728 x 90

وزیر خارجه پیشین ایتالیا: نقش مجاهدین در قیام ایران

نقش مجاهدین در قیام ایران
نقش مجاهدین در قیام ایران

جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا طی مقاله‌یی که در پایگاه اطلاع‌رسانی آی جی آر درج شده نوشت: «راهبرد دولت دونالد ترامپ برای مقابله با رژیم ایران از روز نخست بسیار قابل‌توجه بوده‌است. به‌طور کلی، این یک رویکرد به‌جا و درستی بوده است، هر چند توسط رئیس‌جمهور قبلی از آن اجتناب شده‌ بود. زمانی که دولت ترامپ تصدی امور را به دست گرفت، دهها سال می‌گذشت که رهبران غرب آسیب‌های بسیاری برجا گذاشته بودند که تنها به‌دلیل منافع کوتاه‌مدت و کوتاه‌بینانه و یا امید واهی به تشویق میانه‌روهای رژیم بود، و نمی‌خواستند از معامله با آیت‌الله‌ها فاصله بگیرند.

 

استراتژی جدید آمریکا علیه رژیم ایران

آمریکا در روز دوشنبه یک گام مشخص دیگری برداشت؛ زمانی که وزیر امور خارجه مایک پمپئو اقدامات جدیدی را اعلام کرد که بلافاصله قابلیت اجرایی خواهد شد…. دونالد ترامپ و مایک پمپئو، هر دو مشتاقانه به اعتراضات مردمی در ایران، به‌ویژه قیام سراسری که در ماه دسامبر آغاز شد و تا قبل از سرکوب خشونت‌آمیز آن توسط سپاه پاسداران به‌شدت در کانون توجهات قرار داشت، به آن پرداختند. مقامهای بلندپایه رژیم ایران بارها به نقش اپوزیسیون، یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران در برانگیختن این اعتراضات اعتراف کرده‌اند. با وجود بیش از ۵۰کشته و ۸هزار دستگیری در خلال و بلافاصله پس از آن شورش‌ها، اعتراضات پراکنده به‌طور روزانه ادامه یافته‌ است و این حقیقت به‌وضوح در سخنرانی وزیر امور خارجه مایک پمپئو مورد تأیید قرار گرفت».

 

سالی مملو از قیام در ایران

مریم رجوی، پرزیدینت شورای ملی مقاومت ایران، در ماه مارس پیش‌بینی کرد که میراث تظاهرات ژانویه، راه را برای " یک سال پر از شورش " تسهیل خواهد کرد و بالمآل به پیروزی نهایی مردم بر رژیم آخوندی منجر خواهد شد….

شورای ملی مقاومت ایران قرار است گردهمایی ایران-آزاد امسال را در ۳۰ژوئن در حومه پاریس برگزار کند. مریم رجوی و دهها تن دیگر از سخنرانان از جمله نمایندگان عالیرتبه از ایالات‌متحده و اروپا، به خواسته‌های مردم ایران پاسخ خواهند داد و به‌وضوح راه‌هایی که به تحقق این فراخوانها منجر می‌شوند، را تشریح خواهند کرد….

 

وزیر خارجه پیشین ایتالیا افزود: «اتحادیه اروپا، ارزش‌ها و اصول پایه‌یی آن، به چنین وضعیتی تن نخواهد داد. اتحادیه اروپا نباید صرفاً برای کسب تضمینهای سرمایه‌گذاری شرکتهای اروپایی به‌خاطر دور زدن تحریم‌های ثانویه اعمال‌شده توسط آمریکا، به بانک مرکزی ایران پول سرازیر کنند. همان‌طور که برخی از نمایندگان مجلس ایتالیا در این کنفرانس توضیح دادند، یک کشور غربی مانند ایتالیا نمی‌تواند نهادی مانند " سرمایه‌گذاری جهانی اینویتالیا" را با حد اعتباری ۵میلیارد یورو - به‌طور کامل با پول مردم - را ایجاد کند تا زیانهای شرکتهای ایتالیایی که تصمیم به سرمایه‌گذاری در ایران گرفته‌اند را جبران نماید. اروپا نیز باید به کارزار حمایت از مردم ایران بپیوندد. این یک رویکرد پایه‌یی و منطقی در همکاریهای بین کشورهای دوسوی آتلانتیک می‌باشد».

 

مقالات مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/85f4a49a-c82d-4f29-966b-d44e9bc192fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات