در اسرع وقت اتخاذ گردد.

وی افزود: بسیاری از افراد و مؤسساتی که دستگاههای دولتی ایران را تشکیل می‌دهند عملاً در این لیست قرار دارند و بزرگترین مثال آن نام‌گذاری فرمانده سابق سپاه قدس وابسته به سپاه پاسداران، قاسم سلیمانی است که در حمله هوایی آمریکا در عراق در ژانویه ۲۰۲۰ کشته شد.

عضو سابق پارلمان اروپا از پرتغال خاطرنشان کرد که مهمترین افراد در سپاه پاسدران ایران عملاً در لیست تروریستی قرار دارند و اکنون باید این نام‌گذاری را گسترش داد تا تمامی سازمان (سپاه پاسداران) را در بر گیرد.

کازاکا برخورد پارلمان اروپا با ایران در مورد تظاهرات‌های جاری در ایران را مورد انتقاد قرار داد و گفت بسنده کردن به انتقاد از رژیم ایران پس از تمام کارهای سرکوبگرانه و نقض‌هایی که در حق تظاهرات کنندگان انجام داده است چیزی را تغییر نمی‌دهد.

تظاهرات در ایران در پی کشته شدن دختر جوان مهسا امینی به‌دست پلیس ایران بیش از ۵ ماه است که جریان دارد و موجب کشته شدن صدها تن از تظاهرات کنندگان از جمله کودکان شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9a24d3c2-e92a-4ccf-9430-8034c8d9f3ed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات