728 x 90

هلند - لاهه - سلسله شکایتها علیه رئیسی، سرجلاد مجاهدین سر موضع در سال۶۷، از سوی بستگان مجاهدین قتل‌عام شده

تظاهرات ایرانیان آزاده علیه رئیسی جلاد ۶۷ در هلند
تظاهرات ایرانیان آزاده علیه رئیسی جلاد ۶۷ در هلند

هلند

تظاهرات یاران شورشگر

تحویل اسناد شکایت از رئیسی جلاد قتل‌عام ۶۷

به دادگاه بین‌المللی لاهه

اپینک نماینده پارلمان هلند

من از محاکمه رئیسی به‌خاطر مشارکت در قتل‌عام ۶۷ حمایت می‌کنم

این منفورترین رئیس‌جمهور رژیم را باید افشا کرد تا نتواند به جایی سفرکند

لاهه ۹تیر ۱۴۰۰:

هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران در هلند روز چهارشنبه ۹تیر در محل دادگاه جنایی بین‌المللی لاهه تظاهرات و نمایشگاهی برگزار کردند و با تسلیم شکایت از رئیسی جلاد همراه با اسناد و مدارک غیرقابل انکار آن، از دادگاه لاهه خواستار محاکمه آخوند رئیسی، جلاد قتل‌عام ۶۷ شدند.

مهشید عظیم‌زاده و سعید نجاتی که برادرانشان مهدی عظیم‌زاده و حسین نجاتی در سال۱۳۶۷ در زندانهای اوین و گوهرشت سربدار شدند همراه خانواده‌های خود به دادگاه مراجعه کردند و شکایتهای خود را علیه جلاد ۶۷ تحویل این دادگاه دادند.

مهشید عظیم‌زاده:

دوستان و یاران سلام امروز من به همراه برادرم سعید نجاتی از اقوام قتل‌عام شدگان ۶۷ شکواییه خودمان را به دادگاه بین‌المللی لاهه تحویل داده‌ایم.

«من خواهر سربدار مجاهد خلق مهدی عظیم‌زاده هستم... مهدی متولد سال۱۳۳۷ در تهران بود ... .

با این‌که حکم ۵سالش تمام شده بود ولی به‌عنوان زندانی سر موضع آزاد نشد و در مرداد سال۶۷ بنا به فتوای خمینی ملعون و توسط هیأت مرگ به سرکردگی آخوند جلاد ابراهیم رئیسی همراه با زندانیان دیگر اعدام و در خاوران دفن شد که هنوز محل دقیق و قبر مشخصی از او نداریم. الآن بعد از گذشت ۳۳سال رژیم سعی می‌کند آمار و جنایتهایش خودش را در خاوران از بین ببرد اما ما خانواده‌های شهدا این جنایتها را نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم و تا محاکمه و حسابرسی این جنایتها کوتاه نخواهیم آمد».

سعید نجاتی:

«من سعید نجاتی هستم برادر حسین نجاتی از مجاهدین شهید که در قتل‌عام ۶۷ به دست رئیس جلاد به چوبه‌دار آویخته شد. ما خانواده قتل‌عام شدگان ۶۷ برای اعلام ثبت شکایت علیه رئیسی جنایتکار در اینجا جمع شده‌ایم.

حسین در آبانماه سال۱۳۳۸ در بندر انزلی بدنیا آمد او دومین فرزند خانواده بود. بعد از انقلاب در سال۵۸ به هواداران مجاهدین خلق پیوست. در سال۶۱ در قرچک ورامین مورد حمله پاسداران قرار می‌گیرد دستگیر می‌شود. ابتدا او را به کمیته فردوسی سپس به اوین منتقل می‌کنند و به او حکم ده سال زندان می‌دهند.

در ۱۱خردادماه ۶۷ بهمراه ۱۵۰تن از همرزمانش از گوهردشت به اوین منتقل می‌شود که فقط ۷تن از این افراد به‌طور اتفاقی اعدام نمی‌شوند و تمام آنها بهمراه حسین به جرم این‌که سرموضع هواداری از سازمان بودند اعدام می‌شوند.

اما امروز صدایشان در دل تک‌تک مردم ایران به پیشتازی کانون‌های شورشی در سراسر میهن بپاخاسته ایران طنین‌انداز است. ما خانواده‌های شهدای قتل‌عام ۶۷ یکصدا به رئیسی جلاد قتل‌عام ۶۷ می‌گوییم که نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم و تا این رژیم ضدبشر را به زیر نکشیم از پای نخواهیم نشست».

در تظاهرات لاهه شماری از شخصیتهای هلندی که از حامیان مقاومت ایران هستند حضور داشتند و از خواسته خانواده‌های قتل‌عام شدگان۶۷ و محاکمه آخوند جلاد ابراهیم رئیسی حمایت کردند.

اپینک نماینده پارلمان هلند اعلام کرد از شکایت بستگان قتل‌عام شدگان علیه رئیسی و محاکمه او و سایر مسئولان قتل‌عام ۶۷ حمایت می‌کند.

این نماینده پارلمان هلند تأکید کرد رئیسی منفورترین رئیس‌جمهور رژیم ایران است. ما باید رئیسی را در سطح بین‌المللی افشا کنیم تا نتواند به جایی سفر کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee42e1c2-3d81-4d80-ae53-f556a36cdd37"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات