728 x 90

وزارت دادگستری آمریکا مصادره بیش از ۹هزار تفنگ و ۷۰۰۰۰۰گلوله و مهمات رژیم ایران در مسیر ایران-یمن را ثبت کرد

وزارت دادگستری آمریکا - مصادره تسلیحات رژیم ایران
وزارت دادگستری آمریکا - مصادره تسلیحات رژیم ایران

آمریکا اقدامی قانونی برای مصادره بیش از ۹هزار تفنگ و بیش از ۷۰۰۰۰۰گلوله و مهمات را که در مسیر [انتقال از] ایران به یمن بودند، ثبت می‌کند.

این اقدام نشان‌دهنده تداوم توقیف محموله‌های تسلیحاتی توسط دولت آمریکا در مسیر ایران-یمن است.

وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه ۱۵تیرماه از طرح یک شکایت برای مصادره بیش از ۹۰۰۰قبضه تفنگ، ۲۸۴مسلسل، نزدیک به ۱۹۴راکت انداز، بیش از ۷۰موشک هدایت‌شونده ضدتانک و بیش از ۷۰۰هزار گلوله مهمات که نیروی دریایی آمریکا از سپاه پاسدران در حین انتقال به گروه‌های شبه‌نظامی در یمن کشف و ضبط کرده بود، خبر داد.

این عملیات مصادره جدید، پس از توقیف بیش از یک میلیون گلوله مهمات در ماه مارس ۲۰۲۳ انجام شده است. طبق اسناد دادگاه، تسلیحات ضبط شده شامل چهار عدد شناور بدون تابعیت است که دو مورد آن در سال۲۰۲۱ و دو مورد دیگر در سال۲۰۲۳ تهیه شده‌اند.

دستیار دادستان کل وزارت دادگستری، متیو جی. اولسن، اعلام کرد: "ادامه فعالیت رژیم ایران و سپاه پاسداران در قاچاق تسلیحات جنگی به گروه‌های شبه‌نظامی، که نقض قوانین بین‌المللی است، نشان می‌دهد که رژیم ایران به تهدید امنیت ملت آمریکا و تضعیف منافع کشور ما ادامه می‌دهد."

اقدامات مصادره‌یی دولت آمریکا همراه با همکاری شرکای داخلی و بین‌المللی به‌منظور متوقف کردن فعالیت غیرقانونی رژیم ایران در قاچاق تسلیحات و تهدید امنیت منطقه و جهان ادامه خواهد یافت.

تیم تحقیقاتی دفتر میدانی آژانس امنیت ملی (HSI) در واشنگتن دی سی، با همکاری سرویس تحقیقات جنایی دفاعی (DCIS) و فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده، به شناسایی، اختلال و خنثی کردن جریان غیرقانونی تسلیحات رژیم ایران در هر سطحی و جلوگیری از فعالیت غیرقانونی رژیم ایران در منطقه و جهان می‌پردازند.

دولت آمریکا به اتهام قاچاق غیرقانونی سلاح توسط سپاه پاسداران، اقدام به مصادره تسلیحات ایرانی کرده است. این اقدام جزء تحریم‌های آمریکا علیه سپاه پاسداران و رژیم ایران است و تنها یک اتهام است که در دادگاه بررسی می‌شود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db41a510-4780-4da6-b31a-7d63b22bf3ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات